Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیر انتشارات طه گفت: ناشر دولتی اگر صرفا بر محتوای آثار تمرکز کند و تولیدکننده محتوا باشد و وظیفه پخش و توزیع آثار را برعهده بخش خصوصی قرار دهد، مسلما همکاری موثر و در نتیجه پیشرفت‌های چشمگیری برای هر دو بخش دولتی و خصوصی حاصل می‌شود.

علیرضا صالحی، در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص فعالیت بخش دولتی در صنعت نشر کتاب بیان کرد: مشکل اصلی در این صنعت کمکاری و بیانگیزگی ناشران دولتی است، لذا این بخش نه تنها فعالیت زیادی در این صنعت ندارد بلکه جلوی فعالیت موثر و مبتکر بخش خصوصی را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ناشران دولتی فعالیت اصلی و موثری ندارند و به این دلیل که منبع اصلی درآمد این بخش بودجه دولت است انگیزه ای برای تولید و نشر مفید و مثمر ثمر ندارند چراکه حقوق و درآمدی تضمین شده از سوی دولت در انتظار آنهاست.

صالحی ادامه داد: ناشران دولتی قرارداد می‌بندند، آثار خود را تولید می‌کنند اما به دلیل بی انگیزگی در توزیع آن بسیار کوتاهی می‌کنند و لذا شاهد هستیم که پیداکردن کتاب ناشران دولتی بسیار سخت است درحالی که انبارها پر از کتاب است که بی استفاده جمع می‌شود.

مدیرانتشارات طه خاطرنشان کرد: ناشران خصوصی همه هزینه‌های تولید کتاب را باید از فروش آن تامین کنند و به همین جهت انگیزه پویا و فعالی برای افزایش کیفیت کتاب و به تبع فروش بالا و توزیع صحیح و جامع و کامل دارند، بخشی از قیمت کتاب صرف نشر و چاپ، بخشی جهت تولید و صفحه آرایی و بخشی نیز صرف توزیع می‌شود و این عاملی موثر و موجه برای میدان دادن بیشتر به بخش خصوصی است.

صالحی منابع درآمد متعددی برای ناشران دولتی خواند و گفت: ناشر دولتی غیر از فروش کتاب راه دیگری نیز برای تامین هزینه‌های خود دارد که همان بودجه دولت و به عبارت دقیق تر فروش نفت است و درنتیجه دغدغه‌ای برای فروش و توزیع نخواهد داشت و به خواست خود قراردادهایی فراتر از عرف قراردادها می‌بندد و روال بازار را برهم می‌زند و این مهم نیز ارزش تولیدات را تا حد قابل توجهی پایین می‌آورد.

این ناشر خصوصی افزود: البته راه برای عملکرد موفق بخش دولتی نیز امکان‌پذیر است به طوری که خودگردان شود و تنها بودجه اولیه خود را از دولت تامین کند و پس از آن سیستم مالی مستقل از دولت را اختیار کند، تمام هزینه‌های تولیدات را نیز از فروش کتب تامین کند که مسلما موفقیت در این عرصه مستلزم افزایش سطح کیفی آثار خواهد بود.

صالحی از دیگر عوامل در ایجاد عملکرد موفقیت‌آمیز دولت در این صنعت را تولید محتوا برشمرد و یادآور شد: ناشر دولتی به دلیل دسترسی‌ها و آزادی‌ها و میدان عمل بیشتری که به نسبت بخش خصوصی دارد، اگر صرفا بر محتوای آثار تمرکز کند و تولیدکننده محتوا باشد و وظیفه پخش و توزیع آثار را برعهده بخش خصوصی قرار دهد مسلما همکاری موثر و در نتیجه پیشرفت‌های چشمگیری برای هر دو بخش دولتی و خصوصی حاصل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی انتشارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد

تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳، از سوی رییس سازمان غذا و دارو، برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، تعرفه‌های خدمات دارویی در بخش خصوصی و دولتی، با امضای سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو برای اجرا ابلاغ شد.

در این ابلاغیه، خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آمده است: تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی، برای اجرا به تمامی داروخانه‌های تحت پوشش ارسال می‌گردد.

این در حالی است که تعرفه خدمات دارویی برای هر نسخه در بخش خصوصی، ۱۹۸۸۵۰ ریال؛ خیریه، ۱۸۶۰۵۰ ریال؛ عمومی غیر دولتی، ۱۴۹,۰۵۰ ریال و داروخانه‌های دولتی، ۸۱,۸۰۰ ریال تعیین شده است.

در همین حال، تعرفه خدمات دارویی شامل داروهای OTC (بدون نسخه) برای داروخانه‌های خصوصی در هر بار ۲۵۵۶۵ ریال، خیریه ۲۴۲۸۵ ریال، عمومی غیر دولتی ۲۰,۵۸۵ ریال و داروخانه‌های دولتی ۱۱,۲۰۰ ریال تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد+ جدول
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد
  • آمار بدون روتوش نهضت ملی مسکن/ ساخت ۴ میلیون مسکن شاید وقتی دیگر!