Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان تفاهم‌نامه همکاری شهرداری بندرعباس و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با موضوع تبادل‌نظر و برنامه‌ریزی در راستای ارتقای شاخص‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهر منعقد شد.

شهردار بندرعباس در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان که به‌منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در راستای رونق گردشگری استان قابل‌تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس امینی‌زاده افزود: اگر یک شهر بخواهد از رونق خوبی برخوردار شده و مردم بتوانند زندگی با کیفیتی داشته باشند، اولین مسئله اثرگذار، رونق در زندگی و کسب‌وکار مناسب است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تضعیف اقتصاد نفتی در کشور، بهترین حوزه رونق‌بخش، گردشگری است، افزود: به بهانه‌های مختلف باید گردشگری را ترویج کنیم؛ یکی از موضوعات مهم در این مسئله، پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق است.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: بندرعباس از دیرباز دارای غنای قابل‌توجهی در حوزه صنایع‌دستی بوده و امیدواریم بتوانیم آن را تقویت کنیم.

امینی‌زاده با بیان اینکه باید موضوعاتی مانند نمایشگاه را در راستای معرفی و رونق صنایع‌دستی را عملیاتی کنیم، اظهار کرد: هدف ما در حوزه صنایع‌دستی، آموزش، تولید و فروش است.

وی با اشاره به اینکه تولیدات حاصل از آموزش صحیح و حرفه‌ای باید ختم به بازاریابی و بازارسازی شود، عنوان کرد: کیوسک‌های راهنمای گردشگر در سطح شهر بندرعباس راه‌اندازی می‌شود و بنای ما توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: موضوع پیوستن بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق دنیا در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای بومی، فرصت خوبی برای معرفی و رونق‌بخشی به این حوزه است.

رضا برومند خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری با همکاری شهرداری بندرعباس شاهد رخدادهای مهم در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست تفاهم‌نامه همکاری شهرداری بندرعباس و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با هدف تقویت نقش و جایگاه صنایع‌دستی در توسعه گردشگری و ایجاد منابع درآمد پایدار خانواده‌ها و توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، حفظ و احیای رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در محلات بندرعباس، استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود در دستگاه برای تحقق اهداف موردنظر این تفاهم‌نامه، فلکه برق و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنایع‌دستی و ایجاد بستر مناسب جهت حمایت از تولید و فروش تولیدات این حوزه منعقد شد.

بر اساس این گزارش معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهر بندرعباس به گردشگران داخلی و خارجی و همچنین برگزاری جشنواره‌ها در راستای حفظ و توسعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: نمایش و عرضه محصولات متنوع صنایع‌دستی استان در بازارچه صنایع‌دستی می‌تواند هویت اردبیل را معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در دیدار با بهره‌برداران فروشگاه‌های بازارچه صنایع‌دستی اردبیل، اظهار کرد: بازارچه صنایع‌دستی باید نشانگر هویت اردبیل بوده و راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی اردبیل در محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی محلی برای نمایش هویت استان با ارائه آثار متنوع است.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در حوزه صنایع‌دستی بحث بازاریابی است که علاوه بر سایر اقدامات لازم، فعال بودن بازارچه صنایع‌دستی در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با ارائه محصولات متنوع صنایع‌دستی استان می‌تواند به این امر کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: پیگیری برخی از مسائل مربوط به بازارچه صنایع‌دستی باید از سوی اهالی بازارچه اتفاق بیفتد و برای این منظور تشکیل هیأت امنای بازارچه ضرورت دارد و اداره کل میراث‌فرهنگی نیز در راستای معرفی بازارچه اقدامات مختلفی را در دستور کار دارد.

محمدی ادیب ادامه داد: تعامل و همکاری با صدا و سیما در راستای معرفی فعالان و محصولات صنایع‌دستی، مکاتبه با ادارات برای استفاده از محصولات، و نصب تابلوهای راهنما در سطح شهر از جمله اقداماتی است که برای رونق بازارچه صنایع‌دستی انجام می‌شود.

کد خبر 745221

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد ۳.۵ میلیون نفر گردشگر نوروزی
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل