Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:15:21 GMT

۳۱ موتورسوار در حوادث رانندگی قم جان باختند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۹۸۷۵

۳۱ موتورسوار در حوادث رانندگی قم جان باختند

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی حسن قیصری در «نشست علمی، تخصصی آسیب‌شناسی روانی، اجتماعی تصادف‌ها و تخلف‌های راهنمایی و رانندگی» با اشاره به اینکه در وقوع تصادف‌ها سه مورد عامل انسانی، وسیله نقلیه و راه نقش دارد، افزود: موتورسیکلت‌سواران در ۸ ماهه گذشته ۴۴ درصد تصادف‌ها در قم را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طبق آمار رسمی بیش از ۳۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم تردد داشته و ۱۶ درصد از تصادف‌های فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بابیان اینکه خطای انسانی عامل وقوع ۷۰ درصد از تصادف‌ها است، گفت: طی ۸ ماهه گذشته، تعداد فوتی‌ها در قم هشت نفر افزایش و مجروحان نیز ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سرپرست پلیس راهور استان قم، فوت ناشی از تصادف‌ها را جزو پنج آمار نخست مرگ‌ومیر دانست و اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید در کاهش تصادف‌ها عزمی جدی داشته باشند.

وی گفت: نصب و راه‌اندازی دوربین در ۶ نقطه از مسیر رفت‌وبرگشت بلوار مرجعیت باعث شده تا تصادف‌ها در این مسیر به حداقل ممکن برسد.

قیصری گفت: طی ۸ ماهه گذشته ۴۴۲ هزار و ۴۳ وسیله نقلیه در قم اعمال قانون شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تغییر ناگهانی مسیر را از عوامل مهم در تصادف‌های رانندگی برشمرد و بر سهم زیرساخت‌های مناسب و همچنین دوربین‌های هوشمند و مکانیزه در کاهش تصادف‌ها تاکید کرد.

والدین حضور فرزندان خود را در گیم نت‌ها مدیریت کنند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم نیز در سخنانی بابیان اینکه والدین باید حضور فرزندان خود را در گیم نت‌ها مدیریت کنند،گفت: گاهی اوقات دیده می‌شود بازی در گیم‌نت آن‌قدر بر روح و روان فرد تاثیر منفی می‌گذارد که جبران آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

 سرهنگ علی موالی به والدین در خصوص حضور فرزندانشان در گیم‌نت‌ها هشدار داد و اظهار داشت: بعضی از بازی‌های رایانه‌ای به شکل هدفمند و برای آسیب رساندن به جسم، روح و روان و به‌طورکلی شخصیت مخاطبین طراحی‌شده است و باید در این خصوص هوشیارانه عمل کرد.

وی ادامه داد: از پیامدهای منفی بازی‌های رایانه‌ای غیراستاندارد می‌توان به درگیری فیزیکی، پایین آمدن آستانه تحمل، گوش نکردن به حرف‌های والدین، گفتار و رفتار ناپسند اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برخی مراجعه‌کنندگان به گیم‌نت‌ها افرادی هستند که هر روز و یا دست‌کم هفته‌ای چندین مرتبه به گیم‌نت‌ها مراجعه می‌کنند و معمولا حضور و بازی در گیم‌نت‌ها اعتیادآور است.

رئیس پلیس فتا استان بابیان این‌که یکی دیگر از آسیب‌های حضور فرزندان در گیم‌نت‌ها تغییر در نگرش و بی‌انگیزگی در تحصیل است، خاطرنشان کرد: حضور بیش‌ازحد دانش‌آموزان در گیم‌نت‌ها و سرگرم شدن به بازی‌های رایانه‌ای باعث سردی و بی‌رغبتی به تدریس در آن‌ها می‌شود.

۶۷ واحد صنفی فاقد پروانه پلمب شد

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم نیز از اجرای طرح برخورد با صنوف فاقد پروانه کسب در استان خبر داد.

 سرهنگ پیام کاویانی اظهار داشت: طرح نظارت بر اصناف به‌منظور برخورد با صنوف فاقد پروانه کسب از اتحادیه‌های مربوطه و باهدف ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب با محوریت پلیس امنیت عمومی در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با همراهی نماینده اتاق اصناف از واحد صنفی سطح استان بازدید کردند و در این راستا تعداد ۴۱۹ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن مجوز و پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات صنفی اخطار گرفته و تعداد ۶۷ واحد صنفی در این خصوص پلمب شد .

وی با تاکید بر استمرار این‌گونه طرح‌ها و برخورد با واحدهای صنفی متخلف از عموم مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز توسط افراد متخلف موارد را سریعا از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ اطلاع‌رسانی کنند تا نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام شود.

برچسب‌ها پلیس راهنمایی و رانندگی قم پلیس راهور ناجا تصادف شهری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی قم پلیس راهور ناجا تصادف شهری قم پلیس راهنمایی و رانندگی قم پلیس راهور ناجا تصادف شهری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان | سه راننده جان باختند + فیلم

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این تصادف سه دستگاه خودروی پژو۴۰۵ شوتی به علت تخطی از سرعت مطمئنه و توانایی نداشتن رانندگان در کنترل خودرو در یک نقطه و به صورت همزمان منحرف شدند.

۲ نفر راننده در دم جان باختند و راننده خودروی دیگر با وجود تلاش تیم‌های امدادی و پزشکی در مسیر انتقال به بیمارستان جان باخت.

کد خبر 846487 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم تصادف حوادث ایران

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه رانندگی می کنند/ فقط با ۵۷۰ هزار تومان گواهینامه بگیرید
  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت
  • واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج - اصفهان | سه راننده جان باختند + فیلم
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • موتورسواری مرگبار نوجوان ۱۳ ساله در اصفهان / مرگ کودک ۶ ساله
  • کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت