خانه تئاتر هیچ تاثیری در بدنه هنرهای نمایشی ندارد/به زودی با «مانستر» به تماشاخانه شهرزاد میروم
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۹۶۰۴
خبرگزاری میزان- بازیگر نمایش «شکیل اونیل» گفت: سالهاست عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر هستم، اما این نهاد هیچ تاثیری در زندگی من، در تئاتر و کلیت هنرهای نمایشی کشور نداشته است، متاسفانه آنطور که میبینم خانه تئاتر اگر حرفی داشته باشد، آن حرف شنیده نمیشود، بعید میدانم که خانه تئاتر در روند اجرایی تئاتر در کشور تاثیر خاصی داشته باشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
علی حسین زاده بازیگر جوان تئاتر در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون وضعیت معیشتی هنرمندان تئاتر گفت: به هیچ وجه نمیتوان به تئاتر به عنوان یک شغل درآمدزا یاد کرد، در تئاتر امروز شاید ۵ درصد از کل بازیگران پول خوبی در آورده و میتوانند با دستمزدشان امرار معاش کنند، من هم مثل بسیاری دیگر از دوستان همچنان درگیر و مشغول کار دیگری در کنار تئاتر برای گذران زندگی هستم.
وی در همین راستا ادامه داد: بسیاری از اهالی امروز تئاتر مشغول مشاغل دیگر هستند، مشاغلی که صرفاً در آنها فعالیت میکنند تا بتوانند به تئاتر برسند، قطعاً اگر تئاتر برای من درآمدزایی داشت توانم برای ارائه و ایفای نقش بسیار بالاتر میرفت، زیرا فشار کار، استرس و مشکلات شغل درآمدزا را نداشته و تمام تمرکزم را روی تئاتر میگذاشتم.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از نمایش «مانستر» اینجا کلیک کنیدبازیگر نمایش «بیپدر» وجود دستمزد مناسب برای بازیگران تئاتر را لازم دانست و اضافه کرد: به عنوان یک بازیگر جوان تئاتر که خوشبختانه در آثار خوبی هم به ایفای نقش پرداختم، روزانه شش ساعت مشغول کار دیگری جز تئاتر برای درآمدزایی هستم، پس از آن کار تمرینات تئاترم آغاز میشود و گاها در طول روز شاید شش ساعت هم وقت استراحت نداشت باشم، طبیعی است که من هم شرایط نرمالی در دستمزد تئاتر داشتم تمام تمرکزم را روی بازیگری گذاشته و بازیگر موفق تری میشدم.
وی درباره اشاعه تماشاخانه های خصوصی طی سالهای گذشته اذعان کرد: مزیت تماشاخانههای خصوصی این است که گروهها پشت صف طولانی تماشاخانههای دولتی که گاها تا دو سال زمان میبرد نمیایستند، اما از سویی این تماشاخانهها دروازه ورودی سفت و محکمی نداشته و هر کاری میتواند حتی بدون کیفیت در آنها روی صحنه برود.
حسین زاده درباره وضعیت گیشه در تئاتر امروز افزود: فروش و کیفیت در تئاتر هیچ الگوی ثابتی ندارد، به طور مثال کیفیت به هیچ عنوان ضامن کیفیت نیست، از طرفی داشتن چهره و سلبریتی هم ضامن فروش نیست، به همین خاطر میگویم که هیچ قاعدهای وجود ندارد که ما بگوییم به این دلایل فروش داشته است.
وی پیرامون عملکرد خانه تئاتر طی سالهای گذشته ادامه داد: سالهاست عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر هستم، اما این نهاد هیچ تاثیری در زندگی من، در تئاتر و کلیت هنرهای نمایشی کشور نداشته است، متاسفانه آنطور که میبینم خانه تئاتر اگر حرفی داشته باشد، آن حرف شنیده نمیشود، بعید میدانم که خانه تئاتر در روند اجرایی تئاتر در کشور تاثیر خاصی داشته باشد، شخص خودم هم آخرین باری که به خانه تئاتر رفتم برای تمدید بیمه ام بوده و اگر نه هیچ وقت به این نهاد فرهنگی نرفته ام.
وی درباره نحوه انتخاب نقشهایش افزود: بعد از اجرای دو نمایش «بی پدر» و «این یک پیپ نیست» به شدت دچار وسواس شدم، پیشنهادات زیادی بعد از آن آثار داشتم، اما هیچکدام از آنها مرا برای حضور ترغیب نکرد، اما در نمایش جدیدم به نام «مانستر» المانهایی که برای پذیرش نقش داشتم به طور نسبی رعایت شده بود، خوشبختانه پس از شروع تمرینات و قرارگیری در فضای اثر هم اکنون امیدوارم که مانستر اثری کاملاً با کیفیت خواهد شد.
بازیگر نمایش «شکیل اونیل» درباره فعالیت تازه خود در عرصه بازیگری افزود: در حال حاضر مشغول تمرینات نمایش «مانستر» به کارگردانی کوروش شاهونه هستم، نزدیک به دو ماه از تمرینات میگذرد و از هشتم دی ماه امسال در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.
وی درباره مضمون نمایش «مانستر» اضافه کرد: مانستر روایتی از زوجی است که درگیر مشکلات بیماری اسکیزوفرنی هستند، من نیز در این اثر به این خانواده اضافه میشوم و اضافه شدن من به این نقش چالشهای فراوانی را در ادامه به وجود میآورد، نمایشنامه فراز و فرودهای جالبی دارد و در کل فضایی درست برای من به عنوان بازیگر ترسیم شده که امیدوارم بتوانم نقشم را به خوبی ایفا کنم.
حسین زاده «مانستر» اثری متفاوت خواند و خاطرنشان کرد: پرداختن به مقولهای مثل بیماری اسکیزوفرنی اتفاقی است که طبیعتا نیازمند تحقیق و پژوهش است، من تا حد توان در مورد این بیماری مطالعه کردم و در این کوروش شاهونه در مقام کارگردان مشورتهای فراوانی را برای رسیدن به این نقش به من داد.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اخبار تئاتر نقد تئاتر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
آفتابنیوز :
به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، صفا آقاجانی بازیگر و گوینده چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد.
سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفتگوی تلفنی با این هنرمند خبر از سلامتی کامل او داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند.
صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است.
آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایشنامه «بامها و زیر بامها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت.
نخستین تجربه تصویری او بازی در تلهتئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» که درسال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.
آقاجانی یکی از بازیگران متنها فیلم حمید سمندریان «تمام وسوسههای زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.
در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایشهای رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر جعفری جلوه برگزار شد که او در آن شرکت کرد و انتخاب شد. بعد از گذراندن کلاسهای فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیوییاش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.
از سریالهایی که صفا آقاجانی در آنها بازی کرده میتوان به «پرستاران»، «بازی نقابها»، «قرعه»، «دوردستها»، «دردسرهای عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سیامین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسمشدگان»، «پیلههای پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد.
منبع: خبرگزاری ایسنا