Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: ائمه جمعه فقط مبین سیاست‌های کلی نظام و انقلاب و رهبری باشند و از ورود و گرایش به مسائل حزبی وجناحی جدأ پرهیز کنند و نقش یک پدر را در شهرها داشته باشند.

این مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس و معاونین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نقش امامان جمعه را به عنوان مهم‌ترین شبکه ارتباطی مردم و نظام بسیار مهم توصیف نموده و در این بخش توصیه‌هایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان اولین و مهمترین وظیفه ائمه جمعه را رعایت تقوی، مردمی بودن و ساده زیستی آنها دانسته و خطاب به حجت الاسلام حاج علی اکبری گفتند: مردم با عالمی ارتباط پیدا می‌کنند که در بین آنها باشد؛ با آنها ارتباط مستقیم برقرار کند و حرف آنها را بشنود؛ یکی از موفقیت‌های جنابعالی ارتباط مستقیم با مردم و جوانان است که بحمدالله دارید.

آیت الله نوری همدانی، حفظ حرمت علمای بلاد را از وظایف امامان جمعه برشمردند و عنوان کردند: وقتی امام جمعه در این جایگاه قرار می‌گیرد علاوه بر ارتباط با مردم، ارتباط با علما و روحانیت را نیز باید در نظر داشته باشد.

ایشان ورود یا گرایش ائمه جمعه به احزاب یا جناح‌های سیاسی را مضر دانسته و گفتند: تبین سیاست‌های کلی نظام و انقلاب و رهبری وظیفه امامان جمعه است و نقش امام جمعه، نقش یک پدر در شهر است.

مرجع تقلید شیعیان در پایان بعد از استماع گزارش رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با حوزه ابراز داشتند: این گزارش جامع و کامل شما موجب خوشحالی می‌شود و ما از این اقدامات صورت‌گرفته تشکر می‌کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 نماز جمعه آیت الله نوری همدانی آیت الله العظمی نوری همدانی ائمه جمعه قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود

به گزارش جماران؛ متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی 

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ» 

درگذشت فاضله متدینه عالمه، مرحومه  مغفوره، خانم زهرا شجاعی (غفر الله لها) موجب تأسف و تأثر گردید. آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان باتوجه به راه کارهای درون فقهی در تغییر قوانین حوزه زنان بود. توجه به هنجارهای اجتماعی و انتظارات جامعه زنان در تغییر برخی قوانین و توجه به ظرفیت های منابع قانون گذاری چهره ای معتدل و تأثیرگذار در مبناسازی اصلاح قوانین از ایشان به یادگار گذاشت. امید آنکه تلاش های آن مرحومه در راه اعتلای احکام نورانی اسلام،  فقه اهل بیت عصت و طهارت (علیهم السلام) ذخیره ای از غفران و رحمت در پیشگاه ذات احدیت باشد. 

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده معزی بالخصوص همسر دانشمند و داغدارش جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا توانا و فرزندان سوگوارش و جامعه زنان، برای آن مرحومه غفران و رحمت الهی و حشر با هم نامشان حضرت زهرا (سلام الله علیها) و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم .  

آن فقیده سعیده عاقلانه و عالمانه زیست و سربلند در جوار رحمت حق آرام گرفت. 

 

قم المقدسه- فخرالدین صانعی  

 بیت مرحوم آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه) 

08/01/1403- ١٦ رمضان ١٤٤٥

دیگر خبرها

  • انتقاد ائمه جمعه استان تهران از بی‌حجابی‌ها در ماه رمضان
  • بستر ورود مردم به مسائل اقتصادی مهیا شود/ضرورت برون سپاری تولید
  • دولت شرایط ورود مردم به عرصه جهش تولید را فراهم کند
  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • دیدار روحانیون و ائمه جماعات با نماینده ولی فقیه در ورامین
  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • وضعیت جاده‌ها/ ترافیک سنگین در محور چالوس
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود