Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@23:42:07 GMT

سفیر آلمان در روسیه احضار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۸۰۱۴

سفیر آلمان در روسیه احضار شد

یک منبع در وزارت خارجه روسیه با اشاره به احضار سفیر آلمان، گفت مسکو واکنش متقابل خود به اخراج دیپلمات‌هایش را به اطلاع وی رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منبعی در وزارت خارجه روسیه می‌گوید که «ژیزه آندرس وُن گایا» سفیر آلمان در مسکو، امروز (پنجشنبه)‌ به این وزارتخانه احضار شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این منبع، وزارت خارجه روسیه مراتب اعتراض خود به اقدام دولت برلین در اخراج دیپلمات‌های روس از این کشور را به سفیر آلمان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع همچنین گفت: «سفیر  آلمان به وزارت خارجه روسیه احضار شد تا اقدامات متقابل و تلافی‌جویانه به اخراج دیپلمات‌ها [از برلین] به اطلاع وی برسد».

دولت آلمان چند روز پیش با متهم کردن روسیه به دست داشتن در قتل یک تبعه گرجستانی در برلین، دو دیپلمات روس از سفارتخانه این کشور را عنصر نامطلوب اعلام کرده و از آلمان اخراج کرد (جزئیات بیشتر).

این شهروند گرجستانی، «زلیمخان خانگوشویلی» فرمانده یک واحد از نیروهای شورشی چچن در جنگ علیه روسیه بود که اواخر ماه آگوست سال جاری میلادی (یکم شهریور) در برلین به قتل رسیده بود.

دفتر دادستانی کل آلمان مدعی است شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد «افرادی مرتبط با دولت روسیه یا چچن» در این ترور دست داشته‌اند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام آلمان، بیان داشت ادعای نقش داشتن دولت روسیه در قتلی که در برلین رخ داده کاملاً بی‌اساس است و هیچ سوظن جدی درخصوص دخالت روسیه در این قتل وجود ندارد و این مسئله هیچ ارتباطی به مقامات روس ندارد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه آلمان وزارت خارجه مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار طرفین در مورد موضوعات روز خاورمیانه با تاکید بر وضعیت منطقه درگیری [رژیم] اسرائیل و فلسطین تبادل نظر کردند.

در بیانیه این وزاتخانه همچنین آمده است: در عین حال، مسکو و پکن از تعهد مصمم خود برای هماهنگی نزدیک تلاش‌های مشترک در راستای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران‌ها در خاورمیانه و قاره آفریقا اطمینان حاصل کردند.

بر اساس گزارش مذکور، این دیدار در حاشیه رایزنی نمایندگان و معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو گروه «بریکس» و فرستادگان ویژه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا انجام شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، به ۳۴ هزار و ۲۶۲ نفر افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد