Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کنست رژیم صهیونیستی پس از شور دوم و سوم تصمیم به انحلال خود و برگزاری انتخاباتی در دوم ماه مارس سال 2020 گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از الجزیره، کنست رژیم صهیونیستی پس از شور دوم و سوم، تصمیم به انحلال خود و برگزاری انتخاباتی در دوم ماه مارس سال 2020 گرفت که سومین انتخابات در کمتر از یکسال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اتفاق پس از آن روی داد که آخرین مهلت تشکیل دولت اسرائیل پایان یافت و احزاب مختلف در تشکیل دولت ناکام ماندند.
الیاس کرام، خبرنگار الجزیره در گزارشی گفت: اینک دوران معجزه ها نیست، معجزه هایی که سیاستمداران اسرائیلی امید وقوع آن را داشتند تا آنان را از سومین رقابت انتخاباتی ظرف کمتر از یکسال باز دارد و به سختی ها و مشکلات مذاکرات خسته کننده درباره تشکیل دولت جدید پایان دهد، اما این معجزه رخ نداد. از این رو، اعضای کنست که برای دومین بار در کمتر از هفت ماه، رای به انحلال آن دادند، چاره ای نداشتند جز اینکه انگشت اتهام را به سوی طرف دیگر نشانه روند و او را مسئول بحران کنونی اسرائیل که از اواخر سال گذشته ادامه دارد، بدانند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: «ائتلاف آبی سفید همه تلاش خود را برای جلوگیری از تشکیل دولت وحدت ملی که دره اردن را ملحق و حاکمیت اسرائیل را بر شهرک ها اعمال می کرد، بکار گرفت. انتخابات جدیدی بر ما تحمیل کردند».
از طرف دیگر یائیر لاپید، عضو ائتلاف آبی سفید نیز گفت: «انتخابات، جشنواره ای از کینه و خشونت و نفرت خواهد بود. این انتخابات سه دلیل دارد، رشوه، تقلب و خیانت در امانت، و همه اینها اتهاماتی علیه نتانیاهو است».
در مقابل، آویگدور لیبرمن رئیس حزب "اسرائیل بیتنا" که کلید به کرسی نشان دادن نخست وزیر اسرائیل را در دست دارد، دلایلی دارد که باعث نشد با وجود همه پیشنهادها و اغواگری ها در روزهای اخیر، به سوی هیچ یک از دو کفه ترازو یعنی اردوگاه نتانیاهو و اردوگاه بنی گانتس متمایل شود.
وی در نشستی مطبوعاتی گفت: «هیچ جواب مثبتی در قبال کوتاه آمدن از حل و فصل در غزه به دست نیاوردیم، زیرا عقیده داریم این حل و فصل، تسلیم شدن است. همچنین هیچ جوابی درباره ازدواج مدنی و سربازی یهودیان ارتدوکس (مذهبی‌های معتقد و تندرو) در ارتش ارائه ندادند».
دیگر هیچ جای شکی نیست که بنیامین نتانیاهو به قدرت چنگ می زند، زیرا تنها سنگر او در برابر فراخواندنش برای محاکمه ای خفت آور درباره سه اتهام فساد است؛ از این رو اسرائیل را به نبرد انتخاباتی جدیدی در دوم ماه مارس آتی با امید پیروزی حتی با اکثریت نه چندان قاطع، می کشاند؛ نبردی که بسیار پر شور خواهد بود و خون فلسطینیان و تخریب خانه هایشان و همچنین گسترش شهرک سازی ها در خاک آنان، بهای آن خواهد بود. همچنین بعید نیست که در حاشیه آن، تجاوز جدیدی به غزه یا رویارویی نظامی در جبهه سوریه صورت گیرد.
از امروز تا سه ماه دیگر، اسرائیل وارد مرحله تکراری دیگری خواهد شد که این بار پر تنش تر از دفعات قبل است، زیرا نتانیاهو در آن، نه تنها برای زندگی سیاسی خود، بلکه برای آنکه زندگی خود را خارج از زندان بگذارند، می جنگد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی

 ۲۰۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در این مدت شاهد هستیم که برخلاف خسارت مالی و جانی سنگین روحیه مقاومت و سلحشوری در میان مردم غزه افزایش پیدا کرده و این مساله شرایط را برای رژیم صهیونیستی دشوارتر از گذشته کرده است، زیرا با گذشت بیش از شش ماه از جنگ ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته شرایط میدانی را به نفع اسرائیل تغییر دهد.

این در حالی است که دشوار‌تر شدن شرایط این روز‌ها انتشار اخبار استعفا در کابینه بنیامین نتانیاهو را نیز افزایش داده است. برای نمونه گزارش‌ها از این حکایت دارد که تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در مدت ۲۰۰ روز گذشته بسیار سنگین بوده و بر مبنای گزارش‌های رسانه‌های اسرائیل تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی کشته و حدود ۸۰۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند؛ و علاوه بر این حدود ۹۰۰ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی نیز منهدم شده است.

به این ترتیب این حجم از تلفات و خسارت برای رژیم صهیونیستی بسیار سنگین بوده و شرایط را برای آن‌ها پیچیده‌تر کرده است. افزون بر این بعد از گذشت حدود شش ماه از جنگ همچنان نهاد و سازمان‌های اقتصادی و صنعتی رژیم صهیونیستی به دلیل ناپایداری امنیتی و درگیری نظامی در اراضی اشغالی تعطیل هستند و حجم خسارت‌های مالی ناشی از این تعطیلی حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بنابراین مجموعه این خسارت‌ها هزینه سنگینی را به لحاظ اعتباری، سیاسی، امنیتی و اقتصادی بر پیکره شکننده رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است. چنین مسائلی سبب شده این روز‌ها اتهام زنی‌ها بین فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی شدت بگیرد. به شکلی که کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو به دلیل اختلافات و استعفا در حال سرنگونی است. این شرایط جنگی بوده که تاکنون مانع از فروپاشی این کابینه شده است. در واقع چنانچه جنگ ادامه پیدا کند، برخی احزاب که به شکل ائتلافی در کابینه حضور دارند از آن خارج خواهند شد و در نتیجه کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد.

این اختلافات در واقع سبب می‌شود که رژیم صهیونیستی از درون دچار فروپاشی شود. لازم به یادآوری است که چنین وضعیتی برای آمریکا و کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی نیز بسیار نگران کننده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها از کابینه نتانیاهو عبور کرده‌اند و تنها هدف آن‌ها حفظ رژیم صهیونیستی است. البته داده‌های سیاسی و میدانی نیز نشان می‌دهد که بعد از جنگ غزه حتی اگر آتش بسی نیز برقرار شود، شرایط در جامعه صهیونیست‌ها ناپایدار خواهد بود و موج مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی به سمت آمریکا و اروپا شدت خواهد گرفت.

شرایط اقتصادی ناپایداری که برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی شکل گرفته سبب شده که به تازگی کنگره آمریکا کمک مالی چند ده میلیارد دلاری برای اسرائیل را به صورت فوری تصویب کند. این در حالی است که با توجه به رقابت انتخاباتی بین جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها نیز می‌توان گفت شرایطی خاکستری را در آمریکا شاهد هستیم. در واقع به نظر می‌رسد وضعیت به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها احساس می‌کنند کابینه و رفتار تهاجمی بنیامین نتانیاهو هزینه سنگینی به لحاظ سیاسی و مالی برای آن‌ها به همراه دارد. لازم به یادآوری است که نتانیاهو تاکنون هیچ دستاورد سیاسی، نظامی و امنیتی به همراه نداشته است و نتوانسته وضعیت میدانی را در غزه کنترل کند. به همین دلیل احتمالا بعد از جنگ غزه درگیری‌های داخلی، اختلافات سیاسی و سقوط کابینه‌های متوالی در اراضی اشغالی سبب فروپاشی این رژیم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد
  • سرنوشت رژیم اشغالگر صهیونیستی بعد از تنبیه در عملیات وعده صادق چه خواهد بود؟
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه