Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک پایانه در شمال شهر اصفهان 697 برابر حد مجاز ذرات میکرونی تولید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ کوروش محمدی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: حدود سه سال پیش دو قرارداد با دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان منعقد و در هر دو پروژه سازمان محیط زیست استان به‌عنوان ناظر انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این حرکت و تصمیم بی نظیری بود، چرا که در گذشته تصمیمات برای آلودگی هوا بر اساس حدس و گمان و یا پیروی از رویه ها در شهرهای دیگر بود و هیچ گاه پایه علمی نداشت.

وی افزود: مطالعات در دو برابر زمان پیش بینی شده تمام شد اما اتفاق خوبی رقم خورد، قرار بود این اطلاعات و مطالعه در ۱۵ ماه انجام شود، اما به خاطر مشکلات مدیریتی و مالی با تأخیر، داده ها آماده شد.

محمدی با اشاره به پیگیری های شورای شهر در این زمینه بیان کرد: البته اطلاعات که اکنون به دست آمده اطلاعات خام است و قرار است تحلیل نهایی در آن شکل بگیرد و لحاظ شود.

کورش محمدی گفت: پروژه اول که تعیین سیاهه انتشار آلاینده هاست صد در صد انجام شده و تجزیه تحلیل نهایی آن هم انجام خواهد شد.

وی افزود: اصفهان یکی از کلان شهرهایی است که در منطقه نیمه خشک واقع شده است و انتظار یک فضای سبز وجود ندارد و همواره در معرض نوسانات اقلیمی و زیست محیطی و آلاینده های هوا بوده است؛ ۴۳.۵ درصد از بادهای اصفهان آهسته است و باقی آن قابل اندازه گیری نیست و قالباً از منطقه شرق به غرب می وزد.

محمدی با بیان اینکه آلاینده ها یا از منابع ثابت هستند و یا متحرک ادامه داد: متوسط مصرف سوخت برای قطارها ۷.۹۷ لیتر بر هر کیلومتر است؛ بیشترین سهم آلاینده ای که قطارها در اصفهان ایجاد می کنند از باغ بهادران شروع و تا سپاهان شهر ادامه دارد و این آلودگی قطارها یک نیم دایره آلودگی در اصفهان ایجاد می کند.

کوروش محمدی گفت: ۲۲ هزار و ۱۵۲ پرواز به صورت سالیانه در اصفهان انجام می شود؛ از مجموع این پروازها هشت هزار و ۷۶ تن دی اکسید کربن که یکی از آلاینده ها از این پروازها است و حوزه انتشار حمل و نقل هوایی در محدوده خود شهر اصفهان افتاده است.

محمدی اظهار کرد: مجموع آلاینده های منابع متحرک غیر جاده ای از سوی ماشین آلات کشاورزی 18 هزار و 234، از سوی قطارها 137 هزار و 414، از سوی هواپیماها 15 هزار و 493 کیلوگرم است.

وی در تشریح منابع متحرک جاده ای خاطر نشان کرد: ۳۴ درصد خودرو های کلان شهر اصفهان را پراید و ۱۵ درصد را وانت ها تشکیل می دهند.

این مسئول با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا مونوکسید کربن بیشترین سهم را از خودروهای سواری دارد، افزود: ۶۰۰ هزار موتور سیکلت در شهرستان اصفهان داریم که ۸۳ درصد آلاینده های موتورسیکلت ها مونوکسید کربن است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۷۷.۶ درصد آلایندگی اتوبوس ها اکسید نیتروژن است، گفت: بیشترین تردد داخلی در سال ۹۶ انجام شده در بین اصفهان و ذوب آهن، نجف آباد و اصفهان و اصفهان و مورچه خورت است.

محمدی خاطر نشان کرد: بیشترین سهم آلاینده در مرکز اصفهان از سوی خودروها اتفاق می افتد؛ پنج تا هشت صبح و سه تا شش بعد از ظهر بالاترین میزان آلایندگی اتفاق می افتد.

وی گفت: بیشترین سهم آلاینده ها در ذرات معلق را در زینبیه و احمدآباد داریم؛ یک پایانه شمال شهر اصفهان حدود ۶۹۷ برابر حد مجاز ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون تولید می کند.

محمدی افزود: بیشترین سهم ذرات معلق در پایانه ها و مناطق پر ترافیک است و در اکثر ذرات معلق شناخته شده از حد مجاز بیشتر داریم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: اتوبوس ها بیشترین سهم در مونوکسید کربن و تاکسی ها و خودروهای گازسوز بیشترین سهم را در هیدروکربن دارند.

به گفته محمدی، سهم صنایع در تولید ذرات معلق ۶۷ درصد است؛ احتراق گاز طبیعی در بخش های خانگی و تجاری ۹۷ درصد و ۶۵ درصد در فصل گرم کاهش پیدا می کند.

رئیس اداره امور آزمایشگاهی سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان هم در این نشست خبری اشاره کرد: نحوه پراکنش آلاینده پروژه تکمیلی است و اینکه اثر هر کدام ذرات چقدر است نکته بسیار مهمی قلمداد می شود.

بابک صادقیان گفت: اولویت کنترل ذرات میکرونی در کامیون ها و خودروهای سنگین و نیمه سنگین است که وزنه سنگینی در تولید ذرات میکرونی را به عهده دارند؛ ساعت های پیک آلودگی هم مربوط به سرویس هاست.

وی در ادامه گفت: بین ۹۰۰ تا یک میلیون خودرو سواری حرکت می کند که اگر فرض بگیریم حداقل آلودگی را داشته باشند، به دلیل کثرت و محدودیت در خیابان ها باز هم آلودگی ایجاد می کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال صنایع آلاینده کوچکترین اقدام کنترل آلودگی هوای اصفهان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی پیش از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت مناسبت‌های ایام از جمله روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز زمین پاک اظهار کرد: همه مردم در پاک نگه داشتن محیط زیست وظیفه دارند و ما به عنوان مدیران و مسئولان شهری در حوزه‌های مرتبط مانند حمل و نقل پاک و ترویج انرژی‌های نو و…در تلاش هستیم که اقداماتی ویژه را انجام دهیم.

وی گفت: امیدواریم امسال قبل از رسیدن روزهای آلوده و مواجه شدن با تعطیلی‌ها، برنامه‌ریزی کرده و صنایع نیز آلایندگی خود را کاهش دهند، در این راستا کوچک‌ترین کاری که باید انجام شود برنامه‌ریزی برای انتقال صنایع آلاینده به شعاع قانونی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امیدواریم اقتدار سپاه روز افزون باشد و همان طور که اکنون نیز حامی مستضعفان جهان است، این نقش را ایفا کند.

وی ادامه داد: این روزها عملیات وعده صادق توسط سپاه و دیگر نیروهای نظامی کشور انجام شد و همین اقدام کافی بود برای اینکه قدرت ایمان و ایثارگری، اخلاص و شهادت طلبی را نشان دهد.

نورصالحی گفت: دشمنان در ابتدای انقلاب تصور می‌کردند ظرف یک هفته می‌توانند این انقلاب را از میان ببرند اما امروز کشورهایی که در سازمان ملل حق وتو دارند در مقابل اقتدار این نظام سر تعظیم فرو می‌آورند و نگران عملیات متقابل جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: بابت این انقلاب و تشکیل این نظام مقدس و سپاه پاسداران و بابت این اقتدار و قدرت بازدارندگی باید خداوند را شاکر باشیم و نشان این شکرگزاری خدمت صادقانه به مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بنا به مناسبت‌های اخیر، امروز در قرارگاه سپاه سیدالشهدا (ع) حضور پیدا می‌کنیم تا به نمایندگی از مردم از عزیزان سپاه پاسداران تقدیر به عمل آوریم.

وی در ادامه با اشاره به انتصابات اخیر در شهرداری گفت: در ابتدای سال هستیم و این انتظار و پیگیری وجود دارد که از روزهای خدمت باقی مانده بهترین استفاده صورت گیرد و مطالبه جدی و همیشگی شورای اسلامی شهر اصفهان این است که به صورت سریع وارد اجرای اقدامات و پروژه‌ها شویم. برخی موارد از یکی دو سال قبل آغاز شده و این مطالبه وجود دارد که این پروژه‌ها که در حوزه‌های مختلف عمرانی، بافت شهری، حمل و نقل، خدمات شهری و… است تا پایان سال به بهره برداری برسند.

نورصالحی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شورا در کمیته‌های نظارتی ملاقات مردمی است اما عمده کار این کمیته‌ها کنترل پیشرفت پروژه‌ها و برنامه‌های مناطق و تحقق برنامه و بودجه آن‌هاست، شورا انتظار دارد که امسال حوزه شهرسازی و دیگر بخش‌ها پرتلاش ظاهر شوند و سفره نوبت‌های طولانی بازدید جمع شود و خود اظهاری به صورت صحیح و با رعایت حفظ حقوق شهر تحقق پیدا کند.

کد خبر 6084001

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • انتقال ضروری صنایع آلاینده اصفهان
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • چاه‌های مجاز قم بیشترین برداشت غیرمجاز را دارند
  • انتقال صنایع آلاینده کوچکترین اقدام کنترل آلودگی هوای اصفهان است