Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران فرماندار شهرستان پیشوا تصریح کرد: پیشوا پنجمین شهر کشور و دومین شهر مذهبی استان تهران است که ملجاء و مأمن مردم و کانون فعالیت های فرهنگی و مذهبی است و مردم این شهرستان در تمامی مراحل انقلاب حضور داشتند که نمونه آن را می توان در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مشاهده کرد.

‌حسین عباسی در جلسه شورای اداری شهرستان که به ریاست استاندار تهران در سالن جلسات فرمانداری پیشوا برگزار شد، ادامه داد: پیشوا از ۹۰ هزار نفر جمعیت ایرانی و ۶۰ هزار اتباع خارجی برخوردار است این افراد در دو بخش مرکزی و جلیل آباد و ۳۸ روستا زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان پیشوا بیان کرد: پیشوا در سال ۱۳۸۹ به عنوان سیزدهمین شهرستان استان تهران از ورامین منتزع و به شهرستان تبدیل شد ولی با تمام تلاش‌های صورت گرفته طی ۱۰ سال گذشته، این شهرستان از مشکلات عمده‌ای در زیرساخت‌ها برخوردار است .

عباسی افزود: پیشوا با دارا بودن ۴ مرکز دانشگاهی، دو حوزه علمیه، ۱۹ هزار دانش آموز و ۱۰ هزار دانشجو قطب مهم علمی استان تهران محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا یادآور شد: پیشوا قطب مهم کشاورزی استان تهران است که از مجموع ۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی، یک هزار و ۴۰۰ هکتار آن، زیر کشت گلخانه‌ای است که محصولات مهم کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: پیشوا تنها شهرستان بدون بیمارستان استان تهران است. در سال ۸۸ دانشگاه آزاد اسلامی در زمینی به مساحت ۳۴ هزار مترمربع اقدام به احداث بیمارستانی ۸ هزار مترمربعی کرد، ولی هم اکنون این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی نیمه‌تمام رها شده و به توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی نیاز دارد.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: پروژه مترو شهرستان‌های جنوب شرق تهران در سال ۱۳۹۳ توسط هیأت دولت به قطار حومه‌ای تبدیل شد که به دلیل مشکلات موجود، این پروژه در حوزه پیشوا به کندی پیش می‌رود و نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا اظهار کرد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستان‌های جنوبشرق استان و اختصاص اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومانی، مقرر شد که اجرای این پروژه با سرعت بیشتری همراه شود و نیاز است تا با پیگیری استاندار تهران، زمینه این مهم فراهم شود تا علاوه بر اجرای دو خط قطار حومه‌ای، دو پل روگذر نیمه تمام تکمیل و دو ایستگاه در پیشوا احداث شود.

وی ادامه داد: پیشوا تنها یک راه دسترسی به تهران دارد که اگر آن را نیز از شهرستان بگیرند، به طور کامل این منطقه بن بست می‌شود که برای رفع این مشکل، اجرای پروژه آنتنی پیشوا به محور قم – گرمسار در دستور کار قرار گرفت که برای اجرای آن به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عباسی تصریح کرد: با توجه به این که این پروژه استانی است، به توجه ویژه نیاز دارد تا با تبدیل به پروژه ملی،  شاهد اجرای آن باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا خاطر نشان کرد: آب مورد نیاز شهروندان پیشوا با استفاده از ۱۵ حلقه چاه تأمین می‌شود ولی در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه بودیم و عدم اختصاص حق‌آبه سد ماملو به این شهرستان، مشکل کمبود آب را تشدید کرده است.

وی افزود: با دستور معاون اول رئیس جمهور و پیگیری مسئولان استانی و کشوری، زمینه انتقال آب سد ماملو به پیشوا فراهم شده و امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه خواهیم بود که تا پایان سه ماهه ابتدایی سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان پیشوا ادامه داد: اقتصاد اصلی پیشوا بر پایه کشاورزی استوار است و با توجه به وابستگی این بخش به آب، تامین حقابه شهرستان از محل تصفیه خانه جنوب تهران ضروری است تا بتوانیم به رشد و رونق کشاورزی منطقه کمک کنیم.

وی یادآور شد: پیشوا از یک شهرک صنعتی نیز برخوردار است که هم اکنون صاحبان صنایع با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، خارج شدن این شهرک از محدودیت شعال ۱۲۰ کیلومتری و در نظر گرفتن مشوق‌های لازم، زمینه استقرار صنایع مختلف و رفع مشکلات تولید کنندگان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان پیشوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تعداد پروژه‌های تکمیل شده حوزه بهداشت و درمان لرستان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۷۱ پروژه بوده است، اظهار داشت: مساحت این تعداد پروژه ۴۰ هزار و ۶۲۸ مترمربع بوده است.

وی عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه در استان ۳۱۸ میلیارد تومان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه همچنین ۵۰ پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان در دست اجرا داریم، افزود: این تعداد پروژه نیز در مساحت ۱۶۷ هزار مترمربع در حال ساخت هستند.

دلفان، بیان داشت: در بین این پروژه‌های در دست اجرا، سه بیمارستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پروژه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۶۰ هزار مترمربع در حال احداث است، افزود: در مجموع سه بیمارستان در حال ساخت در استان در قالب هزار و ۱۰۰ تخت ساخته می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در حال پیگیری اخذ ماده ۲۳ بیمارستان رومشکان نیز هستیم، گفت: پیشرفت فیزیکی بیمارستان «نیایش» از ۲۳ درصد به ۶۰ درصد رسیده است.

دلفان، ادامه داد: تعداد تخت‌های این پروژه بیمارستانی نیز از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دو هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه بیمارستانی در استان نیاز است، عنوان کرد: در سفر دوم رئیس‌جمهور برای اختصاص اعتبار این پروژه پیگیری خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: قرارگاه خاتم اعلام کرده که در صورت تأمین اعتبار، این پروژه بیمارستان تا سال ۱۴۰۴ ساخته می‌شود.

کد خبر 6080447

دیگر خبرها

  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد
  • وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت تهران بازدید کرد
  • بیمارستان سوختگی در غرب تهران ساخته می‌شود
  • آغاز کوچ بهاره عشایر شهرستان پیشوا
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان
  • گلایه های مردم از فضای نامناسب ایستگاه راه آهن و تعداد تردد قطارهای حومه ای + عکس
  • گلایه‌های مردم پیشوا از فضای نامناسب ایستگاه راه‌آهن و تعداد تردد قطارهای حومه‌ای