Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزنامه به نقل از یک منبع نزدیک به مذاکرات دوجانبه و بدون ذکر نام وی افزود : رئیس جمهوری ایران بعد از شرکت در کنفرانسی در کوالالامپور پایتخت مالزی غروب ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) وارد توکیو می شود تا در نخستین سفر خود به ژاپن با توقفی سه روزه در این شهر با نخست وزیر این کشور در باره مسائل امنیت منطقه ای و بین المللی و نیز موضوعات دوجانبه مذاکره و گفت وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اوایل ماه دسامبر  عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و فرستاده ویژه ایران در توکیو در دیدار با نخست وزیر ژاپن از سفر قریب الوقوع روحانی به توکیو خبر داد .

این روزنامه نوشت : آبه شینزو از آن جا که قصد دارد با ابتکار دیپلماتیک خود راهی را برای کاستن از تنش ها در خاور میانه پیدا کند پیشتر در یک کنفرانس خبری در توکیو از سفر روحانی به توکیو خبر داد اما از زمان دقیق انجام این سفر سخنی به میان نیاورده بود.

طبق این گزارش، دولت ژاپن قصد دارد از دولت روحانی بخواهد که همچنان به تعهدات خود به برجام پایبند بماند.

 این روزنامه نوشت : برای ژاپن مهم است که ذخایر نفت مورد نیازش  از آب های بین المللی خاور میانه به ویژه تنگه هرمز با امنیت کامل تردد داشته باشد. به همین دلیل هم به فکر ارسال نیروهای خود به منطقه افتاد تا بتواند بر توانایی ها برای جمع آوری اطلاعات از منطقه بیافزاید، اما انتظار نمی رود که این نیروها بخواهند به تنگه هرمز نزدیک شوند.

براساس این گزارش، اگرچه ژاپن مناسبات نزدیکی با آمریکا دارد اما همزمان دارای روابط بسیار دوستانه ای با ایران به عنوان یک کشور مهم خاورمیانه است.به همین دلیل نخست وزیر ژاپن در ماه ژوئن (خرداد) بعد از چهار دهه با  سفر به تهران با مقام های ایرانی در باره مسائل مهم منطقه و دوجانبه گفت گو کرد.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی شینزو آبه دیدار توکیو امنیت ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن/ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کیودو، «مینورو کیهارا» وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد که در پی سقوط۲ بالگرد اس‌اچ-۶۰ کی این کشور در نزدیکی جزیره توریشیما در جنوب توکیو، یک نفر کشته و ۷ نفر دیگر نیز ناپدید شدند.

کیهارا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دلیل احتمالی این سقوط‌ها، تصادم و برخورد این دو بالگرد است و هر کدام از این دو بالگرد ۴ سرنشین داشتند که در جریان رزمایش ضدزیردریایی شبانه این حادثه رخ داد.

به گفته وزیر دفاع ژاپن علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست، اما ارتش ژاپن بقایای این دو بالگرد را پس از سقوط پیدا کرده است.

کد خبر 6083940

دیگر خبرها

  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • تیم ملی فوتسال ایران متحول شد/ ژاپنی‌ها چوب غرورشان را خوردند
  • ‏ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن؛ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن/ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند
  • دیدار وزرای امور خارجه ترکیه و مصر
  • رونمایی از لباس رسمی ژاپن در المپیک پاریس