Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امان الله غالب، رئیس شرکت توزیع کننده برق افغانستان (برشنا) اعلام کرد که ادارات دولتی حدود هشت میلیارد افغانی به این شرکت بدهکارند که در این میان بدهی نهادهای امنیتی به بیش از دو میلیارد افغانی می رسد.

رئیس شرکت برشنا گفت: علاوه بر نهادهای دولتی، مردم و شرکت‌های غیر دولتی بیش از دو میلیارد به این شرکت بدهکار است که در مجموع طلبکاری این شرکت، به حدود ده الی یازده میلیارد افغانی می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غالب همچنین افزود که در سال جاری ۳۵ حادثه امنیتی در ولایت‌های مختلف برای کارمندان این ولایت واقع شده که حدود ۸ تا ۹ میلیارد افغانی به این شرکت ضرر وارد کرده است.

رئیس شرکت برشنا همچنین در مورد پروژه‌های این شرکت اظهار داشت: در سال 1398 خورشیدی 43 پروژه در افغانستان، تحت کار بوده که هزینه مجموعی این پروژه‌ها به بیش از 800 میلیون دالر می‌رسد.

وی گفت: از جمله دستاوردهای این شرکت می‌توان به اتصال دو ولایت پنجشیر و خوست به شبکه ملی برق افغانستان اشاره کرد که مردم این ولایت اکنون از نعمت برق بهرمند شده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان شرکت برق برشنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر

به گزارش قدس آنلاین، وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان در نشستی اضطراری با نمایندگان شماری از نهادهای کمک‌رسان در کابل، خواهان رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی شد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که نمایندگان اوچا، سازمان جهانی غذا، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، سازمان بین‌المللی مهاجرت، موسسه اکتید و شورای پناهندگان دانمارک در این نشست حضور داشتند.

در عین حال، سازمان هواشناسی وزارت حمل و نقل و هوانوردی حکومت سرپرست طالبان در بیانیه‌ای از احتمال بارش باران در ۱۴ ولایت این کشور در روز ۲۹ فروردین(فردا) خبر داده است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز، هلمند، قندهار، زابل، پکتیکا، خوست، پکتیا، غزنی، بامیان، دایکندی، ارزگان و غور روز چهارشنبه شاهد بارندگی و سیلاب‌ خواهند بود.

در چند روز اخیر بسیاری از ولایات افغانستان شاهد بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب بوده اند.

 سایق جانان سخنگوی وزارت رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان به تازگی در بیانیه‌ای گفت که وقوع سیل‌ علاوه بر تلفات جانی، باعث تخریب نزدیک به ۶۰۶ خانه و یک هزار و ۹۵۰ زمین کشاورزی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • قیمت افغانی به ریال امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • وقوع حادثه ترافیکی در قندوز
  • وقوع رویداد های ترافیکی در ۳ ولایت افغانستان
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر