Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:15:59 GMT

طرح صراط در نواحی مقاومت بسیج اصفهان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۰۱۱۵

طرح صراط در نواحی مقاومت بسیج اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مظاهری درباره فعالیت‌های مرکز تعیلم و تربیت سپاه استان اصفهان اظهار داشت: این سازمان در امور تربیتی، اعتقادی و رشد و اعتلای مباحث عقیدتی بسیجیان فعالیت می‌کند که در سپاه استان و نواحی مختلف بسیج فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: عمده ماموریت این سازمان برگزاری جلسات، نشست‌ها محافل و حلقه‌ها برای بسیجیان در عرصه‌های تربیتی، معرفتی، مهارتی و بصیرتی است که در این 4 عرصه به رشد و اعتلای بسیج و بسیجیان در قالب‌های قرآنی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد در بخش قرآنی در دارالقرآن بسیج به صورت متمرکز به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد که در این بخش نهضت روانخوانی قرآن کریم، ترتیل، قرائت و حفظ در گروه‌ها و رده‌های سنی مختلف دنبال می‌شود.

مسئول تعیلم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: در چند سال اخیر نیز تمرکز این مرکز بر مفاهیم قرآنی سمت و سو پیدا کرده است و بسیجیان را با مفاهیم سوره‌های قرآنی آشنا می‌کنیم. در این طرح سوره مورد نظر نیز محور مسابقات قرآنی قرار می‌گیرد که این فعالیت‌ها تحت عنوان "طرح صراط" نام‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح صراط یکی از اساسی‌ترین طرح‌های است که در بسیج در حال انجام است. این طرح آیات قرآن را با روایت ائمه معصومین و کتب نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه تطابق می‌دهد.

حلقه‌های صالحین  یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های اعتلای بسیج است

حجت‌الاسلام مظاهری به فعالیت‌های عرصه بصیرتی اشاره و بیان کرد: در این عرصه نشست‌های پرسش و پاسخ، جلسات روشنگری، کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار می‌شود و در عرصه تربیتی حلقه‌های صالحین به عنوان یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های اعتلای بسیج است.

وی بیان داشت: در حلقه‌های صالحین، بسیجیان در قالب گروه‌های سنی تفکیک می‌شوند و سیر هدایت و معرفتی آن‌ها توسط یک مربی انجام می‌شود و در عرصه‌های مختلف آن‌ها را راهبری می‌کند که این جلسات در سالیان متوالی با توجه به سیر محتوایی انجام می‌گیرد.

مسئول تعیلم و تربیت سپاه  صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان به سایر فعالیت‌ها در بخش تربیتی اشاره و بیان کرد: اخلاق اسلامی، روحیه ایثارگری، پایه‌های ایمان از شاخصه‌های در بخش تربیتی است و سعی می‌شود در بسیجیان نهادینه شود.

وی به عرصه مهارتی اشاره و ابراز داشت: در این عرصه برگزاری کلاس‌ها متانسب با نیاز نسل جوان به ویژه در فصل تابستان و فعالیت‌های تابستانه در قالب طرح‌های جوان‌های صالحین و نشاط و تعالی  انجام می‌گیرد و در طول سال متناسب با نیازهای جوانان کلاس‌های مربوطه در رشته‌های، هنری، ورزشی، رایانه و فنی برنامه‌ریزی می‌شود و در پایگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

فعالیت‌های بسیجیان در بخش محرومیت‌زدایی در پایگاه‌های مقاومت بسیج

حجت‌الاسلام مظاهری به فعالیت‌های بسیجیان در بخش محرومیت‌زدایی در پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان اشاره و بیان کرد: در این بخش بسیجیان را با سیره و روش اهل بیت (ع) تطبیق می‌دهیم. یکی از سیره‌های اهل بیت (ع) توجه به قشر محروم جامعه بوده است و نسبت به حمایت و توجه ویژه به مستنمدان توجه ویژه‌ای داشتند. همین موضوع در حلقه‌های صالحین و گروه‌های بسیجی مورد توجه قرار گرفت و اتفاقات اخیر نظیر سیل و زلزله در گروه‌های صالحین مطرح شد و بسیجیان از هیچ کمکی چه کمک‌های مالی و چه کمک‌های یدی دریغ نکردند.

وی گفت: در مرحله نخست کمک‌های نقدی و اقلامی بسیار زیادی جمع‌آوری شد و برای مناطق محروم و سیل زده ارسال شد و در مرحله دوم از بین حلقه‌های صالحین گروه‌های توامند آماده به کار جهادی در مناطق سیل‌زده از قشرهای مختلف بسیج حضور پیدا کرده و خدمت‌رسانی و کمک به مردم سیل زده را انجام دادند و هم اکنون نیز که چند ماهی از سیل می‌گذرد جهادگران بسیجی در مناطق سیل‌‍زده حضور دارند و در حال خدمت‌رسانی به مردم سیل زده یاری‌گر هستند.

کد خبر 4795823

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه پاسداران سپاه صاحب الزمان اصفهان حلقه صالحین انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف یاسوج ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مرکز مستقل بسیج اروندکنار امروز در آیینی آغاز به کار کرد و نخستین فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار با حضور سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان معرفی شد. 
اروندکنار پیش از این پایگاه بسیج داشت.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان با بیان اینکه اقدام به موقع و رشادتمندانه نیرو‌های مسلح به ویژه هوافضای سپاه پاسداران موجب خرسندی ملت ایران شد گفت: امروز دغدغه‌ی بسیاری از مردم در گوشه و کنار دنیا اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین است که در عصر کنونی و دنیای مدعی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
سردار حسن شاهوارپور با اشاره به اینکه ریاکاران اروپایی و آمریکایی مسبب اصلی جنایات بر علیه مردم غزه هستند افزود: ۶ ماه است که ملت فلسطین زیر بمب و خمپاره به شهادت می‌رسند و هیچ کدام از دولت‌های اروپایی آن را محکوم نکرده اند.
وی  با بیان اینکه رژیم جعلی و صهیونیستی بلاخره نابود می شود و محکوم به فروپاشی است ادامه داد: مردم فلسطین سالهاست که مقاومت می کنند و پیروز میدان خواهند بود.
فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان همچنین به نگرانی مسلمان و غیر مسلمانان و حمایت آنان از مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز همه آزادی خواهان دنیا طرفدار مظلومیت فلسطین هستند چرا که مردم مظلوم نوار غزه سالهاست برای احقاق حقوق خود در حال مقاومت هستند.
او افزود: ما در جبهه مقاومت همچنان در مقابل تجاوزات اسکتبار جهانی ایستاده ایم همانگونه که ۸ سال دفاع مقدس مقابل بعثی‌ها ایستادگی کردیم چرا که مردم نیز پشتیبان نیرو‌های مسلح هستند.
سردار شاهوار پور در ادامه اروندکنار را پیشانی مرز‌های آبی و خشکی کشور دانست و گفت: اروندکنار آخرین پایگاه زمینی ما در منطقه جنوب غرب هست که مردمی مرزدار و ولایتمدار دارد و ما باید به این منطقه رونق دهیم و فضای اشتغال بیشتری فراهم شود، اینجا منطقه ای پر از نعمت‌های خدادادی است که باید سازوکار حاکمیتی در این منطقه فعال شود تا شاهد مهاجرت مردم نباشیم.
در پایان این مراسم سروان سید محمدحسین معمر، به عنوان فرمانده مرکز بسیج اروندکنار معرفی شد.
او سابقه ۲۰ ساله در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد و پیش از این جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شادگان بوده است.

دیگر خبرها

  • ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج