Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز سرابله گفت: روز دانشجو روزی پرافتخار ، هویت آفرین ، سرنوشت ساز ، روز استقلال طلبی ، آرمانخواهی و ایستادگی نخبگان ملت یعنی دانشجویان در برابر استعمار و استبداد است.

دکتر« محمد فرجی دارابخانی» در مراسم گرامیداشت روز دانشجو ، اظهار کرد: 16 آذر روزی بزرگ برای ملت ایران است که در آن دوران تاریکی و سیاهی ، چند ماه بیشتر از کودتای 28 مرداد سال 1332 نگذشته بود، که جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران از جمله آن سه دانشجوی شجاع و قهرمان ؛یعنی" بزرگ نیا"، "سعادت رضوی" و "قندچی"  در اعتراض به حضور" نیکسون "معاون وقت رئیس جمهور امریکا  دربرابر گلوله های تفنگ استبداد ایستادند و شهید شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که ضمن تحقیر استبداد و استعمار ، راهی برای جوانان ملت ما ترسیم کردند که در نهایت به انقلاب شکوهمند بهمن 57 و روز استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی ایران منتهی شد.

وی با بیان اینکه کشوری که به برکت این خون ها و شهادت‌ها مردمسالاری دینی در ایران حاکم است ودانشجو و دانشگاهی اکنون با آسودگی خاطر می‌تواند قدرت و دولت را نقد و با صدای بلند و آزادانه حقوق مردم را طلب کند، به مسئولان نقشه راه بدهد و  در مدیریت کشور و سرنوشت آن سهیم و دخیل باشد.

فرجی گفت: دانشجو باید مطالبه گر باشد و همچون ناظری دانا و عالمی بینا در پی عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد باشد و نقد دانشجو باید بدور از افراط و تفریط  و تخریب باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور سرابله  گفت: هدف دانشجو از نقد  تقویت تمامیت ارضی ، ارتقای توسعه و اعتلای آن است و  دانشجو باید با تولید دانش و علم برای کشور قدرت و افتخار بیافریند و در برابر هجمه های فرهنگی و جنگ نرم استکبار مقاوم و چراغ هدایت جامعه باشد.

 فرجی دارابخانی تاکید کرد: در موسم انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو، دانشجو باید با روشنگری و هدایت خردمندانه و صحیح جامعه، و با شعور  و شور جوانی، ضمن کمک به مشارکت حداکثری که برای کشور قدرت آفرین و عزت بخش، و برای دشمنان ترس آفرین و یاس آور خواهد بود ؛انتخاب اصلح را در سرلوحه این حرکت بزرگ سیاسی - اجتماعی قرار بدهند.

 در پایان مراسم از دانشجویان برتر دانشگاه پیام نور مرکز سرابله تجلیل شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت برتری امروز قدرت دفاعی ما دانش پایه بودن نظام دفاعی کشور است

سرتیپ پاسدار رضا طلایی‌نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی و سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در جلسه روز یکشنبه  صحن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره کلیات طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی که با عنوان طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع شناخته می‌شود، طی سخنانی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی را دانشمند شهید استاد شهید فخری زاده به عنوان رئیس سازمان سپند، پیش از شهادت با هم‌فکری مجموعه‌ای از همکاران و جمعی از نمایندگان دوره فعلی مجلس طراحی کردند.

وی با بیان اینکه «صهیونیست‌ها مسبب اصلی شهادت استاد فخری زاده به عنوان اولین رئیس و بنیانگذار سازمان بودند»، افزود: زمانی این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفته است که در یک فضای جهانی، ملت مقاوم ایران اسلامی و مقابل صهیونیست‌ها و نظام استکباری قرار داریم؛ به همین جهت از هیئت رئیسه مجلس قدردانی می‌کنم.

سخنگوی وزارت دفاع عنوان کرد: در حوزه نیرو‌های مسلح و بخش دفاعی رویه معینی داریم مبنی بر اینکه وقتی یک ضرورت راهبردی و بنیادی پیش می‌آید که ضرورتاً باید ساختاری ایجاد شود، اذن فرماندهی کل قوا اخذ می‌شود و با این اخذ آن ساختار تاسیس می‌شود چراکه نظام دفاعی تعطیل بردار نیست. رویه رهبری این است که وقتی به تشکیل سازمان جدیدی اذن می‌دهند، می‌فرمایند که بعداً سیر قانونی آن را نیز طی کنید؛ بر همین اساس ۱۴ سال قبل اذن گرفته شد و ۶ سال قبل اساسنامه موقت این سازمان تصویب شد و امروز قانون تشکیل آن در دستور کار مجلس قرار دارد.

طلایی نیک با تاکید بر اینکه این قانون مقوم جریان دانش پایه در نظام دفاعی کشور خواهد بود، گفت: علت برتری امروز قدرت دفاعی ما در منطقه و منفعل شدن دشمنان ما و قابلیت‌ها و مزیت‌هایی که امروز در حوزه فناوری‌های دفاعی و سامانه‌ها و تسلیحات و تجهیزات در سطح جهانی کسب کردیم، علاوه بر روحیه جهادی، دانش پایه بودن نظسردار رضا طلایی نیکام دفاعی کشور است.

وی با بیان اینکه «سازمان سپند به همه نیرو‌های مسلح خدمات علمی می‌دهد»، اظهار کرد: امروز در وزارت دفاع با ۱۰۰ دانشگاه قرارداد فعال داریم و درحال استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها هستیم؛ همچنین با هزار و ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان قرارداد جاری داریم؛ اما بکار گیری این دانش و توانمندی نخبگان و جوانان مستعد کشور نیازمند سازمانی است که عهده دار این مسئولیت شود.

سخنگوی وزارت دفاع با تاکید بر اینکه سازمان سپند در سطح مرز شکنی دانش حرکت می‌کند، گفت: از نظر مسائل حفاظتی امکان بیان دستاورد‌های علمی عظیم سازمان در دوره موقت تشکیل وجود ندارد. سرریز این دانش دفاعی در حوزه‌های گوناگون استفاده می‌شود و این سازمان باید به حوزه‌های مرزشکنی دانش به گونه‌ای ورود کند که در دشمن غافلگیری ایجاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی «دانشجو، رشد و بالندگی» در دانشگاه گلستان
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • مدارس را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید
  • علت برتری امروز قدرت دفاعی ما دانش پایه بودن نظام دفاعی کشور است
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم