Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، تفکری مدیر آموزشگاه گواهینامه پایه دو رانندگی در بافق در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: این آموزشگاه با هزینه‌ایبیش از  شش میلیارد ریال و با اشتغال زایی ۱۵ نفر اغاز به کار کرد.

او با بیان اینکه اخذ مجوز این مرکز حدود یکسال طول کشید، افزود: با کمک و همراهی مسئولان در صدد هستیم تا با توسعه این آموزشگاه، مرکز گواهینامه پایه یک و ویژه و موتور سیکلت را در بافق راه اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفکری هدف از این کار را کاهش مسافت همشهریان بافقی برای آموزش و اخذ گواهینامه پایه دو به مرکز استان، بیان کرد.

مدیر آموزشگاه گواهینامه پایه دو رانندگی در بافق به شرایط اخذ گواهینامه پایه دو اشاره کرد و افزود: سن باید ۲۳ سال تمام باشد،  دوسال تمام از اخذ گواهینامه پایه سوم گذشته باشد، گواهی سلامت جسمی و روحی و روانی و تست عدم اعتیاد الزامی است، قبولی در آزمون آئین نامه و عملی شهر با وسایل نقلیه مربوطه مینی بوس و خاور می باشد.

تفکری خاطر نشان کرد: بر اساس نظام جدید صدور گواهینامه، تعداد گواهینامه‌های صادره از شش نوع به سه نوع پایه  یک، پایه۲ دو و پایه سه تبدیل شد و اعتبار گواهینامه‌ها تا سن ۶۵ سالگی ۱۰ سال، از ۶۵ تا ۷۵ پنج سال و از ۷۰ سالگی دو سال می‌باشد.

او ادامه داد: اعتبار گواهینامه‌های رانندگی پنج سال است که در سیستم و دسته بندی جدید برای افراد تا ۶۵ سال سن گواهینامه‌ها با اعتبار ۱۰ ساله بین ۶۵ تا ۷۰ سال با اعتبار پنج ساله و بالای ۷۰ سال با اعتبار دو ساله صادر می‌شود.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گواهینامه رانندگی راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسواری مرگبار نوجوان ۱۳ ساله در اصفهان / مرگ کودک ۶ ساله

آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور اصفهان اظهار داشت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف منجر به فوت در بلوار نبی اکرم شهرستان برخوار، بلافاصله ماموران این پلیس به همراه نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

وی افزود: پس از بررسی دقیق صحنه مشخص شد راکب ۱۳ ساله موتورسیکلت که فاقد گواهینامه و مهارت کافی در رانندگی بوده بر اثر بی احتیاطی و عدم توجه به جلو با یک دستگاه سواری پیکان برخورد کرده که در این سانحه ترک‌نشین موتور که کودکی ۶ ساله بود به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت و راکب نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

زارع خاطر نشان کرد: لازمه رانندگی و استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری، داشتن گواهینامه مربوط و مهارت کافی در رانندگی با آن وسیله نقلیه بوده لذا از خانواده‌ها می‌خواهیم از در اختیار قرار دادن موتورسیکلت و خودرو به فرزندانشان قبل از رسیدن آن‌ها به سن قانونی و دریافت گواهینامه رانندگی اکیدا خوداری کرده و نظارت و احساس مسؤولیت بیشتری نسبت به فرزاندانشان داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه رانندگی می کنند/ فقط با ۵۷۰ هزار تومان گواهینامه بگیرید
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • مهاجران افغانستانی می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟
  • موتورسواری مرگبار نوجوان ۱۳ ساله در اصفهان / مرگ کودک ۶ ساله
  • جزییات جدید صدور گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳