Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@07:42:28 GMT

تولید علم باید به حل مشکلات جامعه منجر شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۷۸۳۳

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید علم باید به حل مشکلات جامعه منجر شود، افزود: بر این باوریم که باید نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشور و استان افزایش یابد و تولید علم با هدف رفع مشکلی از مشکلات جامعه انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،محمدرضا پورمحمدی در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در دانشگاه تبریز، اظهار داشت: با وجود فشارها، تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که علیه کشورمان اعمال می‌شود، حرکت علمی کشور متوقف نشده و ایران از نظر رشد تولید علم در جایگاه نخست دنیا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سایه تلاش دانشمندان و متخصصان داخلی، هم‌اکنون 70 درصد از محصولات وارداتی و 96 درصد از داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می‌شود که این پیشرفت‌ها مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی پژوهش‌گران است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید علم باید به حل مشکلات جامعه منجر شود، افزود: بر این باوریم که باید نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشور و استان افزایش یابد و تولید علم با هدف رفع مشکلی از مشکلات جامعه انجام شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید بتوانند نیازهای دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را برآورده کنند، گفت: مقاله‌نویسی در دانشگاه‌ها کار خوبی است و باید استمرار یابد؛ اما ارزش‌گذاری مقالات و پژوهش‌ها باید معطوف به حل مشکلات جامعه شود.

پورمحمدی اضافه کرد: درست است که علم، حد و مرز ندارد، اما تولیدات علمی کشور باید در نوبت اول مشکلات داخلی ما را حل کند و انتظار داریم که گروه‌های علمی و دانشگاهی، مسائل جامعه را بررسی و برای حل معضلات راه حل ارائه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایران از نظر تولید علم، رتبه نخست منطقه و رتبه 16 در کل دنیا را دارد، افزود: البته سرعت تولید علم متناسب با تولید فناوری نیست که برای جبران این کاستی، دانشگاه‌های ما باید به دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین تبدیل شوند.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌های پیشرفته دنیا، علم را به فناوری و فناوری را به محصول قابل فروش تبدیل کرده و با این کار تولید ثروت می‌کنند که دانشگاه‌های ما نیز باید با فاصله گرفتن از نگرش سنتی، تلاش خود را برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری ب کار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به مصوبه افزایش قیمت بنزین در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اشاره کرد و گفت: در صورتی که طرح سهمیه‌بندی بنزین اجرا نمی‌شد ما در سال 1400 به واردکننده بنزین تبدیل می‌شدیم و هم‌اکنون با اجرای این طرح روزانه بیش از 20 میلیون لیتر مصرف بنزین کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌خواهد مشکلات اقتصادی مردم افزایش یابد، گفت: ما در همین دولت، رشد اقتصادی 12.5 درصد و تورم یک رقمی را تجربه کردیم و بعد از امضای برجام، شاهد ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور بودیم.

پورمحمدی اضافه کرد: فروش نفت ما نیز به حدود 2.8 میلیون بشکه در روز رسیده بود که با عهدشکنی آمریکا و خروج این کشور از برجام، فشارهای خارجی علیه اقتصاد کشورمان افزایش یافت و در این شرایط دولت همه توان خود را برای کاهش مشکلات معیشتی مردم به کار گرفته است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی پورمحمدی جامعه سرمایه مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسلامی ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین المللی هوش مصنوعی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار کرد: سرمایه‌گذاری عظیمی در نیروگاه اتمی بوشهر صورت گرفته و شاهد دستاورد‌های خوبی هستیم.

وی با اشاره به تولید ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: با این تولید برق در مصرف ۱۰۳ میلیون بشکه نفت به ارزش هشت میلیارد دلار صرفه‌جویی شد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برای ایجاد نیروگاه اتمی بوشهر ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که عایدی این نیروگاه تاکنون بیش از دو برابر این مقدار سرمایه بوده است.

وی با بیان اینکه نتایج و دستاورد‌های علمی و توسعه فناوری باید در زندگی مردم تأثیرگذار و قابل مشاهده باشد افزود: برای افزایش تأثیرگذاری و بهبود وضعیت خدمات دهی باید از ظرفیت هوش مصنوعی به خوبی استفاده شود.

اسلامی با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های روز دنیا در سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: این فناوری‌ها در صنعت هسته‌ای به خوبی جای خود را باز کرده است و شاهد استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر تعلیم و تربیت نیروی انسانی لازم برای صنایع مختلف خاطرنشان کرد: دانشگاه نقش مهمی در این زمینه دارد و باید به صورت مساله محور در این زمینه حرکت شود.

وی از برنامه‌ریزی برای تقویت تعامل و همکاری دانشگاه‌ها با سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد و گفت: دشمن تلاش ویژه‌ای برای توقف علم و فناوری در کشور ما داشته است ولی موفق به این کار نشده است و شاهد اراده‌ای قوی برای دستیابی به پیشرفت هستیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در دستیابی به چرخه سوخت اظهار کرد: در اختیار داشتن چرخه سوخت موجب شکافت علم، گسترش علم و فناوری کشور در همه سطوح می‌شود.

وی با بیان اینکه همجواری دانشگاه خلیج فارس با نخستین نیروگاه اتمی کشور زمینه‌ساز تعاملات و همکاری‌های پیوسته شده است افزود: تفاهم‌نامه همکاری‌های بلند مدت با هدف ظرفیت‌سازی برای رشته‌های هسته‌ای میان سازمان انرژی اتمی ایران و دانشگاه خلیج فارس منعقد می‌شود.

اسلامی با اشاره به تولید انواع رادیودارو‌ها بیان کرد: آثار و نتایج به‌دست آمده در این حوزه، ایران را به یکی از قطب‌های قابل قبول و مورد اعتماد تبدیل کرده است.

وی با اشاره به توسعه ابزار دقیق‌های هسته‌ای در شرایط تحریم‌ها بیان کرد: این دستاورد‌ها باعث شد که در عرصه تولید رادیودارو‌ها متوقف نشویم و به دستاورد‌های عظیمی برسیم.

اسلامی با اشاره به استفاده بیش از ۱۵۰ مجتمع صنعتی از ابزار‌ها و سامانه‌های فناورانه و نوآورانه تولید شده در صنعت هسته‌ای کشور گفت: در کنکور سراسری امسال ۱۰۰ دانشجو در رشته‌های هسته‌ای مقطع کارشناسی پذیرفته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • اسلامی: ایران از قطب‌های اصلی تولید انواع رادیوداروها است
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • تولید ۲۱ اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل