Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: حدود ۴۰ درصد مردم واقعا نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند.

محمد خوش چهره، استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه فلسفه پرداخت یارانه ایجاد عدالت اجتماعی بوده است، اظهار کرد: زمانی که نماینده مجلس بودم و موضوع هدفمندی یارانه ها مطرح شد، از جمله مخالفان پرداخت یارانه نقدی بودم، چون این کار را فقط یک مُسکن دارای تاثیر موقتی می‌دانستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بارها گفته‌ام که به جای پرداخت پول نقد بهتر است نقدینگی برای بنگاههای تولید در راستای ایجاد اشتغال پرداخت شود، زیرا بخش بزرگی از جامعه یارانه بگیران جوان و بیکار هستند که می‌توان با ایجاد اشتغال، این گروه را صاحب شغل کرده و از سویی به رشد اقتصادی کشور کمک کرد.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه نقدی باعث می شود که از تولید ملی غافل شویم، اظهار کرد: امروز تعداد افرادی که یارانه دریافت می کنند برابر با جمعیت کشور و مشخص است که عدالت در توزیع یارانه نقدی وجود ندارد؛ در حالی که هدف اصلی آن ایجاد عدالت اجتماعی بوده است.

نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی افزود: البته درطرح حذف یارانه هم باید دقت و وسواس زیادی صورت گیرد تا کسانی که واقعا نیازمند هستند، حذف نشوند.

از سال ۱۳۸۹ تاکنون که قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده، با وجود انتقادات زیادی که نسبت به پرداخت همگانی یارانه وجود داشت، تاکنون ۷۸ میلیون نفر یعنی بالای ۹۰ درصد جمعیت ایران مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را ماهانه دریافت می‌کردند که هزینه سنگینی در حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان در هر ماه به دنبال دارد و این پرداخت مانع از رسیدن سهم سایر بخش‌های تعیین شده در قانون هدفمندی یارانه‌ها شده است.

از شهریورماه سال جاری و بنابر تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی از لیست یارانه بگیران، غربالگری در دستور کار قرار گرفت و در این ماه یارانه حدود ۱۶۳ هزار خانوار که جمعیتی نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر را در بر می گرفت حذف شد. این روند قرار است تا پایان سال ادامه داشته باشد و یارانه افراد پردرآمد حذف شود. طبق برآورد دولت سه دهک بالای درآمدی حدود ۲۵ میلیون نفر هستند.

لینک کوتاه: asriran.com/002ww8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خوش چهره یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال 95 درصدی مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی

به گزارش جام جم آنلاین، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: درباره تداوم طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی باید بگویم که نیاز به تصمیم مجدد است و تاکنون تصمیم جدیدی گرفته نشده است.

وی افزود: استقبال خوبی از کالابرگ الکترونیکی به خصوص از سوی دهک‌های پایین صورت گرفته که بالای ۹۰ درصد است. در مرحله سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۵ درصد استفاده شود.

مرتضوی در ادامه اذعان کرد: موانع و مشکلات این طرح رفع شده و مردم استقبال مناسبی داشتند و کسبه هم تلاش کردند در کمترین زمان، نیاز‌های عمومی را پاسخ دهند.

دیگر خبرها

  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • یارانه نقدی فروردین‌ماه واریز شد
  • استقبال 95 درصدی مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی
  • خبر تازه وزیر کار درباره ادامه‌ طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی
  • استقبال ۹۰ درصدی از کالابرگ الکترونیکی
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • یارانه فروردین، کالابرگ الکترونیک، صدک‌بندی و چند ابهام دیگر
  • ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه‌دار شد؟
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳