Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخاطبان و علاقه‌مندان سینمای مستند در چهارمین روز از سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت می‌توانند به تماشای بیش از 50 فیلم بنشینند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در چهارمین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، بیش از 50 فیلم مستند در شش سالن پردیس سینمایی چارسو از صبح روز پنج شنبه 21 آذر روی پرده می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالن شماره یک
برنامه سالن شماره یک به این شرح است: «مهدی که به دنیا آمد» ساخته امیرمهدی حکیمی و حجت بامروت سانس 14، «قُرقبان» به کارگردانی فتح‌الله امیری و نیما عسگری در سانس 16، «کرّار» اثر محسن عقیلی و «گلوله‌باران» ساخته مرتضی پا‌یه‌شناس و حسین مومن در سانس 18، «خسوف» ساخته محسن استادعلی سانس 20 در بخش مسابقه ملی و «تشییع جنازه رسمی» ساخته سرگئی لوزنبتسا در بخش نمایش‌های ویژه سانس 22 در سالن شماره یک پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شوند.
سالن شماره دو
برنامه سالن شماره دو به این شرح است: بزرگداشت منوچهرطیاب و دکتر احمد ضابطی جهرمی در ساعت 20، نمایش دو اثر از منوچهر طیاب «کنش و واکنش » ساخته نون هیترچ و «نامیرا» به کارگردانی سینا اوکاپکینا در بخش چشم‌انداز سینمای مستند کشورهای بالکان و بالتیک در سانس 22.
سالن شماره سه
«خورشید در شرق غروب می‌کند» اثر الکساندر بلینسکی و آگنه دوویدایتیته در بخش چشم‌انداز سینمای مستند کشورهای بالکان و بالتیک در ساعت 10:30 ، «درد از آن من است» ساخته فرشید اخلاقی و «نیاز فوری به تازه کار» اثر عثمان چاکر و «زخم‌ها» به کارگردانی دیدیه کروس در سانس ساعت 14، «کابل، شهری در باد» اثر ابوذر امینی در سانس 16، «راننده‌ی ذاتی» اثر دنیل فاره در سانس 18، «آندری تارکوفسکی. یک نیایش سینمایی»  اثر آندری تارکوفسکی در بخش پرتره، سانس 20 و «به سودوم خوش آمدید » ساخته کریستین کرونس و فلوریان وایگن‌زامر در بخش آینه یک جشنواره: جشنواره مستند میلینیوم بلژیک سانس 22 در سالن شماره سه نمایش داده می‌شوند.
سالن شماره چهار
برنامه سالن شماره چهار نیز به این شرح است: «گل کوچیک» ساخته امیر زوینی در بخش خارج از مسابقه سانس 14، «پدر بزرگ» ساخته آرش رخشا و «کاغذ پاره‌ها» به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش مسابقه ملی سانس 16، «تنها چند متر» اثر حجت طاهری و «ماهر» ساخته مسعود دهنوی در بخش مسابقه ملی سانس 18، « و تن من»  ساخته محسین همایونفر و «خاطرات بادیه» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر در بخش جایزه شهید آوینی سانس 20، «خط نورانی» ساخته نادر فرجی و «پرسنل اداره سوم» به کارگردانی ایمان گودرزی در بخش جایزه شهید آوینی سانس 22.
سالن شماره پنج
فیلم‌های «در کنار هم» ساخته سید مجتبی خیام‌الحسینی و «راویج» به کارگردانی صادق داوری‌فر در بخش مستندهای کارآفرینی سانس 14، «خانه روشنان» اثر زهرا نیازی و «من می‌خوام شاه بشم» ساخته مهدی گنجی در بخش مستندهای کارآفرینی سانس 16،  «مهدی عراقی را بکش» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی در بخش جایزه شهید آوینی سانس 18، «عیسی» به کارگردانی احمد شریف‌زاده  و «زیر گنبد مینا» ساخته بهروز ملبوس‌باف اصفهانی در بخش جایزه شهید آوینی سانس 20 و «سفر خاویر اِرو» به کارگردانی خاویر کورکوئرا در بخش نمایش‌های ویژه سانس 22 در سالن شماره پنج روی پرده می‌روند.
سالن شماره شش
در سالن شماره شش هم مستند «نه کوچک نه بزرگ» به کارگردانی محمد‌صادق رمضانی‌مقدم در بخش مسابقه ملی سانس 14، «13هزار قدم» ساخته اشکان احمدی، «آهسته و آرام» به کارگردانی دلاور دوستانیان و «عروسکان» ساخته علی دلکاری در بخش مسابقه ملی سانس 16، «خانه سنگی» ساخته محمد‌علی یزدان‌پرست، «آنها» اثر رضا عبیات و «قیچی » به کارگردانی الناز دیبافر در بخش مسابقه ملی سانس 18، «آشو» ساخته جعفر نجفی و «واکَس چه» اثر کامران حیدری در سانس 20، «هم‌نفس» ساخته محمد‌حسن دامن‌زن و «مهمانشهر» اثر مهدی سقط‌چی در بخش مسابقه ملی سانس 22 نمایش داده خواهند شد.
سانس‌های ویژه
همچنین سانس های ویژه و پرمخاطب چهارمین روز جشنواره به این شرح هستند:
فیلم «زمستان است» به کارگردانی مهرداد زاهدیان در سالن شماره یک
فیلم «فورمن علیه فورمن» به کارگردانی هلنا ترشکیوا و یاکوب هینا در سالن شماره دو
فیلم «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست در سالن شماره چهار
فیلم «تارهای ممنوعه» به کارگردانی حسن نوری در سالن شماره پنج
فیلم «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری در سالن شماره شش

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره بین المللی سینما حقیقت چارسو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه‌ ۹۰۰ میلیون تومانی چهار فیلم جدید

به گزارش خبرآنلاین - سینماها در روزهای پایانی اسفند هر سال، شاهد مخاطب چندانی نیستند. امسال نیز سینماها از این قاعده مستثنی نبودند به طوری که برای افتتاحیه چهار فیلم جدید اکران یعنی پرویزخان، نوروز، ایلیا جستجوی قهرمان و آپاراتچی، تنها ۱۳ هزار و ۶۵۰ نفر به سینما رفتند تا ۸۹۹ میلیون تومان به گیشه واریز کنند.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، پرویزخان عملکرد بهتری را در مقایسه با سه فیلم دیگر داشت و توانست ۷۸۰۰ نفر را به سینماها بکشاند. نخستین ساخته علی ثقفی طی سه روز نخست نمایش خود، در ۲۰۹ سانس نمایش داده شد و ۵۶۱ میلیون تومان نیز فروخت.

پرویزخان به حواشی دوران مربی‌گری پرویز دهداری در تیم ملی فوتبال کشورمان می‌پردازد. در این فیلم سعید پورصمیمی، علی باقری، مهدی قربانی، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، المیرا دهقانی، یاسین مسعودی، محمدصادق ملک، نیما نادری، روزبه رئوفی، یدالله شادمانی، اسکندر کوتی و مریم سعادت به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نوروز هم افتتاحیه خود را با ۲۲۰۰ نفر آغاز کرد و توانست با ۲۸۳ سانس نمایش، گیشه ۱۳۷ میلیونی داشته باشد.

به ایرنا نوشت: در نوروز که بخشی از آیین‌های باستانی ایرانیان را به تصویر می‌کشد، علی نصیریان، مهدی هاشمی، شینم مقدمی و افشین هاشمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ایلیا جستجوی قهرمان نیز با نمایش در ۲۷۸ سانس، ۲۴۰۰ نفر را به سینماها کشاند و ۱۱۹ میلیون تومان فروخت.

این انیمیشن، داستان آرش، یکی از چهار گیمر برتر جهان است که وارد یک بازی آنلاین عجیب شده است. خانواده آرش تلاش می‌کنند او را از خطرات این بازی حفظ کنند، ولی توطئه بزرگ‌تری در پیش است.

آپارتچی اما کمتر از انتظار ظاهر شد و با ۱۵۰ سانس نمایش، تنها ۱۲۵۰ مخاطب داشت و توانست ۸۲ میلیون تومان بفروشد.

این فیلم روایتگر زندگی جلیل طائفی است. یک عاشق سینما در دهه ۶۰ که هرچند سواد خواندن و نوشتن نداشت اما پیگیر هنر سینما شد و این مسیر را از عکاسی آغاز کرد و به خرید دوربین سوپرهشت رسید. بعد از آن با گردآمدن گروهی از دوستان همکارش در حرفه نقاشی ساختمان، چند فیلم کوتاه تولید کرد.

در این فیلم تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر، رضا ناجی، حسین عابدینی، وحید مبصری، ولی فروتن، امین گلستانه، پوریا میاندهی، شهرام خزرایی، بهنام تشکر، امید روحانی، علیرضا استادی و هومن برق‌نورد به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این آمار در شرایطی به دست آمده که تمساح خونی، در همین مدت ۳ روز، با استقبال خوبی مواجه شد به‌طوری که ۹۰ هزار نفر به تماشای این فیلم نشستند و ۶ میلیارد تومان را به گیشه واریز کردند.

البته که در این آمار، ۳ فیلم تمساح خونی، بی‌بدن و آسمان غرب حضور ندارند چراکه تمساح خونی، اکران خود را از ۱۶ اسفندماه آغاز کرد. بی‌بدن نیز از پنجشنبه به روی پرده رفت و هنوز پروسه سه‌روزه افتتاحیه این فیلم کامل نشده و آسمان غرب نیز با پایان مراحل فنی خود، از دوشنبه به روی پرده خواهد رفت.

البته همان‌گونه که عنوان شد، این روزها، انتظار چندانی از سینما نمی‌رود چرا که دغدغه پررنگ خانواده‌ها در این روزها، حول محور نوروز می‌گردد و بنابراین باید استقبال واقعی از آثار نوروزی را از روز اول فروردین مشاهده کرد. همچنین باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که اکران نوروز ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلات شب‌های قدر، محک چندان مناسبی برای سنجش میزان مخاطبان سینما نخواهد بود و آوردگاه اصلی، اکران عیدفطر است.

بنابراین انتظار می‌‍رود با آغاز سال ۱۴۰۳، میزان استقبال از آثار اکران نوروزی، شدت بیشتری به خود گرفته و رونق تصاعدی خوبی نصیب این ۷ فیلم شود.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884898

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های موزه سینما در سال ۱۴۰۲ کتاب شد
  • انتشار کتاب رویدادهای موزه سینما
  • معرفی ۱۸ اثر به مرحله اجرای عمومی جشنواره تئاتر خیابانی رضوی
  • فعالیت سال ۱۴۰۲کمپانی تئاتر جوانان ایران به سرپرستی سجاد افشاریان
  • ۸ اثر در جشنواره تئاتر کودک و نمایش عروسکی رضوی
  • حضور ۵ پویانمایی کانون در اسپانیا/ «در سایه سرو» راهی فرانسه شد
  • افتتاحیه‌ ۹۰۰ میلیون تومانی چهار فیلم جدید
  • ۷۷۰ میلیون برای «یکی نبود یکی بود»/ «ژیلت» ۲۳۰ میلیون فروخته شد!
  • «مکبث زار» به عراق می‌رود
  • عرضه نوروزی ۴ مستند در شبکه خانگی