Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری گفت: ۷۲اثر به دبیرخانه این برنامه واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال‌ شده که این آثار هم با حضور هیئت‌داوران، داوری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری»، دیروز عصر(۲۰ آذر) در اختتامیه دومین دوره جایزه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی که با حضور نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب و جمعی از مسئولان استانی و نیز مولفان، مترجمان، پژوهشگران و اهالی قلم این استان، در محل خانه مطبوعات ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: دومین دوره جایزه کتاب سال این استان ویژه کتاب‌های منتشره در سال‌های ۹۷ توسط نویسندگان استان آذربایجان غربی با موضوعات مختلف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: پس از اعلام فراخوان این دوره از جایزه کتاب سال استان آذربایجان غربی، ۷۲اثر به دبیرخانه این برنامه واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال‌شده است که این آثار هم با حضور هیئت‌داوران، داوری شده و از برگزیدگان در مراسم اختتامیه تجلیل می شود.

حجت الاسلام خدایاری با بیان اینکه از این تعداد ۱۴ عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافتند، اظهار کرد: پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، ۴ عنوان کتاب بعنوان برگزیده و ۴ عنوان کتاب شایسته تقدیر شناخته شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: آثار رسیده به دبیرخانه برای داوری به خانه کتاب جمهوری اسلامی ایران در تهران ارسال گردید و پس از سه مرحله داوری توسط ۳۷  نفر از داوران برجسته کشوری، آثار برگزیده معرفی شدند و این آثار در موضوعات ده‌گانه رده‌بندی دیویی و نیز گروه کودک و نوجوان ارزیابی و داوری شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: هدف از برگزاری این دوره حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان و ناشران متعهد و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگ است.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه که با حضور مدیرعامل خانه کتاب و مسئولان استانی برگزار می‌شود، از برگزیدگان با اهدای تندیس، لوح و هدیه نقدی، تقدیر شد.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد سامانه فهما مجلس انتخابات قرآن کریم اجلاس نماز قرآن بودجه دومین دوره جایزه کتاب سال مدیرعامل خانه کتاب ایران ارومیه جایزه کتاب سال آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه سه‌شنبه هفتم فروردین ماه در آیین رونمایی از ترجمه مجموعه شش جلدی تألیفی میشل کعدی؛ ادیب و فیلسوف مسیحی لبنانی در حاشیه برگزاری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن با اشاره به تقارن بهار ۱۴۰۳ با بهار قرآن و دل‌ها، اظهار داشت: خوشحالم که خداوند متعال این توفیق را به من و همکارانم عنایت کرد که این کار مهم و اساسی، کار ترجمه آثار اندیشمندان غیر مسلمان در خصوص اهل‌بیت عصمت و طهارت را آغاز کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نگاه من به این کار یک نگاه تمدنی و به عنوان یک خیر و برکت برای دنیا و آخرت مسؤولیت مهمی که بر عهده دارم، است.

وی گفت: کار اصلی متعلق به پروفسور میشل کعدی است که با وجود کبر سن برای هفتمین بار است که به ایران می‌آید و عاشق امام رضا (ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت است و این ویژگی انسان‌های کامل است که درخشش آنها همه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

اسماعیلی ادامه داد: اگر دل‌های پاک و مطهر در معرض تابش نور حضرت محمد (ص) و اهل‌بیت قرار گیرند به عناصر برجسته‌ای برای بازگو کردن فضائل تبدیل می‌شوند.

وزیر فرهنگ با اشاره به تعابیر میشل کعدی از ائمه اطهار (ع) و امامان معصوم گفت: اینها نشان‌دهنده دل پاکی است که آئینه انعکاس فضائل اهل‌بیت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در تاریخ یک گفت‌وگوی برجسته و ارزشمند داریم؛ هیچ وقت غبار کهنگی بر این گفت‌وگوی فاخر نمی‌نشیند.

اسماعیلی در این رابطه به هجرت مسلمانان به حبشه در سال پنجم بعثت بر اثر فشار مشرکان مکه اشاره کرد که در دربار نجاشی حاضر شدند، گفت: حقیقت اسلام است آنجایی است که بر زبان جعفر بن ابیطالب جاری شد و وقتی همه اسباب زمینه‌ساز برگرداندن مهاجران از سوی نجاشی فراهم بود جعفر بن ابیطالب، اسلام و آئین پیامبر را معرفی می‌کند و آیات ابتدای سوره مبارکه مریم را قرائت کرد. آیات زیبایی که تا تولد حضرت عیسی مسیح جلو می‌آید و زیبایی و حقیقت اسلام را به نجاشی که مسیحی عادل بود نشان می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیاز داریم در دوره اخیر با نگاه تمدنی عناصر برجسته آئینی خود را ارائه کنیم. اینها هر چقدر شفاف ارائه شود دل‌های بیشتری را جذب می‌کند و امیدوارم این کار که آغاز شده مسیر جدیدی برای نشر معارف باشد.

وی ادامه داد: همگی همت کرده و این کار بزرگ را انجام می‌دهیم و به‌زودی جشن رونمایی از یکصدمین اثر را برگزار کنیم.

اسماعیلی با اشاره به دیدار شب گذشته شاعران با رهبر انقلاب اظهار داشت: ایشان در ادامه فرمایش خود در ادامه ترجمه آثار فارسی به زبان‌های دیگر و با اشاره به موضوع غزه فرمودند که نیاز است آثار شعرای ما هم به ویژه به زبان عربی ترجمه شود.

وزیر فرهنگ گفت: دوستانی در مورد غزه شعر سرودند که رهبر انقلاب فرمودند شعر و ادبیات رساترین زبان و قوی‌ترین رسانه برای انتقال پیام است. امید است این کار در معاونت قرآن و عترت و معاونت فرهنگی و مؤسسه ایران پی گرفته شود.

وی بیان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغوشمان برای استقبال از پیشنهادهای خلاقانه کاملاً باز است و در اختیار جامعه فرهنگی کشور هستیم.

اسماعیلی گفت: در وزارت فرهنگ در همه بخش‌ها آمادگی خود را برای انجام طرح‌های خلاقانه و گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی اعلام می‌کنیم و از همه اندیشمندان خارجی و دلسوزان عرصه فرهنگ در اقصی نقاط دنیا می‌خواهم در این پویش همراه ما باشند. ما نیاز به انقلاب جدید در حوزه نشر و ارائه آثار فاخر به زبان‌های زنده دنیا داریم و این همت امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی‌های فرهنگی و همکاران انقلابی و برجسته و دانشمند در وزارت فرهنگ و شخصیت‌های علمی فاخر و فعالان در این مسیر وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار داشت: از تمام تلاشگران این عرصه تشکر می‌کنم.

کد خبر 6063498 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • داور دربی، بهترین داور 1402 شد!
  • داور دربی، بهترین داور 1403 شد!
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی