Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@13:34:20 GMT

نصب المان دف در سطح شهرسنندج

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۷۶۹۳

نصب المان دف در سطح شهرسنندج

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شرمین شریفی در جمع خبرنگاران گفت: دف یکی از ساز‌های کوبه‌ای و پرطرفدار در موسیقی ایرانی و از ساز‌های سنتی، آیینی و عرفانی در میان قوم کرد محسوب می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه ماه گذشته خبرت مسرت‌بخش ثبت جهانی سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در جهان توسط یونسکو اعلام شد بنابراین یکی از برنامه‌های این سازمان هم نصب المان‌های مناسب در حوزه موسیقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج بیان کرد: این سازمان در راستای هویت‌بخشی و ساماندهی بصری از تمامی معماران، طراحان و هنرمندان سنندجی دعوت نموده تا در طراحی المان دف که در بیشتر مراسمات معنوی و مذهبی استفاده می‌شود با این سازمان همفکری کنند.

شریفی عنوان کرد: محور‌های این فراخوان روایتگر سابقه دیرینه دف و دف‌نوازی در شهر سنندج، ماهیت و معانی عرفانی و آیینی در طراحی، قابل درک باشد و به مقیاس و ابعاد مکان و زوایای دید توجه شود.

او اعلام کرد: مکان پیشنهاد شده برای نصب المان دف میدان قبا واقع در ناحیه ویژه بهاران بوده که چنانچه شرکت کنندگان مکان دیگری را با در نظر گرفتن ارتباط موضوع در نظر دارند می‌توانند پیشنهاد خود را به این سازمان ارائه دهند.

شریفی اظهار داشت: مهلت ارسال آثار حداکثر تا ۳۰ دی‌ماه امسال است و هنرمندان می‌توانند آثار خود را به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج واقع در بلوار کردستان، یا به آدرس پست الکترونیکی sima.manzar.sabzeshahri@gmail.com ارسال نمایند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: به طراحی برتر لوح تقدیر و یک قطعه سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد ضمن اینکه شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر جهت شرکت در فراخوان با شماره تماس ۰۸۷۳۳۱۵۷۱۸۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان از توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای روز کوثر همزمان با هفته نکوداشت اصفهان خبر داد.

امیرحسین ماه‌آورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: به منظور حفظ محیط زیست توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای روز کوثر همزمان با هفته فرهنگی اصفهان انجام می‌شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم با استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی طبیعت را برای آیندگان خود به ارمغان آورند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فروش ویژه بعضی کالاهای پرمصرف شهروندان در بازارهای روز کوثر یکی دیگر از برنامه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان به‌مناسبت هفته نکوداشت اصفهان است.

کد خبر 747534

دیگر خبرها

  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها