Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار در بازدید از مناطق سیل‌زده بخش شعیبیه شهرستان شوشتر در استان خوزستان، شتاب در بازسازی این مناطق که توسط بنیاد مسکن فارس به عنوان ستاد معین بازسازی در حال انجام است را، خوب ارزیابی و اضافه کرد: ۴۰۰ واحد مسکونی در این منطقه تا پایان امسال به مرحله سقف می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجار گفت: تا پایان امسال مشکلات جاده و زیر ساخت در شعیبیه به پایان می رسد. با همکاری بنیاد مسکن امسال ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی جاده شعبیه در نظر گرفته شده است و تا پایان امسال زیرساخت‌های منطقه بازسازی می‌شود.

ستاد معین بنیاد مسکن استان فارس کار ارزیابی واحدهای آسیب‌دیده از سیل در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر را از روزهای اول بروز این حادثه آغاز کرد و همه مراحل ارزیابی و تعیین خسارت، زمینه سازی برای اعطای تسهیلات و وام‌های احداث و تعمیر و همچنین کمک های بلا عوض و مشارکت در احداث واحدهای آسیب دیده در شوشتر انجام شده است.

بر اساس آمارهای موجود در حادثه سیل فروردین امسال ۲۸۲ واحد شهری و ۸۱۱ واحد روستایی در شهرستان شوشتر به عنوان واحدهای نیازمند بازسازی ارزیابی شد که مراحل اعطای تسهیلات به مالکان این واحدها در حال انجام است.

بر پایه آمار اعلام شده با مشارکت ستاد معین بنیاد مسکن فارس مستقر در شهرستان شوشتر کار تعمیرات هزار و ۴۷۷ واحد ساختمانی شامل تعمیرات اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی شهریور ماه امسال به پایان رسید.

بنیاد مسکن با مشارکت بانک‌های عامل در قالب تسهیلات بازسازی تعمیرات تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام تعمیرات برای واحدهای شهری و روستایی، ۴۰ میلیون تومان وام احداث واحدهای روستایی، ۵۰ میلیون تومان وام احداث واحدهای شهری، تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام تامین وسایل و مایحتاج زندگی در قالب وام معیشتی برای هر واحد پرداخت کرده است.

براساس اعلام بنیاد مسکن فارس و علاوه بر تسهیلات اعلام شده که با نرخ بهره حداکثر ۴ درصدی تصویب و پرداخت شد، وام‌های بلاعوض بین سه تا پنج میلیون تومان به ازای هر واحد خسارت دیده در نظر گرفته شده بود.

تامین سیمان رایگان برای واحدهای احداثی به میزان ۱۶ کیسه ۵۰ کیلویی و واحدهای تعمیری به میزان لازم، در قالب هدیه مقام معظم رهبری و با عاملیت بنیاد مستضعفان نیز اجرایی شده است.

کد خبر 469674 برچسب‌ها استان‌ فارس مدیریت بحران استان خوزستان حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس مدیریت بحران استان خوزستان حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون در حاشیه شهر مشهد ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی افزود:همچنین علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد دیگر نیز در سرتاسر استان در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی گفت: بنیاد مسکن در خصوص کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، روستاهاو بخشداری‌هادر دست اجرا دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه برشمرد و افزود: ما همچون شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنیم و این یک امتیاز محسوب می‌شود. امیدواریم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهاد‌ها بتوانیم گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

 

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است