Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی جلال رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان هم دغدغه اصلی ما در استان را بهره بر در بخش کشاورزی است افزود: نهاده‌های آب و خاک برای تولید بخش کشاورزی نقش اساسی دارد و ۸۵ درصد مزارع استان مستعد آبیاری نوین تبدیل به آبیاری تحت فشار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: این میانگین تغییر روش آبیاری در کشور تا کنون ۴۴ درصد اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای طرح‌های تحقیقاتی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: باید از منابع آب موجود بهترین مصرف و بهینه‌ترین برداشت را داشته باشیم و این امر باعث بالا رفتن راندمان تولید و رقابتی‌تر شدن تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

رضوانی جلال از اجرای طرح فراز باغات انگور ملایر هم خبر داد و ادامه داد: در کنار این طرح که باغات انگور ایستاده ایجاد می‌شود،اجرای آبیاری نوین را هم در این باغات همزمان انجام دهیم.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به وجود بیش از ۱۴ هزار هکتار انواع باغ در این شهرستان که بیشترین سطح باغ در استان همدان است، گفت: نهاوند امسال در اجرای طرح سرشاخه کاری رتبه برتر کشور را دارد.

توکل آبشناس افزود: بیش از ۴ هزار هکتار باغ گردو در شهرستان نهاوند وجود دارد که پس از باغ سیب، بیشترین سطح باغ‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده است. 

او همچنین گفت: امسال بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ پیوندک رایگان گردو در اختیار باغداران قرار می‌گیرد و استقبال خوبی از این طرح شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: سالانه ۷ هزار تن گردو در این شهرستان برداشت می‌شود که با اجرای این طرح پیش بینی می‌شود ۱۰ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۳۲ و ۲۷ سال؛ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال اعلام شده است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان