Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی شامگاه چهارشنبه در مراسم نمایش ۱۴ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی در استان کردستان، اظهار داشت: امروز یکی از سیاست های اصلی و محوری حوزه هنری در سطح کشور و استان کردستان توجه به مسئله اخلاق در سینما است.

وی ادامه داد: ترویج مولفه های اخلاقی در جامعه و تلاش در راستای تحکیم بنیان خانواده به سیاست اصلی حوزه هنری در بخش سینما تبدیل شده است و همه تلاش ما این است که در راستای رسیدن به این مهم فعالیت های مختلف تولیدی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: زمانی که اخلاق در جامعه گسترش پیدا کند، شمار زیادی از مشکلات و معضلات جامعه در حوزه های مختلف کاهش پیدا کرده و حتی از بین می رود و به همین دلیل است که باید به این مهم توجهی جدی صورت گیرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به تولید ۱۴ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه از محوریت کاهش آسیب های اجتماعی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، عنوان کرد: تلاش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در استان و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت های زبان هنر یکی از نیازهای فعلی به شمار می رود.

وی ساخت فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای را بسیار سخت عنوان کرد و گفت : سرعت، شجاعت و جسارت سه خصوصیت اصلی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای است و به همین دلیل هنرمند باید در کوتاهترین زمان ممکن پیام خود را به مخاطب انتقال دهد.

وی افزود : فیلم ۱۰۰ ثانیه ای تیزر تبلیغاتی نیست بلکه همانند یک فیلم بلند روایت، داستان، شروع، پایان، تیتراژ، موسیقی و در کل تمامی المان های یک فیلم کامل را دارد و به همین دلیل تولید این آثار نیازمند دقت و توانمندی های بیشتری است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان فیلمساز ۱۰۰ ثانیه ای را قدرشناس ثانیه ها عنوان کرد و  افزود: انتقال پیام در کوتاه ترین زمان ممکن به مخاطب با رعایت تمامی ویژگی های حرفه ای فیلمسازی با بهره مندی از ثانیه ثانیه زمان محدود یک استعداد و هنر بالا را می خواهد.  

وی آسیب های اجتماعی را همانند آسیب های طبیعی چون سیل و زلزله ویرانگربنیان خانواده دانست و ادامه داد: تلاش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی یک وظیفه همگانی است و باید در این زمینه تلاش ها مضاعف گردد.

مرادی گفت: خوشبختانه استان کردستان در گذشته نیز نشان داده است که حرف های زیادی برای گفتن دارد و در همین راستا است که امروز ۱۴ اثر تولیدی از فیلمسازان جوان و پیشکسوت این استان در حوزه فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای به نمایش گذاشته می شود.

وی به درخشش فیلمسازان جوان کردستانی در جشنواره های ملی و بین المللی اشاره کرد و افزود: حضور این هنرمندان در جشنواره های مختلف و کسب عناوین و افتخارات متعدد نشان می دهد که این استان در سالهای آینده در بخش سینمای کوتاه و حتی بلند حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار داشت: امروز بسیار خرسندیم که برای نمایش ۱۴ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای شاهد حضور و استقبال اقشار مختلف مردم هستیم  بدون شک حضور این همه مخاطب علاقمند نشان دهنده اهمیت مردم استان کردستان به رشته های مختلف هنری است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در حد توان خود آماده حمایت از سینما به ویژه فیلم کوتاه است، یادآور شد: انتظار می رود که در سایه اقدامات مختلف و با جلب حمایت های بهتر از سوی سازمان ها و نهادهای متولی شاهد فعالیت های بهتری در راستای حمایت از فیلم کوتاه در استان کردستان باشیم.

مرادی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از این پس چهارشنبه های آخر هر ماه فیلم های منتخب سینمای ایران و جهان و همچنین آثار کوتاه تولیدی هنرمندان کردستانی به صورت رایگان در پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می شود.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم که بتوانیم همزمان با اکران این آثار نشست نقد و بررسی نیز برگزار کنیم که این اقدام می تواند ضمن آشنایی هر چه بهتر اقشار مختلف مردم با آثار منتخب، فرصتی برای یادگیری و آموزش به فیلمسازان جوان کردستانی باشد.

در این مراسم ۱۴ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای با تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی در استان به نمایش گذاشته شد و در پایان از کارگردانان این آثار نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 4795729

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان فیلم کوتاه انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما درباره حمایت رسانه ملی از مستندهای رادیویی در سخنانی عنوان کرد: حوزه مستند شامل موضوعات متنوع می شود و تولیدات همکاران ما در رادیو می تواند در مسیر تحول منجر به اتفاقات خوبی شود. انتظار این است که مستندسازان پیشرفت‌های این نظام را به تصویر بکشند و رسانه ملی آمادگی کامل برای حمایت از این تولیدات را دارد.

وی ادامه داد: موضوعات متنوع مستندسازی در قالب ۱۲ کارگروه تخصصی قرارگاه محتوایی آمده است. اگر این موارد به جد در اولویت قرار بگیرد، تولیدات مستند حتما به پیشبرد تحول محتوایی در سازمان کمک می کند.

جبلی درباره ارزیابی اش از روند رو به رشد جشنواره ها در رادیو بیان کرد: هدف و نفس جشنواره ها، ایجاد رقابت بین همکاران است و برای ارتقای کیفیت محصولات هر چقدر که جشنواره ای بتواند به این هدف کمک کند و افراد بیشتری را درگیر خود کند، منجر به نتایج درخشان و ارتقای کیفیت مطلوب می شود.

رییس سازمان صداوسیما به اهمیت جشنواره «پژواک» اشاره و درباره بین المللی شدن آن عنوان کرد: جشنواره رادیویی «پژواک» از این جهت اهمیت دارد که ما توانایی ها و استعدادهای فراوانی در این حوزه و همچنین حوزه مستندسازی در رادیو داریم، طی ۲ دوره ای که این جشنواره برگزار شده است، خیلی خوب توانسته بدرخشد. بسیار امیدوار و خوش بین هستم که جشنواره پژواک گسترده تر شود و حالا اینکه بین المللی شود و بتواند آثاری را از خارج از ایران دریافت کند، باید بررسی شود.

رییس سازمان صداوسیما در پایان عنوان کرد: نتایجی را که طی ۲ دوره برگزاری جشنواره «پژواک» مشاهده کردم، باعث شد امیدوار شوم که دوره سوم هم با حضور همکاران داخل سازمان و حتی همکارانی که در بیرون از سازمان علاقه مند به کار تولید مستند رادیویی هستند، اتفاقات خوبی را رقم بزند و در نهایت جشنواره گسترده‌تر شود و از آثار علاقه‌مندان بیرون از سازمان هم در رادیو بیشتر استفاده شود.

رادیو به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار مستند رادیویی در سطح ملی و ایجاد رقابت سازنده بین مستندسازان و همچنین کشف و رشد استعدادهای حوزه برنامه سازی، سومین جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک» را برگزار می کند.

مستندهایی که با رویکردی خلاقانه و نوآورانه بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، عدالت‌ و عدالت خواهی، تقویت روحیه و احساس هویت و انسجام ملی، توجه به سبک زندکی ایرانی-اسلامی و همین طور فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی (‏با رویکرد هدایت فرهنگی) تأکید می‌کنند، در این جشنواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

کد خبر 6082335 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی