Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه حوزه‌های علمیه ــ گرچه نماز جمعه یک نماز سیاسی ـ عبادی است اما این بدین معنا نیست که ائمه جمعه گرایشات و سلایق سیاسی خود را در نماز جمعه مطرح کنند چون در جامعه، ایجاد شقاق و تفرقه می‌کند. به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله جوادی آملی شامگاه 20 آذر در دیدار حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بیان کردند: یکی از میوه‌های طیب و طاهری که به برکت خون پاک شهدا در این کشور به ثمر نشست، نماز جمعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان ادامه دادند: نماز جمعه سوای از دیگر نمازها، یک صبغه سیاسی نیز دارد و یک عمل سیاسی ـ عبادی محسوب می‌شود و در اینجا چون سیاست که امری دنیوی است در کنار نماز قرار گرفته، اگر لحظه‌ای در خصوص اهمیت نماز جمعه غفلت شود، خطرات فراوانی را در پی خواهد داشت. این مرجع تقلید تصریح کرد: نزاهت اخلاقی و دیانت باید در حد اعلای آن در ائمه نماز جمعه وجود داشته باشد و در مسائل دینی جای هیچ گونه سهل‌انگاری برای ائمه جمعه وجود ندارد. آیت‌الله جوادی آملی تاکید کردند: نماز، عمود دین است، اگر برای این عمود مشکلی پیش بیاید کل دین آسیب می بیند در نتیجه ائمه جماعت و جمعه باید هر روز در جهت رشد معنوی خود بکوشند. ایشان ابراز کردند: در موارد خطیر، احتیاط از استحباب می‌گذرد و واجب می‌شود، معنای احتیاط طبق بیان حضرت امیر که به کمیل فرمودند این است که، دور دینت یک دیوار محافظ بکش تا دینت از هر خطری مصون و محفوظ بماند، این نکته باید جزء سبک زندگی ائمه جمعه باشد. وی گفتند: وقتی خیمه ای باشد که عمود محکم و سالمی داشته باشد، ناگزیر همه مردم برای پناه بردن از آسیب‌های مختلف به آنجا پناه خواهند برد و حول این عمود و زیر آن خیمه جمع خواهند شد چرا که می‌بینند هر کس به این خیمه آمد جز خیر چیزی ندید. آیت الله جوادی آملی در توصیه ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان کردند: از وجود ائمه جمعه‌ای که به دلیل کهولت سن، جای خود را به جوانان می‌دهند، باید استفاده شود، آنها وارد عرصه بازرسی شوند، به مناطق مختلف سرکشی کنند، با ائمه جمعه جوان دیدار کنند و تجربیات خود را در اختیار آنها بگذارند و در بین ائمه جمعه همدلی ایجاد کنند. ایشان ادامه دادند: نکته دیگر این است که گرچه نماز جمعه یک نماز سیاسی ـ عبادی است اما این بدین معنا نیست که ائمه جمعه گرایشات و سلایق سیاسی خود را در نماز جمعه مطرح کنند! ابراز این نوع گرایشات سیاسی از سوی ائمه جمعه حتی در حد اشاره، باعث عدم حضور طرفداران جریان مقابل در نماز جمعه می‌شود و در جامعه، ایجاد شقاق و تفرقه می‌نماید لذا باید ائمه جمعه در این خصوص هوشیار باشند. در ابتدای این دیدار حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین حاج علی اکبری گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات صوت گرفته در تقویت جایگاه نماز جمعه خدمت معظم له ارائه کرد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا قم جوادی آملی گرایشات سیاسی تفرقه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نماز جمعه امروز دهم فروردین ۱۴۰۳ در خرم آباد به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با حضور قشر‌های مختلف استان در مصلی الغدیر این شهر برگزار می‌شود.

سخنران قبل از خطبه، حجت الاسلام والمسلمین قلندری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

هنگام اذان ظهر امروز به افق خرم آباد هم ساعت ۱۲:۲۱ دقیقه است.

آئین عبادی، سیاسی نماز جمعه در دیگر شهر‌های استان نیز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • خطبه های نمازجمعه بندرعباس
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در کرج
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • خطبه های آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران آغاز شد
  • نماز جمعه تهران آغاز شد
  • برگزاری راهپیمایی مردمی اعلام انزجار از جنایت صهیونیست‌ها، امروز در اصفهان
  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • دیدار روحانیون و ائمه جماعات با نماینده ولی فقیه در ورامین
  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند