Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدمهدی طهرانچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص نادیده گرفتن حق دانشگاه آزاد در انتخاب دانشجویان نمونه کشوری، گفت: متاسفانه نگاهی بر نظام دولت سالاری ما حاکم است و دانشجویی که از یارانه‌های دولتی استفاده می‌کند، نگاه خاصی به او می‌شود اما از دانشجویی که خودش هزینه‌های آموزش را پرداخت می‌کند غافل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نگاه تبعیض آمیزی بر آموزش عالی حاکم است که اگر دانشجوی دولتی بودی برتر هستی، اگر دولتی بودی می‌توانی دانشجوی نمونه شوی، اگر دانشجوی دولتی باشی به استخدام دانشگاه در خواهی آمد؛ اما نمی‌پرسیم که دستاورد دانشجو چه بوده یا چقدر موفق بوده است. این نگاه مدیران دولتی باید کنار رود تا به همه اجزای آموزش عالی نگاه عادلانه صورت گیرد. دانشگاه آزاد اسلامی بیش از یک میلیون دانشجو در سراسر کشور دارد که ۳۸ درصد آموزش عالی را شامل می‌شود اما در انتخاب دانشجویان نمونه کشوری حق این دانشگاه نادیده گرفته می‌شود.

وی افزود: رایزنی‌هایی با مسئولان وزارت علوم صورت گرفته و این مطالبه به حق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را پیگیری می‌کنیم، در انتخاب دانشجویان نمونه جای این دانشگاه با دستاوردهای کم‌نظیر دانشجویان پرتلاشش خالی است و امیدواریم با تدبیری که مسئولان آموزش عالی دارند، این جمعیت با استعداد، با دستاوردهای ارزشمندشان در بین دانشجویان نمونه کشوری در صحنه ملی نیز بدرخشند.

24 هزار استاد دانشگاه آزاد اسلامی در انتخاب استاد نمونه نادیده گرفته می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: در انتخاب استاد نمونه نیز تبعیض وجود دارد از مجموع 80 هزار عضو هیئت علمی 24 هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به خدمت هستند؛ اما متاسفانه در انتخاب استاد نمونه هم با وجود استادان خوبی که در دانشگاه آزاد اسلامی درخشش‌های بین‌المللی داشته‌اند حق استادان این دانشگاه نادیده گرفته شده است. امیدوارم با نگاهی مهربانانه‌تر به دانشگاه‌های غیردولتی نگاه شود.

دکتر طهرانچی درباره اقدامات ساختاری این دانشگاه برای اشتغال دانش‌آموختگان اظهار کرد: با تشکیل صندوق‌های پژوهش و فناوری و بسترسازی سراهای نوآوری زمینه را برای حضور همه دانشجویان نوآور دانشگاه آزاد اسلامی در صحنه‌های کسب‌وکار و استارت‌آپ فراهم می‌کنیم. اکنون سرای نوآوری در واحد علوم و تحقیقات افتتاح شده و در اصفهان نیز در حال افتتاح است.

دکتر طهرانچی خبرداد: سه سرای نوآوری جدید در حوزه‌های تخصصی مختلف در ۲۲ بهمن سال جاری در تهران شروع به کار خواهند کرد. نگاه و رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی بسترسازی برای حضور و حرکت روبه‌جلوی دانشجوهاست که در آینده‌ای نه‌چندان دور بتوانیم شاهد تحول در وضع اقتصادی کشور با تکیه بر این جوان‌ها باشیم.

وی درخصوص مذاکرات دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح به بحث مهارت‌آموزی سربازان ورود کرده‌اند و اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در حال ایجاد فضای جدیدی قرار گرفته تا فرزندان کشور در حین خدمت سربازی هم مورد حمایت قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه دوران سربازی فرصت‌های بسیار خوبی را به‌همراه دارد، دانشگاه آزاد اسلامی استارت‌‌آپ‌های ویژه سربازان را پیشنهاد داده است. امکانات وسیع دانشگاه در راستای تربیت سرباز ماهر قرار می‌گیرد و در نهایت حرکت و اتفاق مبارکی شکل خواهد گرفت.

گفتنی است؛ فیلم صحبت‌های دکتر طهرانچی رو می‌توانید اینجا ببینید.

انتهای پیام/

355

355 / 320 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی دانشجوی نمونه روز دانشجو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی دانشجوی نمونه روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود

نمایشگاه کار دانشگاه تهران ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فرشته امین، مدیر کل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشکاه تهران در نشست خبری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه اظهار کرد: انتخاب و جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و باانگیزه چالش اساسی سازمان‌ها به شمار می‌آید، همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در اولین نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران که سال گذشته برگزار شد، حضور داشتند. با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان نامه‌ها و ... وجود داشته است.

امین تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های مفرح‌تر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران داشته باشیم. نه تنها این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدام به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما بود؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت و شعار خود را هم بر آن اساس انتخاب کردیم.

وی گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

امین ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار دانشجو از ۳ روز نمایشگاه بازدید کردند و از ۵ هزار رزومه به صنایع و شرکت‌ها اعلام شد که برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت، توانستیم فرصت شغلی را فراهم کنیم.  


امین گفت: از امروز درگاه سامانه باز و کارجویان و کارفرمایان می‌توانند ثبت نام کنند، ملاک ما این است که سازمان‌های که می‌توانند فرصت‌های شغلی متنوعی ارایه دهند حضور داشته باشند. از این رو از طیف وسیع تری از سازمان‌ها در این نمایشگاه استفاده کردیم.

وی افزود:  دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران از ۲۱ خرداد به مدت دو روز در مصلی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • راهیابی ۱۵ دانشجومعلم به جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند