Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:12:14 GMT

ساماندهی عرضه گاز ال‌پی‌جی در آستارا

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۷۲۱۴

ساماندهی عرضه گاز ال‌پی‌جی در آستارا

فرماندار آستارا عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در فرمانداری این شهرستان گفت: عرضه کپسول های گاز ال پی جی توسط بخش خصوصی برای روستاهای فاقد لوله کشی گاز، ایرادی ندارد اما نگرانی مسئولان از استفاده غیراصولی آن نوع گاز در خودروها باید برطرف شود.

حسن رستم زاد افزود: دستگاه های ذیربط در این رابطه با برقراری گشت های منظم به روند عرضه و تقاضای ال پی جی نظارت و با موارد غیراصولی، فاقد استاندارد و دور از ملاحظات ایمنی مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قانون و مقررات لازم باید اعمال و اجرا شود اما رعایت قانون به تامین گاز مورد نیاز روستاهای دورافتاده، لطمه ای وارد نکند و مسئولان امر نظارت کافی را اعمال کنند.

رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی آستارا در این جلسه، با اشاره به نبود جایگاه مصوب گاز ال پی جی در این شهرستان، عرضه آن به خودروها را در حاشیه محور آستارا به تالش خطرناک توصیف کرد.

محمد علیاری افزود: به دنبال افزایش قیمت بنزین و مقرون به صرفه بودن ال پی جی، تقاضا برای استفاده از این گاز و نوبت گیری رانندگان جهت نصب تجهیزات آن بر روی خودروها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اعمال جریمه های نقدی بر عرضه کنندگان غیراستاندارد ال پی جی، بازدارنده نبوده و فروش غیر اصولی آن همچنان در جریان است و شرکت پخش فراورده های نفتی آستارا در تامین سوخت روستاها محدودیتی ندارد.

پردل امیری نژاد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز مسیر عرضه گاز ال پی جی را با توجه به گذر حجم زیاد خودروها و گردشگران، خطرآفرین توصیف کرد و رعایت موارد ایمنی را خواستار شد.

بر اساس اعلام فرمانداری آستارا، حدود ۴۰ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند و روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان، از نعمت گاز برخوردار هستند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا به تالش و اردبیل از مسیرهای پر تردد شمال ایران است.

برچسب‌ها آستارا فرمانداری آستارا تنظیم بازار ایمنی امنیت گاز مصرف سوخت گاز مایع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا فرمانداری آستارا تنظیم بازار ایمنی امنیت گاز مصرف سوخت گاز مایع آستارا فرمانداری آستارا تنظیم بازار ایمنی امنیت گاز مصرف سوخت گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی اظهار کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد ریال و از محل منابع اعتبارات ملی، استانی، جهاد آبرسانی و خیرین اجرایی شد.

وی افزود: احداث ۷۴ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب و ۳۷ کیلومتر خط انتقال شامل احداث و اصلاح از جمله این طرح‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: احداث سه باب مخزن ذخیره آب در روستاهای گلابر، خانجین و آرموتلو با حجم ۸۵۰ متر مکعب از دیگر طرح‌هایی است که در شهرستان ایجرود اجرا شده است.

نادرخانی گفت: در همین مدت ۹ رشته قنات نیز در روستاهای اوغولبیک علیا، چیسب، قارموتلو، قره درق، شهرک و ملاپیری احداث شد.

وی به حفر ۸ حلقه چاه آب در روستاهای احمدکندی، قره سعید، کوسه لر، اوچ تپه، سعیدآباد، گلابر، جامه سرا و شهرک نیز اشاره کرده و گفت: برای تأمین زیرساخت‌های آبرسانی در مناطق روستایی هیچگونه محدودیتی نداریم.

این مسئول یادآور شد: استانداردسازی ۲۰۰۰ انشعاب روستایی در شهرستان ایجرود نیز از دیگر اقداماتی است که با هدف کاهش هدر رفت آب و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین در شهرستان ایجرود اجرایی شد.

کد خبر 6085039

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • وزیر صمت: مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان
  • کشف جسد یک مرد در ساحل آستارا
  • ساماندهی و نظارت بر دکه‌های سطح شهر ضروری است
  • برگزاری کارگاه‌ های آموزشی عکاسی طبیعت و پسماند در آستارا