Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمارستان شهید صدوقی یزد به عنوان یکی از مراکز دولتی درمانی استان یزد است که متاسفانه با مشکلاتی از جمله عدم پرداخت مطالبات خود از سوی بیمه ها همراه شده است.

خبرگزاری شبستان- یزد؛

استان يزد به عنوان یکی از استان های کشور، از شمال به استان اصفهان، از شمال شرق به استان خراسان، از جنوب به استان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي كرمان و فارس، از شرق به استان‌هاي خراسان و كرمان و از غرب به استان اصفهان محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين استان در كمربند خشك و نيمه خشك نيمكرة شمالي و مساحت آن كيلومتر مربع و در مرکز کشور واقع شده است.

 

از گذشته‌های دور، استان یزد به دلیل وجود پزشكان متبحر آشنا به علوم و تكنیك های روز دنیا، نیروی انسانی كارآمد، وجود مراكز  تخصصی و فوق  تخصصی مجهز به  انواع تكنولوژی های جدید در عرصه پزشكی،‌ هزینه‌های اندك و قابل تامین توسط گردشگران چه در زمینه خدمات پزشكی و پاراكلینیكی و چه در ارتباط با اقامت همواره حائز اهمیت بوده است و در سال‌های اخیر نیز پیشرفت ‌های قابل‌ توجهی، چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از لحاظ امكانات و تجهیزات داشته و هم اكنون این استان یكی از  قطب های مهم درمانی در ایران به شمار می‌رود.

 

استان یزد در برخی رشته ها همچون درمان ناباروری و جراحی قلب، نه تنها در ایران بلكه در منطقه خاورمیانه و جهان نیز مطرح است. مراجعه  فراوان بیماران از شهرهای مختلف كشور و خاورمیانه به منظور درمان این بیماری ها گواه این مدعاست. تلفیق این توانمندی ها با جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای متنوع چهار فصل ظرفیت بالایی جهت توسعه صنعت توریسم پزشكی ایجاد کرده است.

 

بیمارستان شهید صدوقی یزد به عنوان یکی از این مراکز درمانی است که توانسته سالانه تعداد زیادی از بیماران کشور را به خود جذب کند به نحوی که حدود 44 درصد از تخت های بیمارستان را به بیماران غیر بومی استان اختصاص داده است.

 

محمد زارع زاده مدیر  بیمارستان شهید صدوقی یزد  در گفت و گو با خبرگزاری شبستان در این خصوص گفت: با توجه به مباحث درمانی و خدمات متعدد درمانی در استان یزد شاهد حضور تعداد زیادی از افراد غیر بومی در استان هستیم.

 

 

وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری حدود 44 درصد از تخت های بیمارستان شهید صدوقی یزد توسط بیماران خارج از استان پر شده است.

 

مدیر بیمارستان شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهد کمبود بودجه در بیمارستان هستیم به نحوی که بسیاری از هزینه های معمول خود را نمی تواند تامین کند.

 

زارع زاده بیان کرد: با توجه به حضور قشر ضعیف در بیمارستان، متولیان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

 

وی افزود: به توجه به این که ما بیمارستانی دولتی هستیم و خدمات دولتی  در این بیمارستان ارائه می شود اکثر عمل ها و درمان ها و همچنین بستری های پس از آن برای ما و بیمارستان سودی ندارد و حتی هزینه نیز برای ما دارد.

 

 

مدیر بیمارستان شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل ما مربوط به مسائل مالی است که سعی کرده ایم با مدیریت آن را حل کنیم.

 

زارع زاده گفت: متاسفانه میزان مطالبات ما از بیمه ها میزان 40 میلیارد تومان است که در صورت پرداخت آن بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

 

وی افزود: مطالبات پرسنلی، دارو و لوازم از جمله مشکلات دیگر هزینه ای ما است که مهمترین تهدید نیز مطالبات پرسنلی است زیرا حدود 600 نفر نیروی شرکتی داریم که حقوق پایین تر از 2 میلیون دریافت می کنند و این در صورتی است که در پرداخت این مطالبات با مشکل مواجه هستیم.

 

زارع زاده گفت: امیدواریم مسئولان پیگیر پرداخت مطالبات ما از بیمه ها باشند تا بتوانیم مشکلات خود را حل کنیم و ارائه خدمات بهتری به بیماران داشته باشیم.

 

گزارش: سید ضیا میررحیمی

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مسجد اجلاس نماز بودجه سامانه فهما قرآن انتخابات مجلس مطالبات بیمه شبستان یزد بیمارستان شهید صدوقی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین چالش صنعت تجهیزات پزشکی/از انباشت مطالبات تا مشکل صادرات

علیرضا چیذری، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: مهم‌ترین چالش پیش روی صنعت تجهیزات پزشکی کشور در سال جاری، مطالبات روزافزون بخش خصوصی از مراکز درمانی است.

وی در توضیح علت بروز این چالش، اظهار داشت: پول به جای اینکه به شرکت‌ها داده شود، به بیمارستان‌ها داده می‌شود و آنها هم آنقدر مطالبات انباشته دارند؛ بعضاً این پول سر جای خودش خرج نمی‌شود.

چیذری با اشاره به اجرای طرح دارویار، گفت: عملکرد طرح دارویار موفق بوده است، ولی مسئله این است که تورم، نرخ ارز و هزینه‌های سرباری؛ افزایش پیدا کرد، ولی بودجه دارویار در ابتدای سال بسته شد و افزایش پیدا نکرد و بعضاً هم با تعویق و طولانی مدت پرداخت شده و ارزش زمانی خودش را که نقد باید باشد، از دست داده است.

وی تاکید کرد: من با این روش ثابت بودجه دارویار بدون در نظر گرفتن تورم و افزایش شاخص‌های نهاده‌های تولید، موافق نیستم. زیرا، این بودجه باید مثل قیمت‌ها متغییر و واقع بینانه باشد. ۶۹ همت، اصلاً به درد دارویار نمی‌خورد و محاسبات من روی عدد ۱۸۵ همت بود که یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، عدد ۲۱۰ همت را مطرح کرد که به نظر من آن عدد، درست تر بود.

رئیس انجمن صنفی تولید، تأمین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی ادامه داد: بودجه ۶۹ همت نتوانست توقعات جامعه داروسازی را فراهم کند و سازمان غذا و دارو هم به صورت زنجیروار زیر سوال رفت؛ در صورتی که نه بودجه دست سازمان غذا و دارو بوده، نه این بودجه به موقع رسید. ضمن اینکه، نظر سازمان غذا و دارو هم، ۱۰۵ همت بودجه برای دارویار بوده است.

چیذری افزود: من با اصل بودجه دارویار، با توجه به نکاتی که متذکر شدم و توضیح دادم، مخالفم و فعلاً موافق بودجه‌ای تحت عنوان "تجهیزیار" نیستم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی شاهد فساد و رانت ناشی از ارز ترجیحی هستیم یا خیر، گفت: من فسادی در ارز ترجیحی طی سال گذشته ندیدم، چون کشف قیمت شده و با کشورهای همسایه مقایسه شده و افزایش فاکتور نداشته ایم. در توزیع هم، از زمان واردات تا زمان توزیع، در سامانه‌های برخط مثل انبار مجازی، تیتک و سامانه انبارهای مجازی وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد رؤیت می‌شود و امکان قاچاق کالا مخصوصاً با ارز ترجیحی، تقریباً صفر است.

چیذری در ارتباط با جایگاه حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، افزود: به لطف فعالیت‌های گسترده انجمن مرآت و انجمن تولید، تأمین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی؛ در سطح افکار عمومی با تعامل و مراودات با رسانه‌ها، تجهیزات در کنار دارو از آن اسم برده می‌شود و گمنامی دو سال گذشته را از دست داده و اداره کل تجهیزات پزشکی بسیار پویا شده و بخش خصوصی ورود بسیار خوبی داشته است.

رئیس انجمن صنفی تولید، تأمین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی، اظهار داشت: مشکل اصلی، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و خود بودجه است که بودجه‌ها؛ تورم را واقعی ندیده و بانک مرکزی هم به موقع بودجه به لیست‌ها نمی‌دهد، چون برای وزارت بهداشت مهم نیست چه ارزی به چه لیستی داده می‌شود، زیرا برای وزارتخانه مهم است کالا تأمین شود. برای ما هم به عنوان تأمین کننده همین موضوع مهم است و امیدواریم قصور بانک مرکزی، تقابل با مصرف کننده و بیمار، تلقی نشود که این طور هم نیست.

وی در همین زمینه ادامه داد: به گفته دوستان بانک مرکزی، در بهترین حالات ارزی قرار داریم و صندوق‌ها پُر است و دلیلی نمی بی نم این ارز که اینقدر روشن تا انتهای زنجیره مصرف؛ توزیع آن با دقت کنترل می‌شود، در صف بماند و متأسفانه ماجراهایی مثل شیرخشک را در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ببینیم و همه هجمه هم به سمت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی می‌رود، در صورتی که اصلاً اینگونه نیست.

چیذری در ارتباط با شرایط صادرات تجهیزات پزشکی، گفت: تقریباً به بازارهای جهانی فعلاً نمی‌توانیم ورود کنیم، حتی به کشورهای پیمان شانگهای، برای اینکه نیازمند استاندارد CE هستیم که اخذ آن برای شرکت‌های ایرانی، تقریباً یک آرزو است.

وی افزود: مؤسسات CE اروپا به صورت مستقیم نمی‌توانند با ایران کار کنند، چون نقل و انتقالات مالی ممنوع است و در نتیجه نمی‌توانند بابت خدمات وجهی دریافت کنند. وقتی ما CE نداشته باشیم، نمی‌توانیم به بسیاری از کشورهای عضو پیمان شانگهای هم صادرات داشته باشیم.

چیذری گفت: کشورهایی که می‌توانیم صادرات داشته باشیم، شامل عراق، سوریه و…، است که با ما قراردادهای دو جانبه دارند و استاندارد و شرایط GNP ما را می‌پذیرند. البته این کشورها هم به دلیل اینکه تیراژ ما پایین است، اولویت را می‌گذارند با کارهایی که برگه‌های استاندارد را دارد. البته، از این موضوع هم که بگذریم، به موضوع سوئیفت بانکی می رسیم که مانع دریافت پول ما می‌شود و دلیل آن هم ناشی از تحریم سیستم بانکی ایران است.

کد خبر 6074265 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جوان یزدی ناجی بیماران نیازمند عضو شد
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد
  • دومین اهدای عضو سال جاری در یزد
  • پرداخت تسهیلات سیل به کشاورزان یزدی به کجا رسید؟
  • بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان
  • بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین
  • متکی: مهمترین رسالت مجلس پرهیز از انباشت طرح‌ها و مطالبات است
  • تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین ۶۰۰ میلیارد بدهکار است
  • واکنش درویش به اظهارات نکونام: این حرف‌ها بچه‌بازی است
  • مهم‌ترین چالش صنعت تجهیزات پزشکی/از انباشت مطالبات تا مشکل صادرات