Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اطلاعات شفاف در زمینه مبتلایان به HIV وجود ندارد، بیان کرد: حدس زده می شود تعداد کسانی که در کشور ما با ویروس HIV زندگی می کنند، ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر و در استان کرمان حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر مهدی شفیعی با اشاره به اینکه این مراکز دو گروه مراجعه کننده دارند، افزود: افرادی که بعد از اطلاع رسانی رسانه، مطالعه و آگاهی درباره بیماری، احساس نگرانی کرده و می خواهند به سوالاتشان ‌پاسخ داده شود به مرکز مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گروه دیگر مراجعان افراد مبتلا هستند که ابتدا مشاوره شده، در صورت نیاز تست رایگان از آنها گرفته و بعد پرونده تشکیل می شود اظهار کرد: با انجام آزمایشات تکمیلی، فرد مبتلا به HIV تحت مراقبت و درمان قرار میگیرد و همه خدمات مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و درمان مبتلایان رایگان است.

مدیر گروه مبارزه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری به صورت تلفنی نیز مشاوره می دهد و افراد مختلف می توانند در ساعات اداری با شماره ۳۲۲۳۱۹۸۲ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه تلاش این است مبتلایان به ویروس HIV در مرحله ویروس بمانند و کنترل شود و به بیماری پیشرفته(ایدز) نروند گفت: چالشی که داریم این است که تعداد زیادی از افراد در معرض خطر یا مبتلا نمی دانند که به ویروس HIV مبتلا شده اند و زمانی مراجعه می کنند که مبتلا به بیماری شده اند.

وی افزود: در صورتی که کسی احساس نیاز کرد، به مرکز مراجعه کند و خدمات تخصصی و محرمانه دریافت می کند و نگرانی بابت هزینه وجود ندارد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اطلاعات شفاف در زمینه مبتلایان به HIV وجود ندارد، بیان کرد: حدس زده می شود تعداد کسانی که در کشور ما با ویروس اچ ای وی زندگی می کنند ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر و در استان کرمان حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر باشند.

وی افزود: با خدمات مراکز مشاوره یماری های رفتاری و اطلاع رسانی تقریبا ۵۰ درصد مبتلایان شناسایی شده و حدس می زنیم ۵۰ درصد ناشناس هستند.

شفیعی با اشاره به اینکه از ابتدای اپیدمی HIV در سال ۷۶ تاکنون در استان کرمان ۲۷۰ بیمار مبتلا فوت کرده اند، افزود: بعضی از این افراد غیربومی استان کرمان بوده و به دلیل اَنگ اجتماعی بیماری کوچ کرده بودند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: بیشترین میزان کسانی که در مراکز مشاوره زیرمجموعه دانشگاه شناسایی شده اند، جوانان و میانسالان هستند که البته در سال های اخیر سن ابتلا به "اچ آی وی" پایین آمده و اکنون جوانان و نوجوانان کانون خطر هستند.

شفیعی در ادامه بیان کرد: برنامه پیشگیری از انتقال HIV از مادر به نوزاد در کشور طراحی شده که مادران قبل از اقدام به بارداری از نظر این ویروس تعیین تکلیف بشوند که به این خیلی عمل نمی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای بیش از ۹۵ درصد مادران بارداری که به مراکز جامع سلامت آموزش و مراکز بهداشت مراجعه می کنند، تست سریع HIVانجام می شود که نتایج نشان می دهد خوشبختانه ویروس در جامعه خیلی گردش عمومی پیدا نکرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان جامعه رسانه علوم پزشکی ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان بر نقش مؤثر مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ و در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان، برگزار شد، موضوع نقش مراکز مشاوره در ایجاد اشتغال برای دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ها کشور بحث و بررسی و تاکید قرار گرفت.

فاطمه سمیعی دبیر منطقه ۶ مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در این همایش به تشریح چگونگی تقویت روحیه اشتغال پذیری در دانشجویان پرداخت و اظهار کرد: اشتغال‌پذیری کاملاً متمرکز بر عوامل درونی و فردی است که کمک می‌کند افراد فرصت‌های شغلی موجود را تشخیص داده، راحت‌تر شاغل شوند و یا شغلی که دارند را حفظ کنند.

وی ادامه داد: پژوهشگران می‌گویند لازم است سازه اشتغال‌پذیری توسط مراکز مشاوره در افراد تقویت شود که علاوه بر دانشگاه اگر از مدرسه در افراد مورد توجه قرار گیرد مؤثرتر خواهد بود.

محمد خلیلی‌پور مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش به تشریح ضرورت توجه به ایمنی، بهداشت و محیط زیست در دانشگاه‌ها پرداخت.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در حوزه مشاوره و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های اولین روز این همایش در زاهدان بود.

کد خبر 747641

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟