Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:48:49 GMT

صنعت دستی نقاشی روی شیشه استان مرکزی احیا شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۰۰۴۳

صنعت دستی نقاشی روی شیشه استان مرکزی احیا شد

«قاسم کاظمی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نقاشی روی شیشه از رشته‌های منسوخ شده‌ای بود که با حمایت میراث فرهنگی استان و به همت هنرمندان در موزه صنایع دستی در بنای تاریخی قلعه وکیل اراک احیا شد.

وی اظهار داشت: صنایع دستی را می‌توان به عنوان هنری مستقل و بومی، با رویکرد اشتغال‌زایی در سطح استان دانست که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، بسیار حائز اهمیت است چرا که با کمترین میزان سرمایه‌گذاری می‌توان بیشترین بهره‌برداری را در این حوزه کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این استان با توجه مهارت هنرمندانش در بیش از یک سوم رشته‌های صنایع دستی کل کشور فعالیت دارد.
کاظمی با تاکید بر این که در استان مرکزی هشت هزار هنرمند فعال هستند، افزود: برخی از رشته‌های قدیمی و اصیل صنایع دستی کشور به دلیل نبود برنامه‌ریزی صحیح  و نیز بی توجهی در حفظ و حراست از آن‌ها، منسوخ شده به همین علت اداره کل میراث فرهنگی استان تلاش دارد تا این رشته‌هارا احیا کند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: آموزش تخصصی تمام مراحل تولید  نقاشی روی شیشه به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
کاظمی افزود: صنایع دستی استان به دلیل برخورداری از ویژگی‌های بارز و قابلیت‌های منحصر به فرد توانایی ایجاد تاثیرات بلندمدت بر توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه را دارد به همین دلیل اداره کل میراث فرهنگی استان با کمک هنرمندان صنایع دستی و فعالان بخش خصوصی با ارتقاء سطح کمی و کیفی تولیدات رشته های بومی موجود استان سعی در فراهم آوردن فرصت مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری در این حوزه دارند.
در هنر دستی نقاشی روی شیشه، از مواد کانی استفاده می‌شود و پس از نقاشی در کوره پخت می شود ، به همی دلیل ماندگاری بسیار بالایی دارد.

از ۲۹۵ رشته صنایع دستی فعال کشور ۱۱۰ رشته در استان مرکزی دایر است.

برچسب‌ها استان مرکزی صنایع دستی میراث فرهنگی نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی صنایع دستی میراث فرهنگی نقاشی استان مرکزی صنایع دستی میراث فرهنگی نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از وظایف حاکمیت تولید است و در واقع این یک شاخص است، زیرا هر دولتی که بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است.

وی افزود: بعضی وقت‌ها هم مردم خودشان شاد هستند، اما برخی برخورد می‌کنند که جلوی این شادی را بگیرند، اما از جمله برنامه‌هایی که مردم را شاد می‌کنند برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است؛ که در کنار آن رویداد‌ها زمینه شادی فراوانی ایجاد می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان