Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اتریش در ایران گفت: با کشور ایران از ۱۶۰ سال پیش روابط دیپلماتیک و مستمر داشته و علاقمند به تداوم این روابط هستیم. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ‌به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، «اشتفان شلتس» سفیر اتریش در ایران در دیدار با معاونان سیاسی و اقتصادی استاندار کردستان از نقش کوچک اما راهبردی اتریش در مسائل بین‌المللی سخن گفت و اظهار داشت: اتریش علاقه زیادی برای حفظ و تداوم برجام داشته و تمایل دارد شراکت خود را در همه بخش‌ها با ایران ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد شراکت در دو سطح ملی و استانی را دو راهبرد اساسی سفارت اتریش در ایران اعلام کرد و گفت: ما به استان‌های مختلف سفر کرده و ظرفیت‌های آنان را برای توسعه روابط و نوع شراکت در همه زمینه‌ها بررسی می‌کنیم.

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه تمرکز ما در سفرهای استانی بر مسائل اقتصادی است، گفت: در هر استان سه حوزه مورد علاقه برای همکاری تعریف و بر روی آنها کار کرده تا از این رهگذر، توسعه همکاری‌ها فراهم شود.

وی به نقش بی‌طرفانه و سازنده این کشور در مسائل بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: ما با کشور ایران از 160 سال پیش روابط دیپلماتیک و مستمر داشته و علاقمند به تداوم این روابط هستیم.

«اشتفان شلتس» داشتن اطلاعات از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان کردستان برای شناخت بیشتر را حائز اهمیت توصیف و یادآور شد: اقتصاد یک مسیر دو طرفه است و علاقه‌مند به اطلاع از محصولات تولیدی استان، که قابلیت عرضه در سطح جهانی را دارد، هستیم.

وی به توانمندی‌های فرهنگی و گردشگری ایران و اتریش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ایران و اتریش در کنار هم دو ابر قدرت فرهنگی به حساب می‌آیند و سالانه در ایران 130 برنامه فرهنگی اجرا می‌کنیم.

امنیت بالای سرمایه‌گذاری در کردستان مشهود است

حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور سفیر اتریش در سنندج اظهار داشت: کردستان، یک استان فرهنگی و دارای غنای فراوان در بخش‌های گوناگون بوده که می‌تواند برای گردشگران قابل توجه باشد.

وی مردم کردستان را مردمانی مهمان‌نواز، با اصالت و دارای حضور فعال در همه زمینه‌ها توصیف کرد و گفت: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده، در فصول مختلف شاهد حضور پر رنگ گردشگران اتریش در استان زیبا باشیم.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نقش کشور اتریش در حل منازعات جهانی را سازنده و مثبت ارزیابی کرد و گفت: در توافقنامه برجام کشور اتریش تلاش‌های زیادی انجام داد اما متأسفانه دولت آمریکا آن‌را زیر پا گذاشت و معادلات را بر هم زد.

وی با بیان اینکه متاسفأنه بعد از خروج آمریکا از برجام، کشورهای اروپایی نیز از آنان تبعیت کردند، افزود: انتظار می‌رود که کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل کرده و کشور اتریش نیز در این راه، نقش مثبت خود را ایفا کند.

سفیر اتریش در ایران: دولت اتریش علاقه زیادی به حفظ برجام دارد / اروپا به وعده‌های اقتصادی‌اش عمل کندآلمان: همچنان اقدامات دیپلماتیک بیشتری برای حل بحران اوکراین لازم است

خوش‌اقبال سرمایه اصلی نظام را مردم کشور دانست و یادآور شد: تکیه ما در 40 سال بعد از پیروزی انقلاب به مردم بوده و این مردم با شجاعت در برابر سنگین‌ترین تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند.

وی ابراز داشت: ایران یک کشور مستقل بوده و باید برای دفاع از موجودیت و استقلال، خود را در حوزه دفاعی تقویت کند.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در استان کردستان به برکت حضور مردم «امنیت و آرامش» در تمام ارکان زندگی وجود دارد و از هر نوع فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشور اتریش، در استان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

استقبال از سرمایه‎گذاری اتریشی‌ها در کردستان/استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و کشاورزی برای همکاری‌ مشترک

حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ‌نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نقش اتریش در گسترش صلح جهانی اظهار داشت: ذهنیت تاریخی ملت ایران از کشور اتریش یک ذهنیت مثبت و انتظار می‌رود که کشور اتریش، کماکان برای حفظ برجام تلاش حداکثری کند.

وی با بیان اینکه ویژگی مشترک اتریش و استان کردستان «دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز» است، افزود: با مجموع مشترکات موجود، می‌توان به توسعه اقتصادی نیز امیدوار و تمایل داریم کشور اتریش در مسائل اقتصادی کردستان نقش پررنگ داشته باشد.

فیروزی به برشمردن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش اقتصادی پرداخت و گفت: کردستان یک استان دارای ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی است و انتظار می‌رود این استان در کانون توجهات اقتصادی و سرمایه‌گذاری اتریش قرار گیرد.

وی وجود آب فراوان، خاک حاصلخیز، نیروی انسانی توانمند و معادن سرشار سنگ‌آهن و طلا را بخشی از ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: وجود آب فراوان و یک‌میلیون و 100 هزار هکتار خاک حاصلخیز در استان بسترهایی‌ست که می‌تواند در تأمین امنیت غذایی موثر و برای سرمایه‌گذاری مطلوب باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: در استان کردستان و در حوزه فن‌آوری‌های نوین تحصیلکردگان خوبی داریم و کشور اتریش می‌تواند تسهیلگر و وصل‌کننده آنان به بازارهای جهانی باشد.

فیروزی با تاکید بر ضرورت همکاری دانشگاه کردستان با مراکز علمی اتریش، سرمایه‌گذاری در معادن سنگ آهن و طلا و تسهیل ورود تکنولوژی‌های جدید از اتریش به کردستان؛ به معرفی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی از طرف یونسکو اشاره و یادآور شد: موسیقی با زندگی مردم استان عجین و انتظار می‌رود به‌دلیل پتانسیل‌های هنری و موسیقایی موجود، حضور گردشگران اتریشی در کردستان بیشتر شود.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، امروز دوشنبه، پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت رؤسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشور‌های مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

رئیس جمهور با توجه به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در جهت سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشور‌های اسلامی و همسو، علاقه‌مند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر، موضوعات مختلفی از جمله اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان، مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.   آقای رئیسی با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مؤمن، متدین و علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی، به‌ویژه به امام خمینی رحمه الله علیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بار‌ها به اثبات رسانده‌اند؛ ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو ملت خواهد بود.   رئیس جمهوری اسلامی ایران، همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با توجه به رشد قابل توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی، ابراز امیدواری کرد که این سفر، نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد.

دیگر خبرها

  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • رئیسی: سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات