Web Analytics Made Easy - Statcounter

​در مهرماه سال جاری یک‌هزار و 670 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک‌هزار و 447 نفر بود، 15/4 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس آمارهای منتشر شده پزشکی قانونی کشور، تلفات مهرماه امسال یک‌هزار و 295 نفر مرد و 375 نفر زن را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت استان‌های خوزستان با 125، تهران با 121 و فارس با 107 بیشترین و استان‌های اردبیل با 20، گلستان و چهار محال و بختیاری هر کدام با 23 و کهگیلویه و بویراحمد با 24 فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته‌اند. یک‌هزار و 131 نفر در مسیرهای برون شهری، 387 نفر در مسیرهای درون شهری، 122 نفر در مسیرهای روستایی، شش نفر در راه‌های اختصاصی و 24 نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند.

در مهرماه امسال همچنین 32 هزار و 808 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 23 هزار و 765 نفر مرد و نه هزار و 43 نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6/4 درصد افزایش یافته است.

مرگ بیش از 11 هزار نفر در تصادفات هفت ماهه

در هفت ماهه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی با رشد 2/1 درصدی مواجه بوده، در این مدت 22 هزار و 28 نفر نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. این رقم در مدت مشابه سال قبل، ده هزار و 799 نفر بوده است.

از کل تلفات تصادفات هفت ماهه، هشت هزار و 578 نفر مرد و و دو هزار و450 نفر زن بودند. بیشترین تلفات هفت ماهه امسال مربوط به استان های فارس با 850، خراسان رضوی با 778 و تهران با 777 مورد و کمترین آن با 113 نفر مربوط به ایلام، 149 نفر استان چهارمحال و بختیاری و 155 فوتی مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

در این مدت 227 هزار و 836 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی جزئی داشته است.

بنابر اعلام مجلس، سالانه 16 هزار نفر در تصادفات جان می بازند و عوامل متعددی از جمله ناایمنی خودروها و جاده‌ها را در بالا بودن تلفات جاده ای دخیل دانست.

علت بروز حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از تصادفات

از اصلی‌ترین  علل تصادفات، می‌توان به ناایمن بودن جاده‌ها اشاره کرد که متاسفانه طی سال‌های اخیر که اصلا بهبودی را به همراه نداشته و  در جهت بهسازی آن ها نیز کار خاصی صورت نگرفته است.

 گاردریل‌ها را می‌توان از جمله علل بروز تصادفات و بالارفتن تلفات ناشی از تصادفات دانست، در جاده‌های ما استاندارد نصب گارد ریل رعایت نشده و بیشتر نمایشی نصب شده‌اند و جنبه دکور دارند. استانداردهای ایمنی در جاده‌های ما رعایت نشده و همین مساله در افزایش تلفات جاده‌ای نقش مهمی دارد.

از دیگر مباحثی در رابطه با حوادث جاده‌ای و تلفات آن وجود دارد می‌توان به خودروها که فاقد ایمنی لازم هستند اشاره کرد، متاسفانه تولید کنندگان خودرو محصول خود را با استانداردهای جهانی تطبیق نمی‌دهند و از همه مهمتر خودروسازان پاسخگو نیز نیستند و مادام که وضعیت بدین منوال ادامه یابد، شاهد افزایش تصادفات خواهیم بود.

عدم رفتار صحیح ترافیکی از سوی رانندگان نیز از دیگر مواردی است که به راحتی می‌تواند میزان تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات را افزایش دهد، متاسفانه عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی همواره مورد انتقاد بوده و رانندگان نیز اقدامی را در راستای اصلاح این رفتار غلط انجام نداده‌اند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جاده چهار محال و بختیاری خودرو رشد خبرگزاری برنا تلفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: براساس ‌گزارش پلیس‌راهور، چادرهای عشایر در نوروز، نقش مهمی در رفع خستگی مردم و کاهش تصادفات جاده‌ای داشته‌اند.   سیدعزت‌لله ضرغامی افزود:  ۷۶۴ چادر عشایری با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در نوروز امسال برپا شد که ۳۰درصد افزایش داشته و این از سیاست‌های جدید وزارتخانه است. به گفته وی، خوزستان و کهگیلویه‌و‌بویراحمد و فارس بیشترین چادرهای عشایر را راه‌اندازی و مردم از آنها استفاده کردند. وی با تاکید بر اینکه چادرهای عشایر هم سوغات و خوراکی های سنتی و بومی عرضه می‌کنند و هم فعالیت‌های شاد و موسیقی و فرهنگ ناملموس را تقویت می‌کنند، یادآور شد:  مردم در چادرهای عشایر استراحت می‌کنند و از موسیقی و سایر سرگرمی‌ها استفاده می‌کنند که در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار موثر است. گفتنی است : در مبادی شهر و استانهای کشور، سیاه چادرهایی برای ارائه خدمات و عرضه و فروش محصولات تولیدی عشایر به مسافران نوروزی راه اندازی شده بود و در سیاه چادرها ، عشایر  با اجرای برنامه‌های مختلف ، به مسافران نوروزی خدمات ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲