Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:33:33 GMT

تعداد تقلب‌های علمی رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۹۸۹۲

تعداد تقلب‌های علمی رو به افزایش است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه‌ خواجه نصیر با اشاره به اینکه در سال ۹۸ در حدود ۵ یا ۶ مورد تخلف علمی گزارش شده است، گفت: تعداد تقلب‌های علمی رو به افزایش است.

به گزارش ایسنا، محمد طالعی در گفت‌وگو با ایسنا گفت:«تخلف علمی ناشی از دو حوزه است. در اختیار نبودن منابع علمی و اینکه پایان‌نامه‌ها قبل از داوری در اختیار داورها نیست تا از آن‌ اطلاع داشته باشند یکی از عوامل به وجود آمدن تقلب‌های علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی از محققین مصداق‌های تخلف پژوهشی را نمی‌دانند و فکر نمی‌کنند که فعالیت‌شان تخلف بوده و بعد از انجام آن متوجه می‌شوند که متاسفانه قابل جبران نیست.»

طالعی در خصوص "پایان‌نامه‌های دیجیتال" افزود:«ارائه نشدن پایان‌نامه‌های کاغذی تصمیم درستی است زیرا باعث صرفه جویی در مصرف کاغذ می‌شود و با توجه به هزینه‌های بالا در حوزه کاغذ و چاپ پایان‌نامه‌ها هزینه مضاعفی را به دانشجو در موقع دفاع تحمیل می‌کند.

علاوه بر این ما در این حوزه بازنگری در فرایندهای تحویل و دانش‌آموختگی‌ دانشجوهای‌مان کردیم و مکانیزم را این طور دیدیم که در سامانه‌های آموزشی و پژوهشی‌مان این امکان وجود داشته باشد که پایان‌نامه ها به صورت دیجیتال بارگذاری شود و اساتید راهنما را تایید کند و سپس به صورت اتوماتیک وارد کتابخوانه دیجیتال منابع علمی شود و بعد از گذشت زمان یک یا دو ساله‌ای در اختیار سایر محققین و استفاده کنندگان از طریق کتاب‌های دیجیتال قرار بگیرد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد موسی‌زاده موسوی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی اضافه کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه  اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران
  • ثبت بیش از۳میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران/ کاهش ۴۳درصدی تصادفات درون شهری
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • کشف ۳۳ دستگاه ماینر توسط ماموران پاسگاه انتظامی کوی لور اندیمشک
  • حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی در قالب برنامه «فن‌تز»
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی