Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@10:09:20 GMT

اپل اول شد؛ شیائومی جای سامسونگ را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۹۳۰۴

اپل اول شد؛ شیائومی جای سامسونگ را گرفت

ساعت24-اپل به لطف گسترش محبوبیت و استقبال کاربران از اپل‌واچ و ایرباد، موفق شده است در جایگاه نخست تولیدکنندگان گجت‌های پوشیدنی و هوشمند بایستد.

کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی International Data Corporation به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که استقبال بی‌نظیر کاربران از ساعت‌های هوشمند اپل واچ، ایرپاد و هدفون‌های بیتس موجب شده است که اپل از سایر شرکت های تکنولوژی تولیدکننده گجت های پوشیدنی هوشمند  سبقت بگیرد و در مقام نخست و برتر این فهرست جای بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین صنعت تولید و فروش گجت‌های پوشیدنی هوشمند با رشد قابل توجهی مواجه شده و به رکورد جدیدی دست یافته است و به نظر می رسد همانطور که پیشتر تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کر

ده بودند، این روند به همین منوال ادامه پیدا کند و روز به روز استقبال کاربران از این محصولات هوشمند افزایش یابد.

بر اساس گزارش وب سایت businessinsider ، آمارها حاکیست که فروش جهانی گجت های پوشیدنی هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی، ۸۴.۵ میلیون دستگاه بوده  که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد یک رشد و افزایش ۹۴.۶ درصدی بوده است. که بخش قابل توجهی از این رشد چشمگیر مرهون استقبال بی‌نظیر کاربران از گجت های شنیدنی (hearables) همچون ایرپادهای اپل ، هدفون های بیتس، ایربادهای آمازون و همچنین سامسونگ گلکسی بادز بوده است.

طبق تحلیل و بررسی‌های موسسه تحقیقاتی IDC، این بدان معناست که گجت‌های شنیدنی با رشدی ۲۴۲.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده‌اند این در حالیست که گجت‌های پوشیدنی همچون ساعت و مچ‌بندهای هوشمند تنها ۴۸.۶ درصد رشد کرده اند.

بر اساس جدول زیر که در وب سایت gsmarena آمده است، پنج شرکت تولیدکننده گجت های پوشیدنی و هوشمند برتر که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی موفق شده اند سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند، به ترتیب اپل، شیائومی، سامسونگ، هواوی و فیت بیت بوده اند.

سهم اپل به عنوان دارنده جایگاه نخست این جدول، ۳۵ درصد است که در این بازه زمانی سه ماهه ۲۹.۵ میلیون دستگاه گجت هوشمند فروخته است. این در حالیست که سهم این غول تکنولوژی آمریکایی در سومین فصل ۲۰۱۸، فروش ۱۰ میلیون دستگاه و اختصاص ۲۳ درصد از بازار بود. رشد سالانه اپل ۱۹۵.۵ درصد اعلام شده است.

دومین جایگاه در جدول مذکور نیز به شیائومی، شرکت نوظهور چینی، تعلق گرفته است که در سومین فصل  از سال جاری میلادی با فروش ۱۲.۴ میلیون دستگاه سهمی معادل ۱۴.۶ درصد از بازارهای جهان را به خود اختصاص داده است. این شرکت در مدت مشابه سال گذشته ۷.۴ میلیون دستگاه روانه بازارهای جهانی کرده و سهم آن نیز ۱۷.۱ درصد بوده است. رشد سالانه شیائومی ۶۶.۱ درصد اعلام شده است.

سومین جایگاه نیز در این جدول به سامسونگ تعلق یافته است که توانسته است در سومین فصل از سال جاری میلادی ۸.۳ میلیون دستگاه بفروشد و ۹.۸ درصد از سهم بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد. رشد سالانه ۱۵۶.۴ درصد اعلام شده است.

هواوی نیز به عنوان چهارمین شرکت برتر تولیدکننده گجت‌های هوشمند در جهان، موفق شده است ۷.۱ میلیون دستگاه در این بازه زمانی بفروشد این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل، ۲.۳ میلیون دستگاه روانه بازارهای جهانی کرده بود. رشد سالانه هواوی در این بخش ۲۰۲ درصد اعلام شده است.

فیت بیت نیز به عنوان پنجمین شرکت حاضر در این جدول، ۳.۵ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ فروخته که در همین بازه زمانی سال ۲۰۱۸، نیز تقریبا همین تعداد گجت هوشمند را روانه بازار کرده بود. بنابراین رشد سالانه فیت بیت در این بخش ۰.۵ درصد اعلام شده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جستجوی ذرات مرموز «شبح» در تونل‌های زیرزمینی سرن

به گزارش خبرآنلاین، حالا اما دانشمندان در بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان در سرن در مرز سوئیس گمان می‌کنند که سرانجام راهی را برای اثبات وجود داشتن یا نداشتن این ذرات پیدا کرده‌اند.

برای این کار به طور ویژه آزمایشی زیرزمینی برای یافتن شواهدی از ذرات «شبح» طراحی شده و در دست اجرا قرار گرفته است. ابزار دستگاه شناسایی جدید هزار برابر بیشتر از دستگاه‌های قبلی به چنین ذراتی حساس خواهد بود.

اما این ذرات شبح‌گون چیستند و چرا رویکرد جدیدی برای شناسایی آنها لازم بود؟

بر اساس گزارش یورونیوز، نظریه فعلی فیزیک ذرات «مدل استاندارد» نامیده می‌شود. این نظریه می‌گوید که همه چیز در کیهان از خانواده‌ای متشکل از ۱۷ ذره شامل ذره‌های شناخته‌شده مانند الکترون و بوزون هیگز و همچنین ذرات کمتر شناخته‌شده نظیر کوارک افسون، تاو نوترینو و گلوئون است.

برخی از این ذرات در ترکیب‌های مختلف با هم مخلوط می‌شوند تا ذرات بزرگ‌تر را، که سازنده دنیای اطراف ما و همچنین ستارگان و کهکشان‌های فضا هستند، تشکیل دهند. در این میان اما یک مشکل وجود دارد: اخترشناسان متوجه چیزهایی در کیهان شده‌اند (برای مثال نحوه حرکت کهکشان‌ها) که قویاً نشان می‌دهد تمام آنچه ما می‌توانیم مشاهده کنیم فقط ۵ درصد کیهان را تشکیل می‌دهد.

بنابر نقشه تهیه‌شده توسط اخترشناسان، کیهان در مجموع از ۲۶ درصد ماده تاریک، ۶۹ درصد انرژی تاریک و ۵ درصد ماده عادی تشکیل شده است. بقیه آنچه در کیهان است می‌تواند از ذرات «شبح» یا «پنهان» تشکیل شده باشد. تصور می‌شود که آن‌ها همزادهای شبح‌گون ۱۷ ذره مدل استاندارد باشند.

اگر آنها وجود داشته باشند، تشخیص‌شان واقعا سخت است زیرا به ندرت با دنیایی که ما می‌شناسیم تعامل دارند. آنها مانند ارواح مستقیماً از همه چیز عبور می‌کنند و توسط هیچ ابزار زمینی قابل شناسایی نیستند.

با این حال یک تئوری جدید می‌گوید که ذرات شبح گاهی به ندرت می‌توانند به ذرات مدل استاندارد تجزیه شوند و این ذرات توسط آشکارسازها قابل شناسایی هستند. ابزار جدید با افزایش بسیار زیاد تعداد برخوردها، شانس تشخیص این فروپاشی‌ها را افزایش می‌دهد.

بیشتر آزمایش‌های کنونی ذرات با یکدیگر برخورد داده می‌شوند، اما در آزمایش جدید یک ابزارک آنها را به یک بلوک بزرگ از مواد شلیک می‌کند. این بدان معنی است که نه فقط بعضی ذرات، بلکه همه آنها به قطعات کوچکتر خرد می‌شوند.

پروفسور آندری گولووین از امپریال کالج لندن و رئیس کل این پروژه، می‌گوید که این آزمایش «عصر جدیدی را در جستجوی ذرات پنهان نشان می‌دهد.»

او اضافه کرد: «این آزمایش امکان منحصربه‌فردی برای حل چندین مشکل عمده فیزیک ذرات دارد و ما چشم‌انداز کشف ذراتی را داریم که قبلاً هرگز دیده نشده‌اند.»

شکار ذرات شبح نیاز به تجهیزات ویژه‌ای دارد. با آزمایش های معمولی با استفاده از برخورد دهنده بزرگ هادرونی می‌توان ذرات جدید را تا فاصله یک متری از برخورد تشخیص داد. اما ذرات شبح می‌توانند نامرئی باقی بمانند و قبل از اینکه متلاشی شوند و خود را نشان دهند، چند ده متر یا حتی صدها متر را طی کنند. بنابراین آشکارسازهای دستگاه فرصت بیشتری برای شناسایی این ذرات دارند.

پروفسور میتش پاتل از امپریال کالج با توصیف این رویکرد جدید به عنوان «مبتکرانه»، گفت: «چیزی که واقعاً در مورد آزمایش برای من جذاب است این است که این ذرات دقیقاً زیر دماغ ما هستند، اما ما هرگز نتوانسته‌ایم نحوه تعامل آنها را مشاهده کنیم.»

قرار است ابزارهای مربوط به آزمایش جدید در تونل‌ها و تاسیسات زیرزمینی سرن ساخته شوند. این آزمایش در کنار آزمایش‌های دیگر سرن اجرا خواهد شد که بزرگترین آنها برخورد دهنده بزرگ هادرونی است؛ آزمایشی که از زمان تکمیل آن در سال ۲۰۰۸ تا کنون با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴.۵ میلیارد یورو به دنبال ۹۵ درصد گمشده جهان بوده است.

این ماشین غول‌پیکر تا کنون هیچ ذره‌ای از مدل غیر استاندارد پیدا نکرده است و بنابراین برنامه ساخت ماشینی که سه برابر بزرگتر است در دستور کار قرار گرفته است. دستگاه جدید که «برخورددهنده دورانی آینده» (Future Circular Collider) بودجه‌ای ۱۴ میلیارد یورویی دارد و تاریخ شروع به کار آن برای اواسط دهه ۴۰ میلادی برنامه‌ریزی شده است. اگرچه تا سال ۲۰۷۰ به ظرفیت نهایی خود برای شکار ذرات جدید خود نخواهد رسید.

در مقابل آزمایش «جستجو برای ذرات پنهان» (SHiP) ویژه یافتن ذرات شبح حدود ۱۰۰ برابر ارزان‌تر خواهد بود و حدود ۱۲۰ میلیون یورو هزینه برمی‌دارد.

محققان می‌گویند انجام تمامی این آزمایش‌ها برای یافتن ذراتی که منجر به یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در تمام دوران علم فیزیک خواهند شد، مورد نیاز است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888215

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۹ فروردین ۱۴۰۳/ نمای جدید از بازار موبایل
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ فروردین ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳؛ حداقل ۴۰ میلیون
  • برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟
  • محدودیت سرعت دوچرخه‌ها در آمستردام با دستگاه‌های هوشمند
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۷ فروردین ۱۴۰۳/ بودجه مورد نیاز برای خرید بهترین میان‌رده بازار
  • جستجوی ذرات مرموز «شبح» در تونل‌های زیرزمینی سرن
  • فضای ذخیره‌سازی گلکسی واچ ۷ احتمالاً دو برابر می‌شود
  • شارژر بی‌سیم به گوشی شما آسیب می‌زند؟
  • آیا شارژ بی‌سیم به باتری گوشی هوشمند آسیب می‌زند؟