Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان برنامه و بودجه طی توضیحات مجددی درباره گزارش کاهش بودجه دفاعی برای دومین سال متوالی، عنوان کرد: تلقی بالفعل نبودن اعتبارات اختصاصی از محل صندوق توسعه ملی به بخش دفاعی جای تأمل دارد

به گزارش حوزه امنیتی ـ دفاعی خبرگزاری فارس، در پی انتشار جوابیه سازمان برنامه بودجه به گزارشی با عنوان جزئیات بودجه نیروهای مسلح در سال ۹۹/ کاهش بودجه دفاعی برای دومین سال متوالی که با توضیحات مجدد فارس،‌ همراه بود، سازمان برنامه و بودجه کشور مجددا توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن جوابیه سازمان برنامه و بودجه به این شرح است:

تلقی بالفعل نبودن اعتبارات اختصاصی از محل صندوق توسعه ملی به بخش دفاعی جای تأمل دارد

دولت به منظور پرداخت به موقع اعتبارات تقویت بنیه دفاعی در چند سال اخیر با استقراض از منابع صندوق توسعه ملی، مسیری متفاوت برای این امور اتخاذ نموده است.

چنانچه منابع تسهیلاتی اخذ شده از صندوق توسعه ملی با تضمین پرداخت دولت به عنوان منابع بالفعل به شمار نمی‌رود، سایر منابع درآمدی دولت از جمله پیش‌بینی فروش نفت، درآمدهای مالیاتی و ... به تبع آن سایر هزینه‌های دیده شده از محل این منابع با وحدت ملاک با این منطق نباید جزو هزینه‌ها قلمداد نمود، حال آنکه از حیث عملکرد در مقایسه با سایر منابع درآمدی دولت در لوایح بودجه سالانه، پرداخت‌های صورت گرفته منابع استقراضی از صندوق توسعه ملی به طور کامل تأمین و تخصیص یافته است.

اما در رابطه با اینکه تسهیلات ارزی برای تبدیل شدن به منابع قابل استفاده، نیازمند طی روند قانون‌گذاری است. سؤالی که به ذهن متبادر می‌شود این است که آیا سایر منابع و مصارفی که در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است نیاز به فرآیند تصویب مجلس شورای اسلامی را ندارد؟ 

علی‌رغم اینکه در جوابیه قبلی اذعان به افزایش 14درصدی اعتبارات امور دفاعی و امنیتی نسبت به سال 1397 شده است (بدون منابع صندوق توسعه ملی)، چرایی این تشکیک و القای اطلاعات نادرست در مورد اهتمام دولت بر تقویت بنیه دفاعی، در برهه‌ای که دشمنان جمهوری اسلامی ایران به تمامه امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مورد هجمه و هدف قرار داده‌اند، جای تأمین است.

مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌‌الملل سازمان برنامه و بودجه

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی سازمان برنامه و بودجه اعتبارات نفت دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که طبق اساس نامه دولت،کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره شرایط دریای خزر، اظهار داشت: دریای خزر شرایط نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای 5 کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سالهای مختلف عقب نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد.

سلاجقه ادامه داد: الان در بازه زمان عقب نشینی هستیم. کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از 6 سال این کنوانسیون را احیا کرد.

خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم

وی افزود: در ژنو توافقات خیلی خوبی شد. کاپ ششم هم در تهران برگزار می شود و باید کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

سلاجقه درباره میزان عقب نشینی آب دریای خزر، گفت: در میانگین نوسانات وضعیت فعلی طبیعی است و سال هایی داشته ایم که این عقب نشینی بیشتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست در خصوص جمع آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساسنامه دولت،کیسه‌های زیر 25 میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی 5 ساله حذف می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم