Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،  سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در ویژه برنامه روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: 16 آذر روزی متعلق به دانشجو و دانشگاه است و دانشگاه مظهر نشاط، تلاش، مجاهدت علمی، فرهنگی و سیاسی در ابعاد مختلف است.

* نمایندگانی را به مجلس بفرستید که نقص‌ها را برطرف کنند

وزیر اسبق ارشاد ادامه داد: دانشجویان از ۶۶ سال قبل که حادثه ۱۶ آذر در سال ۱۳۳۲ رخ داد، همواره پیشگام، پیشتاز و نقش آفرین بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  روز دانشجو فرصت مغتنمی است تا مسئولین در میان دانشجویان حضور پیدا کنند و حرف های آنها را بشنوند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: ما در سال جاری رویداد مهمی را داریم که دانشجویان می‌توانند در آن هم طلایه دار  و پیشگام باشند. 

حسینی با اشاره به انتقادات و اعتراضات مردم و دانشجویان نسبت به عملکرد برخی مسئولان، ادامه داد: در هر ۲ سال حداقل یکبار ما بحث انتخابات را داریم که می تواند منشا تحول در کشور  باشد و نیازی نیست که در کشور با آشوب و اغتشاش و خشونت مباحث و مطالبات مطرح شود. اینجا یک نظام مردم سالاری هست که با رای مردم همه چیز رقم می خورد.

این استاد دانشگاه گفت: اگر امروز شما به مجلس نقدی داشته باشید امسال در ۲ اسفند می‌توانید افرادی را به مجلس بفرستید که این نقیصه برطرف شود. 

وی تصریح کرد: شما باید به عنوان دانشجو در جامعه روشنگری کنید چون حرف دانشجو را خانواده ها و افراد جامعه می شنوند. همین طور که اساتید به عنوان گروه مرجع هستند و نقش بسیار خوبی را می توانند ایفا کنند دانشجویان هم در جامعه تاثیرگذار هستند.

حسینی ادامه داد: در قضایای مختلف اگر مشکلات را ریشه یابی کنیم می‌توانیم آینده بهتری را رقم بزنیم. 

وزیر اسبق ارشاد ادامه داد: تقریبا ۴۱ سال از انقلاب می‌گذرد. اگر شما به ۲۲ بهمن ۵۷ برگردید می‌بینید کارهای بزرگی توسط نسل قبل از شما، پدران شما پدربزرگم شما انجام شده است. در همان دوران جنگ، پزشکان نقش اساسی را ایفا می‌کردند و در زیر آتش و گلوله به فکر نجات رزمندگان بودند و به آنها کمک می‌کردند.

وی گفت: الان که شما در یک وضعیت امن و در آرامش مشغول به تحصیل هستید ممکن است خواسته ها، نظرات و نقدهایی نسبت به این ۴ دهه ای که گذشته داشته باشید، به هر حال آنها زحمات خود را کشیدند و امروز پیشرفت‌های زیادی را در کشور شاهدیم. 

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر پیشرفت های فراوانی در حوزه پزشکی، دفاعی و امنیتی داریم. بله در زمینه اقتصادی، کشور با مشکل مواجه است و شاید یکی از دلایلی که این اتفاقات اخیر که منجر به خسارت های بزرگی شد بیکاری، تورم و گرانی بود. اینها را نمی‌شود کتمان کرد، باید مسئولین تلاش های بیشتری انجام دهند تا شرایط کشور بهبود پیدا کند.

* سهیمه بندی در دولت دهم انجام شد ولی آن زمان افکار عمومی را متقاعد کردند 

وی یادآور شد: همین بحث نحوه اجرای سهمیه بندی بنزین که بهانه ای به دست آشوبگران داد و باعث شد خسارت های مادی و معنوی فراوانی در کشور رقم بخورد در دولت دهم هم با عنوان هدفمندی یارانه ها  مطرح شد، آن هم نه یک قلم بنزین بلکه چندین قلم کالا، بنزین، گازوئیل، نفت سفید، برق، آب، گاز و... ولی چون از یک سال قبل کار شد، تبیین شد و افکار عمومی در جریان قرار گرفتند و متقاعد شدند.

حسینی گفت: در این راستا با نخبگان، رسانه ها و نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی جلسه گذاشته شد و بعد هم زیر ساخت ها آماده شد حتی قبل از اینکه این طرح اعلام شود پول به حساب مردم ریخته شد بعد این کار انجام شد و در نتیجه کمترین تنش را هم در جامعه ایجاد کرد.

وی افزود: ولی شما ببینید در این ماجرای اخیر بالای ۲۰۰ شهر یا صدها نقطه در کشور دچار تلاطم شد. بله عده ای سازمان دهی شده و آموزش دیده آماده بودند که بهره برداری کنند اما چرا ما باید با عدم پیش بینی آینده، عدم روشنگری، با همراه نکردن افکار عمومی و حتی نخبگان بهانه دست آشوبگران  و دشمنان بدهیم، شما دیدید حتی بعضی از نمایندگان هم در جریان نبودند.

*  قشر دانشجو باید بصیرت افزایی کند

حسینی اظهار داشت: این تفاوت در مدیریت‌هاست که اگر ما درست انتخاب کنیم در نظام اسلامی کارگزاران، افراد کارآمد، دلسوز، متعهد، در خدمت به مردم به ویژه اقشار محروم جامعه سرکار خواهند آمد. 

وی گفت: اگر انتخاب درست باشد می‌تواند مجلسی روی کار بیاید که پرتلاش و تاثیر گذار باشد و در مقابل هم می تواند مجلسی باشد که بی خاصیت باشد. می تواند شورای شهری باشد که وظیفه اش را به خوبی انجام می دهد یا می تواند شورای شهری باشد که رها کند، اینها همه به انتخاب خود مردم برمی‌گردد.

این استاد دانشگاه در خاتمه گفت: مردم عادی هم بعضی آنقدر درگیر گرفتاری ها و مشکلات شان هستند که آگاهی لازم را ندارند و این قشر دانشجو هست که باید بصیرت افزایی کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اخبار انتخابات کانون دانشگاهیان مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پاسخ به اینکه رفتار دولت شائبه افزایش قیمت بنزین را در جامعه ایجاد کرده است، به اعتقاد شما با توجه به شرایط موجود اقتصادی، جامعه پذیرش افزایش قیمت بنزین را دارد یا خیر؟ به «انرژی پرس» گفت: در حال حاضر با توجه به نرخ تورم و گرانی‌های موجود، اگر افزایش قیمت بنزین هم در دستور کار دولت باشد، یکی از اشتباهات استراتژیک دولت آقای رئیسی خواهد بود.

به گزارش انرژی پرس، نماینده مردم مرودشت و پاسارگاد در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به ارتباطی که با مردم و جامعه داریم به خوبی می دانیم که دیگر گنجایش و کشش افزایش قیمت ها را ندارند. بنابراین به اعتقاد من بنزین در کشور ما نسبت به درآمد و وصولی مردم، قیمت متناسبی نسبت به کشورهای اروپایی دارد.

او اضافه کرد: تاکید می کنم به جای اینکه دولت تمرکزش را روی افزایش قیمت بنزین بگذارد، بهتر است روی کاهش مصرف بنزین متمرکز شود؛ آن هم نه با افزایش قیمت بنزین یا کاهش سهمیه سوخت! بلکه با واردات خودروهای کم مصرف.

رشیدی کوچی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر دولت تعدادی خودرو به اسم خودروی هیبریدی وارد کشور کرده است، اما عملا مصرف این خودروهای چینی فرق چندانی با خودروهای دیگر ندارد و کم مصرف نیستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به دولت توصیه کرد دست از لجبازی با مردم در قصه واردات خودرو بردارد و اجازه دهد واردات خودرو نزدیک به قیمت جهانی وارد کشور شود.

او همچنین تاکید کرد: در این صورت در کنار واردات خودروهای خارجی کم مصرف آن هم به قیمت بازار جهانی، اگر مایل بود، می تواند بنزین را هم به قیمت جهانی به مردم عرضه کند.

سخنگوی فراکسیون شفافیت مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: نمی توانیم بنزین را به قیمت جهانی به مردم بفروشیم، اما خودروهایی که دست مردم می دهیم دو دهه نسبت به خودروهای جهانی عقب تر باشند. لذا امیدواریم این اتفاق در آینده نزدیک رقم بخورد و مردم احساس بهتری نسبت به شرایط پیش رو داشته باشند و دولت دست به چنین ریسک خطرناکی نزند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم