Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراد خادم روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۲ سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌های استان سمنان به دلیل جاری شدن سیلاب تخریب شد که با اعتبارهای قطره چکانی نمی‌توان این جاده را بازسازی کرد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون تردد عشایر از ایل‌راه‌های استان سمنان به دلیل جاری‌شدن سیلاب در روزهای گذشته به سختی انجام می‌شود که با تزریق به موقع اعتبار می‌توان برای رفع مشکلات زیرساختی در این بخش اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: در کوچ عشایر استان از مناطق ییلاقی به مناطق قشلاقی بیش از ۹۰ درصد از عشایر و دام‌های سبک به مناطق گرمسیری تردد کردند.

خادم ادامه داد: ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر ایل‌راه عشایری در بخش قشلاقی وجود دارد که در بارش‌های شدید باران و جاری شدن سیلاب امسال خسارت قابل توجهی دید.

وی تصریح کرد: یکی از چالش‌های جدی برای تردد  عشایر در استان فقدان میان‌بند است و عشایر سمنان بدون توقفگاه در کمترین زمان ممکن باید از مناطق ییلاقی به قشلاقی کوچ کنند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: عشایر به عنوان پرچمداران اقتصاد مقاومتی باید همواره مورد توجه مسوولان باشند و با رفع مشکلات زیرساختی می‌توان برای توسعه کشور گام برداشت.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

برچسب‌ها زندگی عشایری خسارت سیل سمنان اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری خسارت سیل سمنان اعتبارات زندگی عشایری خسارت سیل سمنان اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه رشیدی اقدم افزود :در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت مادرانی که از فروردین ماه سال ۱۳۹۶ تا فروردین ماه سال ۱۴۰۱ فرزندان آنها به دنیا آمده‌اند شامل این طرح می‌شوند. وی تصریح کرد :مادران روستایی و عشایری که واجد شرایط هستند می‌توانند تا پایان فروردین ماه امسال با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق بیمه روستاییان و عشایر و یا سایت روستا ثبت نام خود را انجام دهند. رشیدی اقدم با اشاره به اینکه صندوق بیمه روستاییان و عشایر خدمات متفاوت و متنوعی را به بیمه شدگان خود عرضه می‌کند تصریح کرد :مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان از جمله این خدمات است. مدیر کل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه یادآور شد: اعتبار بیمه رایگان بانوان روستایی و عشایری از سوی دولت تامین شده و مهلت تعیین شده قابل تمدید نمی‌باشد.

دیگر خبرها

  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • تحقق بیمه مادران غیر شاغل مناطق روستایی و عشایری در سمنان
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند به صورت رایگان بیمه می‌شوند