Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: چهار عنوان دوره آموزشی به منظور بازآموزی قوانین و مقررات ضابطین دادگستری برای کارکنان نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کیار و تعدادی از محیط بانان مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری دادگستری، نیروی انتظامی و اداره جهاد کشاورزی شهرستان کیار برای ۱۵ نفر از مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به مدت هشت ساعت برگزار گردید.

احمدی، هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را نحوه برخورد با متخلفانی که به سلاح گرم و سرد مسلح هستند، نحوه رسیدگی و مسائل حقوقی در محاکم قضایی، موارد مربوط به حیطه کاری ضابطین خاص، آشنایی با بیماری آنفولانزا و روش‌های مقابله با آن و آشنایی با گونه با ارزش پلنگ ایرانی بیان کرد.

او در پایان ادامه داد: مأموران اجرایی یگان حفاظت به عنوان ضابط خاص دادگستری در تخلفات شکار و صید، تخریب و آلودگی محیط زیست و برخورد با متخلفان زیست محیطی انجام وظیفه می‌کنند.

کیار از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر شلمزار) در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس از توقیف ۲۰ خودروی غیرمجاز که به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نقاط مختلف پردیس اقدام می‌کردند، خبر داد و گفت: رانندگان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. - اخبار استانها -

محسن رضائیان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پردیس، با اشاره به افزایش تخلیه نخاله‌های ساختمانی در فازهای جدید مسکن مهر گفت: اداره محیط‌زیست پردیس در جهت ایجاد فضای سالم و پاک، 20 خودرو که به تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای خانگی در نقاط مختلف شهرستان اقدام می‌کردند، در محل توقیف کرد.

وی افزود: رانندگان متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست پردیس گفت: بر  اساس پیگیری‌های اخیر و دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیرمجاز در حوزه شهرستان، متخلفان با اعلام جرم به دادستانی شهرستان معرفی شدند.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

رضاییان یادآور شد: با استناد به ماده 688 قانون مجازات اسلامی، خودروهایی که پلاکشان توسط شهروندان و دوستداران محیط‌زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کردیم.

رئیس اداره محیط‌زیست پردیس در پایان تاکید کرد: مردم هوشیار شهرستان پردیس در صورت مشاهده موارد مشابه، گزارش‌های این تخلفات را به شماره تماس 76286400 به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه 1540 سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی