Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@23:23:29 GMT

برگزیت یا برگزاری همه‌پرسی جدید؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۹۹۴۵

برگزیت یا برگزاری همه‌پرسی جدید؟

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هم‌اکنون در انگلیس این سوال مطرح است که آیا برگزیت اجرایی خواهد شد یا همه پرسی جدیدی برگزار خواهد شد؟ انگلیسی‌ها با رای خود در انتخابات پارلمانی زودهنگام بار دیگر در مورد آینده روابط خود با اتحادیه اروپا تصمیم گیری خواهند کرد. در این شرایط سناریو‌های گوناگونی مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برگزاری این انتخابات را پس از آن اعلام کرد که اکثریت خود را در پارلمان به دنبال اختلاف با متحد کوچک خود یعنی حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی از دست داد. به علاوه وی در حزب محافظه کار نیز در مورد شکل برگزیت که ۵۲ درصد انگلیسی‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۶ به آن رای دادند دچار اختلاف شد.

نظرسنجی‌ها حاکی است جانسون در این انتخابات شمار کافی نماینده را برای تصمیم توافق برگزیت به دست خواهد آورد تا برگزیت را در زمان پیش بینی شده در ۳۱ ژانویه اجرایی کند. اما مسئله به همین جا ختم نمی‌شود. به دلیل دوره انتقالی در نظر گرفته شده در توافق برگزیت برای کاهش ضربه ناشی از خروج از اتحادیه اروپا، اوضاع فورا تغییر نخواهد کرد. از همین رو لندن تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ برای مذاکره در مورد آینده روابط خود با اروپا زمان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: انتخابات انگلیس در سایه برگزیت

به نظر می‌رسد دستیابی به توافق در این بازه زمانی غیرممکن باشد. زیرا اساسا این گونه مذاکرات سال‌ها زمان می‌برد و کارشناسان از تمدید دوره انتقالی خبر می‌دهند.

حزب کارگر به عنوان اصلی‌ترین حزب مخالف دولت در نظرسنجی‌ها اقبالی نداشت و هیچ کس پیروزی قریب الوقوع برای این حزب را پیش بینی نمی‌کند. با این حال این حزب می‌تواند به اندازه کافی رای به دست بیاورد تا مانع از تشکیل حداکثر پارلمانی توسط محافظه کاران شود.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر که تمایلات چپ گرایانه دارد برای تشکیل دولت جدید وارد رقابت با بوریس جانسون شده است که برای تشکیل دولت به حمایت یکی از احزاب کوچک نیاز دارد.

ترزا می‌، نخست وزیر سابق انگلیس ناچار شد در سال ۲۰۱۷ با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی ائتلاف کند تا اکثریت خود را در پارلمان تضمین کند. اما این بار حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی با توافق برگزیتی که بوریس جانسون در مورد آن با اتحادیه اروپا مذاکره کرد و به ایرلند شمالی وضعیتی متفاوت با سایر نقاط کشور اعطا می‌کند، مخالف است.

حزب کارگر می‌گوید به تنهایی تشکیل دولت خواهد داد، اما استقلال طلبان اسکاتلندی حزب ملی اسکاتلند برای حمایت از دولت کوربین، به شرطی که وی اجازه برگزاری همه پرسی جدید در مورد استقلال اسکاتلند را دهد، اعلام آمادگی کردند. همه پرسی سال ۲۰۱۴ در اسکاتلند در مورد استقلال این منطقه بی نتیجه بود.

حزب کارگر وعده مذاکره دوباره در مورد توافق برگزیت بوریس جانسون و عمل به نتیجه همه پرسی را داده است که طی شش ماه پس از به قدرت رسیدن برگزار خواهد کرد. جرمی کوربین اطمینان داده است که بی طرف خواهد بود، اما سایر اعضای حزب کارگر تاکید می‌کنند برای ماندن در اتحادیه اروپا تلاش خواهند کرد.

همه پرسی‌ها حاکی است مردم انگلیس همچنان در مورد برگزیت اختلاف نظر دارند. با این حال بیشتر برای ماندن در اتحادیه اروپا تمایل دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برگزیت انتخابات انگلیس خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بایرن مونیخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تک گل کیمیش

دریافت 4 MB کد خبر 6081588

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی آتالانتا 0-1 لیورپول (لیگ اروپا - 2023/24)
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • خلاصه بازی وست هم ۱-۱ بایرلورکوزن (لیگ اروپا - 2023/24)
  • خلاصه بازی آاس رم ۲-۱ میلان (لیگ اروپا - 2023/24)
  • آاس رم - میلان؛ ترکیب رسمی
  • پیش بینی فاتح رقابت های لیگ قهرمانان اروپا 2023/24 توسط یک سگ خانگی / فیلم
  • ببینید | بایرن ۱ - آرسنال صفر
  • خلاصه بازی منچسترسیتی (3) 1-1 (4) رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا 2023/24)
  • صعود بایرن مونیخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تک گل کیمیش
  • (ویدئو) هوادار فلسطین سخنرانی رئیس کمیسیون اروپا را قطع کرد