Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، آمار دقیق کشته‌های رخدادهای اخیر وجود دارد اما به دلایلی اعلام نشده است.

با توجه به اینکه تاکنون آمار رسمی در خصوص تعداد کشته‌شدگان رخدادهای اخیر منتشر نشده است، رسانه‌های معاند و مقامات کشورهای غربی شایعات زیادی را در این خصوص منتشر کرده‌اند.

آمارهای دروغ و جهت دار با اعلام اعدادی، چون ۳۵۰ یا ۵۰۰ و یا هزاران کشته‌ای که ترامپ مدعی شد، نمونه‌ای از شایعاتی است که رسانه‌های معاند بدان دامن می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق پیگیری‌ها، آمار دقیق در این زمینه موجود است، اما از آنجا که نیازمند تفکیک دقیق از حیث چرایی و چگونگی جان باختن افراد بوده، اعلام آن به طول انجامیده تا حق کسی تضییع نگردد. در همین خصوص می‌توان به نامه دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی به رهبر انقلاب و کسب تکلیف از ایشان اشاره کرد.

در واقع دستور و تاکید رهبری مبنی بر رعایت دقت و رافت اسلامی در شناسایی و نحوه رسیدگی به موضوع کشته شدگان و خانواده‌های آنها، ضرورت بررسی دقیق‌تر را اجتناب ناپذیر نموده است.

بدیهی و ضروری است که بین آنکه قرار است «شهید» محسوب شود با آنکه در اثر اقدام مسلحانه علیه نظم و امنیت عمومی کشته شده، باید مرزبندی دقیق صورت بپذیرد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از تهیه و انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی با مشارکت اعضاء هیات علمی این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از تهیه و انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی با مشارکت اعضاء هیات علمی و پژوهشگران پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، خدمات ملی هواشناسی ـ آبشناسی موسوم به NMHSs، چندین موسسه تحقیقاتی، تعدادی از آژانس های وابسته به سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی و منطقه ای خبر داد.

وی ادامه داد: در تهیه این گزارش نمایندگانی از کشورهای عضو سازمان جهانی هواشناسی از جمله جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، بحرین، هنگ کنگ، چین، هند، عراق، ژاپن، قزاقستان، میانمار، ماکائو، مغولستان، نپال، عمان، پاکستان، قطر، جمهوری کره، روسیه، عربستان سعودی، سریلانکا، امارات متحده عربی، ویتنام و ازبکستان همکاری داشتند.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور درخصوص محورهای اصلی این گزارش افزود: این گزارش به بررسی وضعیت اقلیمی منطقه در سال ۲۰۲۳ از منظر پارامترهایی همچون دما، بارش، دمای سطح دریا، سطح آب دریاها و واداشتهای اصلی اقلیمی می‌پردازد. رخدادهای فرین نظیر چرخندهای گرمسیری، بارش های سنگین و سیل، خشکسالی، امواج گرمایی و آتش سوزی جنگل ها، امواج گرمایی دریایی و سایر رخدادهای فرین از دیگر موضوعات مورد بررسی می باشد.

رهنما گفت: اثرات و مخاطرات مرتبط با آب و هوا همچون مرگ و میر و جمعیت آسیب دیده، وضعیت سامانه های هشدار بهنگام در آسیا، هشدار بهنگام و اقدام پیش بینی کننده در آسیا و چالشها و فرصت ها از دیگر موضوعاتی است که در این گزارش بر آن تاکید شده است.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ادامه داد: براساس این گزارش در سال ۲۰۲۳ میانگین دمای آسیا نود و یک صدم درجه سلسیوس بالاتر از دوره مرجع ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ بوده است که دومین بالاترین دمای ثبت شده محسوب می شود. همچنین بسیاری از مناطق آسیا در سال ۲۰۲۳ رخداد گرمای فرین را تجربه نمودند؛ بعنوان نمونه ژاپن گرمترین تابستان در تاریخ خود را ثبت نموده است.

وی افزود: از دیگر موارد میتوان به کاهش فزاینده توده یخچال های طبیعی کوهستان های مرتفع آسیا طی ۴۰ سال گذشته اشاره نمود؛ بطوریکه در سال ۲۰۲۳ شکست رکورد دماهای بالاتر و شرایط خشک تر در شرق هیمالیا و کوهستان تین شان تشدید کاهش توده یخچال ها را در پی داشت. در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰ درصد مخاطرات هواشناسی-آبشناسی گزارش شده در آسیا سیل و توفان بوده است.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور عنوان کرد: بطور کلی در سال ۲۰۲۳، ۷۹ رخداد مخاطره آمیز آبشناسی ـ هواشناسی گزارش شده منجر به مرگ‌ و میر بیش از ۲۰۰۰ نفر و آسیب به ۹ میلیون نفر شده است.

رهنما گفت: بطور تقریبی ۸۰ درصد از اعضاء WMO در منطقه، خدمات آب و هواشناسی را با هدف حمایت از فعالیت های کاهش خطر بلایا ارائه می‌نمایند. با این حال همچنان در منطقه، شکافی بین محصولات چشم انداز اقلیمی و متناسب برای رفع نیازهای موجود بویژه در ارتباط با موضوعاتی همچون مدیریت ریسک، سازگاری، کاهش تغییرات اقلیمی و اثرات آن وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان نمود: علاقمندان می توانند با مراجعه به تارنمای پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به نشانی www.rimas.ac.ir نسبت به دریافت و مطالعه این گزارش اقدام نمایند. شایان ذکر است، مهدی رهنما "رئیس و عضو هیات علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور"، ابراهیم فتاحی "معاون پژوهشی و فناوری و عضو هیات علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" و ساویز صحت کاشانی "عضو هیات علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور" در نگارش این گزارش مشارکت کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • (ویدئو) تیزر رسمی فیلم «مست عشق» منتشر شد
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • کشته طرح عفاف و حجاب ضدانقلاب شفا گرفت+ فیلم
  • ۴ کشته و ۱۰ مفقود در طوفان گوانگدونگ چین
  • سرانجام دختر فوت شده در مترو چه شد؟
  • آمار خوب سپاهان در ۳ بازی اخیر