Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:36:17 GMT

شبکه‌هاي اجتماعي در سال 2020

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۰۱۲۴

شبکه‌هاي اجتماعي در سال 2020

خبرگزاری آریا- دهه جدیدی در راه است و شبکه‌های اجتماعی و اینترنت نیز به سرعت و با نوآوری‌های جدیدی خود، به‌روز خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حال سوالی که پیش می‌آید که در سال 2020 میلادی که تنها چند روز به آغاز آن باقی مانده، چه اتفاقاتی برای شبکه‌های اجتماعی خواهد افتاد و کاربران میلیاردی این پلتفرم‌ها، چه تغییراتی را مشاهده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیاندازیم به پیش‌بینی‌ها در خصوص عملکرد سه اپلیکیشن پرطرفدار فیسبوک، اینستاگرام و توییتر.

فیسبوک در سال 2020
پیش‌بینی وب‌سایت معتبر «سوشال مدیا تودی» حاکی از آن است که در سال آینده میلادی، فیسبوک بیش از همه روی سرویس‌های پرداخت خود تمرکز خواهد کرد. اگرچه فیسبوک این روزها به شدت درگیری ارز دیجیتالی خود موسوم به لیبراست اما به نظر می‌رسد که این شبکه اجتماعی قصد دارد تا امکان پرداخت درون برنامه‌ای و انتقال‌های داخل پلتفرمی‌را برای بیش از دو میلیارد کاربر خود فراهم کند.
اگر خاطرتان باشد این شرکت ماه پیش، قابلیت فیسبوک پِی (Facebook Pay) را در اختیار کاربران آمریکایی پلتفرم خود قرار داد که به لطف آن، افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشن فیسبوک، فرآیند ارسال و یا دریافت پول را انجام دهند و یا هزینه اجناس خریداری‌شده خود را پرداخت کنند.

علاوه براین، شواهد نشان می‌دهد که این شرکت به فناوری واقعیت افزوده نیز برای استفاده در فیلترهای خود توجه خواهد کرد. اگرچه در این زمینه، اسنپ‌چت حرف اول را می‌زند اما فیسبوک نیز قصد دارد تا چنین امکاناتی را برای کاربران خود فراهم و فیلترهای واقعیت افزوده جدید و کاربرپسندی را به پلتفرم خود اضافه کند.

از دست ندهید: مدیرعامل فیسبوک: سیاستمداران نباید در شبکه‌های اجتماعی سانسور شوند
در همین رابطه، چندی پیش مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که احتمالا هدست یا عینک‌های واقعیت افزوده این شرکت در سال 2020 به بازار عرضه خواهند شد. اگرچه شاید به زعم بسیاری از کارشناسان، ورود فیسبوک به فناوری واقعیت افزوده کمی‌دیر بوده اما آن‌ها توانسته‌اند سهم زیادی از این بازار را با هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس خود تصاحب کنند. یاران زاکربرگ توانستند از طریق عرضه محصولاتی همچون سیستم ردیابی دست که با کمک آن، امکان تعامل کاربر با محیط بدون استفاده از کنترلر و یا دستکش‌های مخصوص فراهم می‌کند، به این مهم دست یافتند.

اینستاگرام در سال 2020
اینستاگرام نیز در سال جدید، تحولات گسترده‌ای را به خود خواهد دید به طوری که گفته می‌شود تمرکز خود را بیشتر بر روی بهبود سلامت روحی و روانی کاربران خود معطوف خواهد کرد. مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی تاثیرات زیان‌باری بر سلامت روح و ذهن جوانان و افراد کم سن‌وسال برجای می‌گذارند. اینستاگرام نیز یکی از شبکه‌های اجتماعیست که در صدر فهرست اپلیکیشن‌هایی که با این مساله مواجه‌اند، قرار دارد.
این شرکت امسال تلاش کرد تا با اعمال برخی تغییرات در اپلیکیشن خود، تا حدود این مشکلات را برطرف کند. برای مثال، انتشار هرگونه پست‌های حاوی مطالب مرتبط با عمل‌های زیبایی و یا لوازم آرایشی توسط کاربران زیر 18 سال ممنوع شد. اینستاگرام همچنین، تست و ارزیابی تاثیر حذف «لایک» از پلتفرم خود را نیز در دستور کار دارد که هنوز این تصمیم، به مرحله نهایی نرسیده است.

شاید برایتان جالب باشد: قوانین جدید اینستاگرام برای کاربران تازه وارد
افزون براین، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا تغییراتی را در قابلیت IGTV خود اعمال و این امکان را برای کاربران خود فراهم کند تا بتوانند مهمان‌های بیشتری را از طریق قابلیت Split-screen به پخش IGTV خود اضافه کنند.

توییتر در سال 2020
فیسبوک و اینستاگرام تنها پلتفرم‌هایی نیستند که قابلیت‌های ویدیویی و لایو استریم خود را برای سال آینده تقویت می‌کنند؛ توییتر نیزدر این بازی حضور دارد و طبق آخرین گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد پس از عرضه موفق پخش زنده و استقبال آن نزد کاربران، این ویژگی بیش از پیش توسعه دهد.

توییتر، حساب‌های کاربری غیرفعال را حذف می‌کند
در همین رابطه، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که توییتر قصد دارد تا در جریان بازی‌های المپیک 2020 توکیو، پوشش زنده این رویداد ورزشی را در دستور کار خود قرار دهد. توییتر احتمالا امکانات جدیدی را برای این قابلیت در نظر گرفته که باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیویورک تایمز، شرکت اپل به‌درخواست دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور این کشور حذف کرده است.

به نظر می‌رسد، رگولاتوری ارشد چین از اپل درخواست کرده تا این دو اپلیکیشن را به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی حذف کند.

شرکت اپل در این راستا اعلام کرد: «ما موظف هستیم تا حتی در صورت مخالفت، از قوانین کشورهایی که در آن فعالیت داریم، پیروی کنیم.»

جنگ نرم‌افزاری بین چین و آمریکا می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع محسوب شود.

بیشتر بخوانید:

این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است

یک منبع آگاه اعلام کرد که دولت چین محتوایی را در واتس اپ و موضوعات مربوط به رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، پیدا کرده است که تحریک آمیز بوده و قوانین امنیت سایبری این کشور را نقض می کند. این شخص گفت که جزئیات محتوای موجود مشخص نیست.

کد خبر 845493 برچسب‌ها شرکت اپل واتس آپ- پیام رسان چین و آمریکا چین اینترنت - فیسبوک ایالات متحده آمریکا اینترنت اپلیکیشن

دیگر خبرها

  • نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود
  • هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد
  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • حساسیت کاربران اینترنتی به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل! + نمودار
  • چگونه در شبکه های اجتماعی بحث کنیم؟
  • هشتگ داغ میان کاربران عرب زبان ؛ شکراً ایران
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی