Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- مصطفی تاج زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: با اینکه نویسنده بیانیه اخیر من نیستم مسئولیت این کار را می‌پذیرم اگر قوه قضائیه دنبال این است که ببیند چه کسی آن را نوشته به آنها می‌گویم من نوشتم و امضا جمع کردم و هر برخوردی که می‌خواهند داشته باشند با من داشته باشند

مصطفی تاجزاده در حاشیه پنجمین کنگره حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به احضار جمعی از فعالان سیاسی و مدنی عنوان کرد: همانطور که مردم شریف ایران مستحضر هستند تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی در دفاع از حق اعتراض مردم و محکومیت خشونت از سوی حکومت و معترضان بیانیه‌ای صادر کردند که بعد از آن قوه قضائیه  نسبت به احضار کسانی که آن را امضا کردند اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  البته یکی از خبرگزاری‌ها هم کار زشتی انجام داد و آن اینکه این بیانیه را با امضای ۴۸ نفر منتشر کرد که برخی از آنها اعلام برائت کردند چراکه اقدامی غیراخلاقی و دروغ بود و یکی از دوستان هم در همین رابطه شکایت کرده و امیدوارم که قوه قضائیه به این شکایت رسیدگی کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: احضار این افراد برای اولین بار است که صورت می‌گیرد و این با شعارهای اصلاحی آقای رئیسی سازگار نیست، ایشان گفتند که من می‌خواهم اصلاحات قضایی انجام دهم ولی شاهد هستیم که فعالان سیاسی و مدنی را به دلیل استفاده از یک حق مسلم و قانونی که اعتراض هست احضار می‌کنند.

وی افزود: دو روز گذشته مهدی محمودیان را که اولین بار فاجعه کهریزک را افشا کرد و از امضاکنندگان این بیانیه بود احضار کردند ایشان در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد و نسبت به حضور بازجویانی از نهادهای امنیتی اعتراض کرد و اعلام کرد تا آنها خارج نشوند به سوالات پاسخ نمی‌دهد بازپرس آنها را از جلسه خارج می‌کند اما تا بعد از ظهر اتهام محمودیان که تبلیغ علیه نظام بوده را به ایجاد تبانی علیه امنیت ملی تغییر می‌دهد و دوم اینکه قرار کفالتی که برای افراد احضار شده صادر شده بود را از دستور خارج و برایش وثیقه ۵۰۰ میلیونی آن هم بعد از ظهر صادر می‌کنند.

تاجزاده یادآور شد: این با آنچه رئیسی می‌گفت که احضارشدگان را آخر وقت نگه ندارید در تعارض است. نوشتن این بیانیه یک کار جمعی است اما تقریبا از تمام کسانی که احضار کردند دو سوال کردند اول اینکه چه کسی این بیانیه را نوشته و چه کسی امضا جمع کرده است برای همین هم بنده به صراحت عرض می‌کنم با اینکه نویسنده بیانیه من نیستم مسئولیت این کار را می‌پذیرم اگر قوه قضائیه دنبال این است که ببیند چه کسی آن را نوشته به آنها می‌گویم من نوشتم و امضا جمع کردم و هر برخوردی که می‌خواهند داشته باشند با من داشته باشند تا مردم تکلیفشان با این شعارها که می‌گویند «حق اعتراض را پذیرفتیم و با اغتشاش مخالفیم» معلوم شود و اینکه چرا در استفاده از مدنی ترین و قانونی‌ترین حق‌مان باید احضار شویم؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا این احضارها ارتباطی با انتخابات پیش رو دارد، گفت: هنوز برای من روشن نیست ما صبر می کنیم تا زمانیکه وضعیت بررسی صلاحیت‌ها روشن شود.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حسینی به احضار به کمیته انضباطی؛ از رفتارم سوءبرداشت شد!

کاپیتان تیم فوتبال استقلال تأکید کرد، هر اقدامی که در اراک انجام داده فقط در راستای حفظ آرامش و جلوگیری از تنش بوده است.

به گزارش مشرق، احضار سید حسین حسینی به کمیته انضباطی واکنش کاپیتان آبی‌پوشان را به همراه داشت.

سیدحسین حسینی در مورد اتفاقات رخ داده در بازی آلومینیوم اراک - استقلال، اظهار داشت: اتفاق غیرمتعارف و غیرمنتظره‌ای که در اراک رخ داد، چیزی نبود که ما تجربه مواجهه با آن را داشته باشیم. یک لحظه دیدم یک بانوی هوادار کنار زمین می‌دود و مأموران حراست ورزشگاه به سمت او می‌روند، احساس کردم به‌عنوان کاپیتان استقلال وظیفه دارم مانع تنش شوم. به هر حال ما فقط کارمان فوتبال بازی کردن نیست و مسئولیت‌های اجتماعی هم داریم. من خودم را در قبال هوادار مسئول می‌دانم. آن لحظه بهترین تصمیم این بود که برای حفظ آرامش و جلوگیری از تنش به سمت آن هوادار و مأموران حراست بروم و تلاش کنم ماجرا ختم به خیر شود.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال در ادامه افزود: قطعاً اگر به جای آن خانم، یک هوادار مرد استقلال هم در صحنه بود، همین کار را می‌کردم. رفتار جیمی‌جامپ‌ها را به هیچ وجه تأیید نمی‌کنم، ولی خودم را در قبال هوادار استقلال مسئول می‌دانم. آن لحظه هم قصد دخالت در کار مأموران را نداشتم و فقط می‌خواستم از ایجاد تنش جلوگیری کنم.

وی با اشاره به هدف خود و تابعیت از قانون، تصریح کرد: در تمام این سال‌ها که به شکل حرفه‌ای فوتبال بازی کردم، تابع قوانین کشور بودم و هستم و اعتقاد دارم فوتبالیست‌ها به این دلیل که در کانون توجه قرار دارند باید بیشتر از دیگران قانون را رعایت کنند و هیچ‌کس هنجارشکنی و بی‌قانونی از من ندیده است. در این ماجرا هم احساس می‌کنم سوءبرداشت شده است. حقیقتش چون نیتم فقط حفظ آرامش و جلوگیری از تنش بود، از حکم کمیته انضباطی و جریمه سنگین مالی جا خوردم. بعد از بازی مقابل شمس آذر هم منظورم این بود که عیبی ندارد اگر به خاطر هواداران استقلال جریمه شوم و به هیچ وجه قصدم این نبود که به حکم کمیته انضباطی اهانت کنم.

کاپیتان تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: اگر از حرف من سوءبرداشت شده لازم می‌دانم توضیح بدهم و خیلی شفاف بگویم؛ نه با رفتارم در اراک و نه با حرف‌هایم در میکسدزون ورزشگاه آزادی قصد دخالت در کار مأموران نیروی انتظامی یا اعتراض به قانون را نداشتم و فقط می‌خواستم از تنش جلوگیری کنم. اگر کاری کردم و حرفی زدم فقط هدفم حمایت از هواداران استقلال بود. هیچ وقت در کار مأموران که برای حفظ نظم و امنیت به ورزشگاه می‌آیند دخالت نکردم و نمی‌کنم و در اراک هم هدفم حفظ آرامش و جلوگیری از تنش بود. الان هم فقط به بازی‌های استقلال فکر می‌کنم. ما شش فینال تا قهرمانی در پیش داریم و اصلاً دوست ندارم تمرکزم را روی مسائل دیگر بگذارم. مطمئناً از امروز برای هدف‌مان تلاش مضاعف خواهیم کرد تا هواداران را خوشحال کنیم.

منبع: سایت باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • واکنش حسینی به احضار به کمیته انضباطی؛ از رفتارم سوءبرداشت شد!
  • پس از انتشار فیلم جنجالی از نکونام؛ چرا سرمربی استقلال احضار نشد؟
  • احضار مجدد حسینی برای واکنش جنجالی به حکم
  • با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید