Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در هشت‌ماه اخیر شاهد کاهش هشت درصدی تصادفات برون‌شهری در این استان بوده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین‌نیوز، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در رزمایش مشترک طرح زمستانی درخصوص وضعیت جاده‌های استان، اظهار کرد: راه‌های حوزه‌های استحفاظی استان 3 هزار و 700 کیلومتر است که حدود 260 کیلومتر آن بزرگراه، 816 کیلومتر راه اصلی، 290 کیلومتر راه فرعی،  یک هزار و 540 کیلومتر راه روستایی آسفالت و 216 کیلوتر راه روستایی شوسه، درون شهری 53 کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از وجود 49 نقطه حادثه‌خیز در استان خبر داد و گفت: این نقاط براساس آیین‌نامه‌های موجود در کشور شناسایی شده و هرساله برنامه‌ای برای رفع حدود 10 نقطه از این نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار می گیرد.

نظری از وجود 34 دوربین ثبت تخلف در راه های استان خبر داد و گفت: از این تعداد 18 دوربین فعال هستند و از 27 دوربین های نظارتی که اکثرا در شهرها وجود دارد، 24 عدد فعال هستند و رفع مشکلات دوربین های غیرفعال در  دستور کار دستگاه متولی قرار گرفته است.

وی از کاهش هشت درصدی تعداد تصادفات برون شهری خبر داد و گفت: طی هشت ماه اخیر در آمار تلفات جانی کاهش 17 درصد و همچنین تصادفات جرحی  دو درصد و  در تعداد مجروحین پنج درصد کاهش داشته ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان گفت: در این رزمایش 119 پایگاه مستقر هستند و حدود 437 خودرو و بیش از هزار نفر طی این سه  ماهدر این رزمایش  مشارکت خواهند داشت.

نظری بیان کرد: طی سال جاری میزان بارندگی 833 میلی‌متر بود که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 3/5 برابر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری طی سال جاری چهارمین استان پربارش کشور بوده است، افزود: استان چهارمحال و بختیاری در جریان بارندگی های اخیر هیچگونه خسارت جانی  نداشته، اما در خصوص خسارات مالی بالغ بر 600 میلیارد در حوزه های مختلف متحمل شد که از طریق پیگیری های لازم اعتبارات کافی برای رفع این مشکل نیز تخصیص داده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  استان گفت: اقدامات لازم در قرارگاه کاهش تصادفات صورت گرفته است که هوشمندسازی معابر در سطح شهرها، اصلاح نقاط حادثه خیر، ارتقا سطوح جاده ها با افزایش علائم رانندگی، افزایش دوربین های کنترل ترافیک در درستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به مصدومیت سالانه ۵۰۰ هزار نفر در تصادفات،‌ گفت: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی 1403 که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد(ع) این وزارتخانه برگزار شد، به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره و اظهار کرد: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش 14.3 درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، 9.4 درصد کاهش فوتی داشته است.

وی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه 80 را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های 95 و 96 بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز 20 هزار نفر گذشت.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از 500 هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش‌بینانه، 10 درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی و عنوان کرد: مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • بهار بارانی سودجان از لنز دوربین شهروندخبرنگار
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر