Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@12:50:55 GMT

پارک فضا پایه در یزد راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۶۹۸۸

پارک فضا پایه در یزد راه اندازی می شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی نخستین پارک گردشگری فضایی در یزد خبر داد و گفت: پارک‌های فضا پایه فرصتی برای رونق صنعت گردشگری و بستری برای تحقیقات علمی محققان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی براری در نشستی با شهردار و اعضای شورای شهر یزد با اشاره به اینکه پیشرفت در هر دو ظرفیت بالقوه پارک‌های فضاپایه، موجب پیشرفت اقتصادی کشور خواهد شد، اظهار کرد: امروزه گردشگری با شاکله فضایی مورد توجه اغلب کشورهای در حال توسعه قرار گرفته و ایران به واسطه آسمان پاک و صاف به ویژه در مناطق بیابانی، ظرفیت این را دارد که به عنوان منطقه‌ای برای جذب گردشگر و گردشگران خاص نجوم انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه پیاده سازی ظرفیت‌های فضا در زمین جذابیت خود را دارد و در تلاش هستیم که بتوانیم قابلیت‌های فضا را در زمین شبیه‌سازی و بتوانیم در این عرصه به ترویج فناوری فضایی کمک کنیم.

رییس سازمان فضایی کشور تاکید کرد: درصدد هستیم که تصدی گری دولت در بخش فضایی کمتر شود و فضا و بستر برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های فضایی فراهم شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم نهادها، افراد و مسئولان با همکاری یکدیگر بتوانند این بسترسازی را برای جذب گردشگر و علاقه مندان به آسمان و نجوم فراهم کنند تا فرصتی برای رونق اقتصادی و گردشگری ایجاد شود.

کد خبر 400664

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر یزد شوراي شهر يزد شهروند گردشگری سازمان فضایی ایران اقتصاد فضایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه مراغه گفت: از مهرماه سال جاری اولین دوره دانشجویان دکتری شیمی آلی در این دانشگاه پذیرش خواهند شد.

دکتر مهدی اسرافیلی افزود: راه اندازی دکتری شیمی یکی از دغدغه‌های اصلی این دانشگاه در سال‌های اخیر بوده و با توجه به ظرفیت بالای اعضای هیات علمی گروه شیمی تحقق این امر می‌تواند ضامن توسعه برنامه راهبردی دانشگاه و تربیت نیروی انسانی به منظور حل مشکلات منطقه باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این دانشگاه در ۶ رشته تحصیلی در مقطع دکتری دانشجو جذب می‌کند و در مجموع حدود ۱۰۰ دانشجوی دکتری در حال تحصیل می‌باشند.

وی از پیگیری جهت راه اندازی چندین رشته جدید خبر داد و گفت: دانشگاه مراغه دانشگاهی آینده دار و با ظرفیت بسیار بالاست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه کمی و کیفی هر چه بیشتر این دانشگاه مخصوصا در حوزه آموزش باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری در چهارمحال و بختیاری