Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نصرالله پور با بیان نکاتی کلیدی در خصوص صلاحیت داوطلبان مجلس یازدهم گفت: مسئله مهم این است آیا نماینده مجلس نظارت را وظیفه خود می داند یا نه؟ امروز در مجلس به مدرس ها نیاز داریم.

حجت الاسلام جواد نصرالله پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به ایام بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس یازدهم گفت: وظیفه سنگینی به عهده شورای نگهبان است و باید سوابق، دیدگاه ها و حتی وعده هایی که نمایندگان در دور قبل دادند بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه ارزوئیه با بیان اینکه مسئله مهم این است آیا نماینده مجلس نظارت را وظیفه خود می داند یا نه؟ که البته اگر می دانست فجایع اخیر در اقتصاد کشور رخ نمی داد و زمینه برای فتنه امنیتی فراهم نمی شد؛ تأکید کرد: باید  نسبت به کسانی که به زیرساخت های کشور و اعتماد مرم آسیب می زنند، نظارت داشت.

 

وی ادامه داد: نماینده مجلس باید بر عملکرد رییس جمهور که خلق الساعه تصمیم می گیرد؛  بر گرانی ها و در صنعت و معدن که ایران خودرو و دیگران هر وقت خواستند هوس بالابردن قیمت ها و بر هم زدن ثبات بازار و آرامش مردم را نداشته باشند و... نظارت کند.

 

نصرالله پور تأکید کرد: شورای نگهبان باید گذشته افراد را هم در نظر بگیرد زیرا بعضی نمایندگان تریبون آمریکا و اسراییل می شوند و آب به آسیاب دشمن می ریزند و حرف هایی که صدای آمریکا و رسانه های مزدور صهیونسیتی می زنند گاهی از زبان نماینده در مجلس شنیده می شود؛ ضمناً پول های کثیف و بادآورده هم باید بررسی شود و نیز مسائل مالی ستادها و حامیان آنها باید مشخص و شفاف باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید مواظب بود در انتخابات پیش رو دشمن خواسته های مردم و مطالبات آنان را مهندسی می کند؛ افزود: اقتصادمقاومتی، اشتغال، بودجه بدون نفت، حمایت از تولیدکننده، جلوگیری از قاچاق،  بهبود فضای کسب و کار باید مطالبات مردم باشد؛ در انتخابات پیش رو شعار انتخاباتی یک عده ای حجاب اجباری و طرح مسائلی است که حقوق کارگران را با خصوصی سازی خیانت بار له کردند.

 

امام جمعه ارزوئیه با تأکید بر لزوم روحیه عدالتخواهی در جوانان گفت: امروز که قوه قضائیه با حلقوم های حرام خورده برخورد می کند یک عده مدعی شدند که چرا؟ لذا جوانان رویه عدالت خواهی و مطالبه گری را زنده کنند؛ امروز، روز پمپاژ روحیه مطالبه گری و عدالتخواهی است و مردم باید به داد برسند که چرا مجلس با فیش های نجومی برخورد نکرد؟ ۴ هزار نفر از فرزندان مسئولان در خارج از کشور به سر می برند و کسی مطالبه گری نمی کند.

 

وی افزود: امروز در مجلس به مدرس ها نیاز داریم؛ جوانان انقلابی را در شهرها انتخاب کنید زیرا آنهایی که سفره می اندازند و رأی می خرند بعداً ناظر خوبی برای دولت نیستند؛ همانگونه که مجلس فعلی، وکیل الدوله است و توجیه گر بی تدبیری ها دولت؛ پس باید کاری کرد بلندگوهای دشمن انتخاب نشوند؛ نماینده مجلس باید زبان مطالبه گر ملت و چشم بینای امت باشد.

 

نصرالله پور با ابراز تأسف از اغتشاشات آبان ماه که با بی تدبیری، دشمنِ آماده جوخه های ترور را وسط خیابان برد و هزاران نفر خسارت دیدیند؛ افزود: در نهایت رییس جمهور می خندد و می گوید من هم صبح جمعه متوجه شدم بنزین گران شده؛ این توهین به مردم است، چطوز از طرح استراتژیک خبر نداشتند؟!

 

وی با بیان اینکه نتیجه نداشتن ثبات اعتقادی و سیاسی؛ بی ثباتی امنیتی و اقتصادی است؛ تأکید کرد: مسئولین حق توهین به مردم ندارند. 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد سامانه فهما انتخابات مجلس قرآن قرآن کریم بودجه بررسی صلاحیت نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند /با سلبریتی‌ها و هنجارشکن های متعمد برخورد تند می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که ما در انتخابات گذشته شاهد حضور حدودا ۴۰ درصدی مردم در انتخابات بودیم. به نظر شما در جهت افزایش سرمایه اجتماعی چه کارهایی باید صورت بگیرد، گفت: با همه تلاش‌هایی که دشمنان ما کردند تا مردم را مأیوس کنند و سعی کردند حوادث امنیتی رقم بزنند تا مردم وحشت کرده و پای صندوق نیایند و رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب از ماه‌ها قبل، هزینه کردند که مردم را از حضور در انتخابات مأیوس کنند، اما با همه ناراحتی‌ها و فشارهای اقتصادی که روی دوش مردم است، مشارکتی که به وجود آمد دنیا را به تعجب وادار کرد و این جای خوشحالی است. اما از طرفی ما نباید به این میزان مشارکت راضی باشیم. مشارکت‌های ما باید در سطوح بالا باشد.

وی در گفتگو با ایلنا، افزود: این نوع مشارکت نشان می‌دهد که اولا مردم نارضایتی‌هایی دارند؛ دوما وقتی پای صندوق می‌آیند یا رأی سفید می‌دهند، می‌خواهند بگویند من نظام جمهوری اسلامی، کشور، انقلاب و رهبری را قبول دارم،‌ اما شماها را قبول ندارم. معنای رأی سفید این است که شما شایسته نیستید، کم‌کار و بی‌عرضه هستید و خواسته ما را عملی نکردید. لذا باید این موضوع را درک کرده و این مشکلات را رفع کرد؛ به این صورت که ببینیم مردم چرا ناراحت هستند و عامل ناراحتی را از بین ببریم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: فشار اقتصادی روی دوش مردم است، سفره‌شان کوچک شده است. زندگی و معیشت‌شان سخت شده است. این کار دولت و مجلس است که این مسائل و مشکلات را رفع کند و زمینه را برای نشاط، امید به آینده و مشارکت مردم در سرنوشت خودشان آماده کند. مردم ما هم مردم خوبی هستند و اگر این عواملی که باعث ناراحتی‌شان است را مجلس و دولت بتوانند برطرف کنند؛ این مردم همیشه پای کار انقلاب، نظام و کشور بوده‌اند، بار را به دوش کشیده و بهتر از گذشته هم پای کار خواهند آمد. لذا راه رفع دغدغه‌ها درخصوص کاهش سرمایه اجتماعی، ایجاد امیدواری در مردم با زدودن علت‌هایی است که آن‌ها را ناراضی کرده که باید هدف‌گیری مجلس و دولت در این خصوص اتفاق بیفتد.

ذوالنور در پاسخ به سوالی درباره آخرین جزئیات لایحه حجاب و اینکه برخی می‌گویند همین مساله ممکن است باعث کاهش سرمایه اجتماعی در کشور شود، گفت: باید عرض کنم که خیر. این قانون و لایحه حجاب طوری دیده شده که پلکانی است. یعنی کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند بلکه رفتار در مورد آنها متنبه‌کننده، ارشادی و اصلاحی است. تندی برخورد با کسانی است که هنجارشکن متعمد هستند. مثل برخی از سلبریتی‌ها و کسانی که می‌خواهند تعمدا با هنجارها، اصول و ارزش‌ها و اعتقادات مردم مقابله کنند و بجنگند.

وی افزود: تفاوت این لایحه با لایحه قبلی آن است که این برخوردها را تفکیک و ملایم کرده است که زمینه اصلاح عیوب و نواقصی که هست، فراهم شود. بچه‌های ما در دامن دشمن نیفتند و دچار عقده نشده و زده نشوند و کار اصلاحی باشد. خود مقام معظم رهبری فرمودند که همه ما نقص داریم. لذا باید با کمک به همدیگر تلاش کنیم تا آن نواقص را برطرف کنیم. چیزی که در قانون حجاب و عفاف دیده می‌شود، جنبه ارشادی و اصلاحی‌اش بیش از داغ و درفشی‌ است که متوجه هنجارشکنان با عناد، عقده، غرض و مرض است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896217

دیگر خبرها

  • در جنگ روایت‌های دشمن باید هوشیار باشیم
  • بیمارستان دوم دامغان مطالبه جدی مردم است
  • واکنش ابطحی به بازگشت گشت ارشاد: آیا پشت پرده کسانی نیستند که علاقه مند باشند حواس ها را از جنایت های اسراییل و عمل مهم و موفق و تمیز سپاه در پهپاد باران کردن اسراییل پرت کنند؟
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • نایب رئیس مجلس: برخورد تند در لایحه حجاب با افرادی است که تعمدا هنجارشکنی کنند/ کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند /با سلبریتی‌ها و هنجارشکن های متعمد برخورد تند می شود
  • ذوالنور: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • چطور مراقب همسایه های بالدارمان باشیم؟