Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@20:05:30 GMT

الویری رئیس شورای عالی استان‌ها ماند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۷۸۱۱

الویری رئیس شورای عالی استان‌ها ماند

تین نیوز

با برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها مرتضی الویری در سومین سال از پنجمین دوره شورای عالی استان‌ها رئیس شورای عالی استان‌ها شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس در انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان ها علیرضا احمدی نماینده مردم قم در شورای عالی استان ها و مرتضی الویری نماینده مردم تهران در شورای عالی استان ها کاندید ریاست شورای عالی برای سومین سال از پنجمین دوره بودند که در نهایت مرتضی الویری برای سومین سال رئیس شورای عالی استان‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دور اول رأی گیری در انتخابات 71 نفر از ۷۵ نماینده حضور داشتند که مرتضی الویری توانست 35 رأی را اخذ کرده و احمدی تنها 34 رأی آورد و دو نماینده هم رآی سفید به صندوق انداخته بودند.

از آنجا که الویری و احمدی هیچ کدام نتوانسته بودند نصف بعلاوه یک رأی کسب کنند رأی گیری مجدد تکرار شد.

اما در دور دوم رأی گیری نهایتا الویری با 40 رأی از مجموع 71 رأی رئیس شورای عالی استانها شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مرتضی الویری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یکم خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی اظهار کرد: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیأت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیأت رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر 747821

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد