Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبرسانی به عشایر کشور اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در گردهمایی سراسری مسؤولان عمران و امور زیربنایی ادارات امور عشایر کشور در ساری، با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای توسعه آبرسانی در مناطق عشایری از محل بند ه تبصره ۶ بودجه سال ۹۸ گفت: امسال ۱۲ درصد اعتبارات این بند به عشایر اختصاص یافته است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته این میزان به ۲۰ درصد افزایش یابد که در این صورت ۳۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی به عشایر کشور اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر انجام کار بی‌منت برای عشایر، گفت: اگر برای عشایر کاری انجام می‌دهیم برای سفره و امنیت خودمان کار می‌کنیم و نباید هیچ منتی بر سر آنها بگذاریم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که باید عشایر را در پروژه‌ها مشارکت دهیم، اظهار داشت: پروژه‌هایی که در مناطق عشایری اجرا می‌کنیم از آن عشایر است و باید به آنان تحویل داده شود تا خودشان نگهداری و مواظبت کنند.

به گفته وی، عشایر با وجود این که ۱.۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را تأمین می‌کنند.

قندالی خاطرنشان کرد: عشایر در بکرترین و دست نخورده‌ترین مراتع حضور دارند و تنها جاهایی که مراتع آن حفاظت شده و اتفاق خاصی نیفتاده همین مراتعی است که در اختیار عشایر است.

وی با تاکید بر این که باید خودمان را به علم روز مجهز کنیم، گفت: خوشبختانه امروز به مدد اینترنت و تکنولوژی، امکانات آموزشی حضوری و چهره به چهره و همچنین غیرحضوری فراهم است که باید با استفاده از این امکانات خودمان را به علم روز مجهز کنیم.

گفتنی است؛ گردهمایی سراسری و دوره آموزشی "برنامه‌ریزی و مدیریت منابع آب" ویژه مسئولین عمران و امور زیربنایی ادارات کل امور عشایر کشور از روز چهارشنبه ۲۰ آذر به مدت دو روز در ساری مرکز استان مازندران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر ایران ساری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاه چادرهای عشایری مبادی ورودی استان همدان، میزبان گردشگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر اداره امور عشایر همدان گفت: اداره امور عشایر همدان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری و با حضور راهداران و عوامل انتظامی، در راستای توسعه گردشگری و اجرای طرح نوروزی ۶۰-۳۰ و ایجاد نوروزگاه ها، سیاه چادرهای عشایری برای استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر همدان، نهاوند و تویسرکان برپا کرده است.

جعفر کاویانی دلشاد افزود: همچنین درمناطق گردشگری سطح شهر و نیز تپه تاریخی و باستانی هگمتانه سه سیاه چادر عشایری مستقر هستند.

وی کاویانی دلشاد افزود: این رویداد با هدف اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم عشایری و ارائه صنایع دستی معرف جامعه عشایری مورد استقبال میهمانان و گردشگران نوروزی انجام می شود و تا ۱۸ فروردین میزبان شهروندان و گردشگران هستند.

مدیر اداره امور عشایر همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ورودی و خروجی‌ها و نزدیک ۳۰ کیلومتر مانده به شهر اتفاق می‌افتد پویش طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در استان همدان با هدف کاهش تصادفات راه‌اندازی شده است.

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • سیاه چادرهای عشایری مبادی ورودی استان همدان، میزبان گردشگران
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • قرارگاه آب‌رسانی هرسین کرمانشاه برگزار شد
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد