Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@08:32:55 GMT

ملت ایران و عراق در شرایط سخت کنار هم هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۹۳۲۷

ملت ایران و عراق در شرایط سخت کنار هم هستند

یک زائر عراقی در تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: ملت ایران و عراق در شرایط سخت و بحرانی پشت هم خواهند ایستاد و به جهان غرب اجازه نخواهند داد تا لطمه‌ای به دوستی این دو کشور وارد کند.

به گزارش قدس آنلاین، در حاشیه تشرف کاروان ۵۰۰ نفره از شهر کربلا به بارگاه منور رضوی، حسین الفهد زائر ۶۵ ساله عراقی اظهار کرد: دشمنان به دنبال اختلاف افکنی بین دو ملت هستند و این ملت‌ها هستند که باید با هوشیاری همدلی و همگرایی خود را حفظ کنند و توجهی به توطئه‌های دشمنان نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هر دو ملت باید همچون ایام اربعین حسینی و ایام رحلت حضرت رسول(ص) که پذیرای خیل عظیمی از شیعیان هستند، بیش از گذشته با یکدیگر همبستگی داشته باشند و به یکدیگر احترام بگذارند.
الفهد در ادامه گفت: مشهد یکی از شهرهایی است که همه شیعیان را به سمت خود می‌کشاند و به واسطه وجود مضجع شریف رضوی یکی از عزیزترین و مقدس‌ترین سرزمین‌ها برای عاشقان اهل بیت(ع) است.
وی ادامه داد: از کودکی ارتباط قلبی فراوانی با حضرت داشتم و هر زمان با مشکل و گرفتاری مواجه می‌شوم به ایشان متوسل شده و حضرت رضا(ع) را واسطه قرار می‌دهم، به دیگران نیز توصیه می‌کنم که گره مشکلات تنها به دست ائمه اطهار(ع) باز می‌شود و نباید جز به این بزرگواران به کس دیگری متوسل شوند.

رسم میهمان‌نوازی را از ایرانی‌ها آموختیم
محمد البطشانی دیگر زائر این کاروان نیز اظهار کرد: عراقی‌ها رسم میهمان‌نوازی را از ایرانیان آموختند؛ رفتار پسندیده و تکریم زائران یکی از ویژگی‌های بارزی است که در وجود ایرانیان قرار دارد.
وی افزود: همه شیعیان باور دارند که امام رضا(ع)، امامی رئوف و مهربانی‌ است و هر کس در آستان مقدس ایشان برای زائری خدمتی انجام دهد قطعا مورد لطف حضرت واقع شده و نتیجه آن را خواهد دید.
این زائر عراقی بیان کرد: عنایات ویژه امام رضا(ع) تنها به شخص و زمان و مکان خاصی اختصاص ندارد؛ مسیحی، یهودی یا مسلمان فرقی نمی‌کند، ایشان چراغ هدایت هستند و فطرت‌های پاک را به راه راست هدایت می‌کنند.
وی عاقبت بخیری و آمرزش گناهان را از خواسته‌های قلبیش ذکر کرد و گفت: از خداوند می‌خواهم که همواره صلح در جهان برقرار باشد و تمام مسلمین با آرامش و صلح و دوستی در سایه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زندگی کنند.
گفتنی است؛ این کاروان ۵۰۰ نفره از شهر کربلا عصر امروز پس از تشرف به حرم مطهر رضوی و عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) با میزبانی اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در رواق دارالرحمه حرم مطهر حضور یافتند و از برنامه‌های فرهنگی مذهبی بهره‌مند شدند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زائر عراقی ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شجاع افزود: امسال ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌ قبل ثبت‌نام شده‌اند. وی گفت: تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ زائر از مشهد در قالب ۳۷ کاروان و ۳ هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی هم گفت: اعزام زائران عمره مفردهاز امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد.  
محمود امانی‌بنی افزود: در همین زمینه نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان اعزام شدند.  
امانی‌بنی از پیش‌بینی تمام تمهیدات برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده درحالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی ۹ سال متوقف شده بود.

دیگر خبرها

  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • کانون خدمت رضوی آماده همکاری با بهزیستی در استان بوشهر است