Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-20@03:10:29 GMT

شروط موفقیت مسکن ملی/ جزئیات ثبت نام

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۰۳۷۱

مسئولان باید از تجربه پرهزینه مسکن مهر آموخته باشند که در طرح مسکن ملی باید چه کارهایی بکنند تا این طرح موفقیت آمیز باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  محمد مهدی سلیمیان کارشناس مسکن و شهر سازی گفت: طبق آنچه اعلام کرده اند مسکن ملی با مسکن مهر فرق هایی دارد، منتهی مسئولان و متولیان این طرح باید موارد جزئی اما مهم دیگری را هم رعایت کنند تا مسکن ملی به مانند مسکن مهر طرحی نباشد که با انتقاد مردمی و کارشناسان روبرو شود بلکه طرحی مستمر و موفق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   این کارشناس اقتصادی با تاکید بر این که باید با ساخت مسکن خوب و با دوام بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار کرد افزود: در وهله اول باید جامعه هدف این طرح را به درستی دید و بودجه و شرایط آنها را سنجید به ویژه در شهرهای بزرگ، مثلا فردی که در کلان شهری مثل تهران، اصفهان و کرج و ... سالهاست مستاجر است و تمام پس اندازش را بابت پول پیش خانه داده برای پیش پرداخت طرح قطعا با مشکل روبرو خواهد بود، در حالی که او قطعا جزو متقاضیان اینگونه طرح هاست منتهی تورم روزافزون و کاهش قدرت پول ملی و دستمزدهای اندک بدون افزایش؛ توان پس انداز آنها را کاملا نابود کرده است.   سلیمیان ساخت استاندارد و طبق قوانین و قواعد مهندسی واحدها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مکان و موقعیت ساخت واحدهای مسکونی نباید پرت و در وسط بیابان ها باشد، بلکه باید به محل کار متقاضیان و شهرها نزدیک باشد و همه امکانات بهداشتی و رفاهی و زیرساختی مناسب برای آنها پیش بینی شود.   او با بیان این که متراژ ساخت واحدها نباید یکسان باشد بلکه باید تعداد اعضای خانوارها و میزان بودجه آنها و انتخاب خودشان را هم دید گفت: طبق بررسی ها تنوع تقاضاها در جامعه هدف این طرح در محدوده 80 تا 130 متر متغیر است از این جهت ساخت واحدهای مسکونی هم متراژ منطقی نیست.   سلیمیان با بیان این که توجه به نمای زیبای مسکن ملی در کنار دوام و استحکام آن نیز ضروری است گفت: تسهیلات کم بهره و تحویل دادن به موقع آپارتمان ها بدون تاخیر از جمله شروط موفقیت و استمرار این گونه طرح هاست.    جزییات ثبت نام طرح ملی مسکن در تهران
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در تهران از ۳۰ آذرماه جاری خبر داد و توصیه کرد که فاقدین شرایط، ثبت نام نکنند.

به گزارش شبکه خبر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: کسانی که صاحب زمین یا واحد مسکونی از سال ۸۴ بوده اند یا از سال ۵۷ از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مثل واحد مسکونی، زمین و تسهیلات یارانه‌ای استفاده کرده اند به اصطلاح فرم «ج» شان قرمز است و در ثبت نام اقدام ملی مسکن توسط سامانه حذف می‌شوند، با ورودشان به سامانه در روز مورد نظر تنها ترافیک ثبت نام را بیشتر کرده و حقوق همشهریان خود را نقض می‌کنند پس به این افراد توصیه می‌کنیم که در ثبت نام شرکت نکنند.

وی همچنین از کسانی که توانایی پرداخت اقساط تسهیلات وام بانک را در این طرح ندارند خواست به عنوان دومین گروه به سایت مراجعه نکنند. مورد بعدی کسانی هستند که سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را ندارند، چون در مرحله بعدی پالایش حذف می‌شوند پس این گروه هم نباید برای ثبت نام اقدام کنند.

اعلام آمادگی کامل بانک‌ها برای تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه کارگروهی مشترک از بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها برای تامین منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن تشکیل می‌شود از طراحی مکانیزمی یکسان جهت واگذاری تسهیلات مسکن، خبر داد.

محمود محمودزاده، در خصوص اهم تصمیماتی که در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد و تصمیم دولت مبنی بر اینکه بانک‌ها باید ۲۰ درصد منابع خود را به بخش مسکن برای تولید مسکن تخصیص دهند، گفت: دولت به منظور تحقق تولید مسکن که هم اکنون تحت عنوان طرح اقدام ملی شناخته شده است، ساختار عملیاتی را برای تکمیل طرح، استفاده از تسهیلات بانکی تعیین کرد. ساختار طراحی شده برای عملیاتی شدن طرح اقدام ملی مسکن، تکمیل کار با استفاده از تامین منابع و تسهیلات بانکی است.

وی افزود: مقرر شده تا بانک‌ها ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن، تخصیص بدهند که پیرو آن، مکاتباتی انجام و ابلاغیه بانک مرکزی در این خصوص به بانک ها، اعلام شده است.

بانک‌ها ۲۰ درصد تسهیلات خود را به مسکن تخصیص می‌دهند
محمودزاده با اشاره به اینکه تامین منابع طرح اقدام ملی مسکن با همفکری بانک‌ها انجام خواهد شد، توضیح داد: تصمیماتی در جلسه وزارتخانه راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک‌ها گرفته شد که بر اساس آن، مقرر شد تا کارگروهی با مشارکت بانک مرکزی، بانک‌های عامل و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود و مکانیزم واگذاری تسهیلات برای کل کشور به صورت همسان سازی شده انجام و ابلاغ شود.

وی از اعلام آمادگی کامل بانک‌ها برای تامین منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تا بانک‌ها بتوانند با پرداخت به موقع تسهیلات به طرح‌های اقدام ملی مسکن، روند اجرایی کار را سرعت ویژه بدهند.

محمودزاده در خصوص این مطلب که بانک مسکن در خصوص طرح اقدام ملی، مشخصا تامین هزینه چند واحد مسکونی را برعهده دارد؟، توضیح داد: بانک مسکن بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی اش در حوزه مسکن است. بدین معنا، این بانک علاوه بر تسهیلاتی که در بافت فرسوده برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که رقم قابل ملاحظه‌ای است پرداخت می‌کند، در خصوص طرح اقدام ملی در سایر بافت‌ها معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان، معادل ۱۲۰ هزار تسهیلات ۱۰۰ میلیونی بر اساس ابلاغی که به آن بانک شده، پرداخت خواهد کرد. امیدواریم با افزایش جذب منابع بیشتر برای بانک مسکن بتوان عدد و ارقام را افزایش داد تا بتوان کل نیاز منابع مالی اقدام ملی را در سریعترین زمان ممکن تامین کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: طرح مسکن ملی مسکن مهر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۶۴۶۰.۳ هزار میلیارد ریال می‌باشد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۱۱۹۳.۱ هزار میلیارد ریال (معادل ۲۴.۷ درصد) افزایش داشته است. از کل تسهیلات پرداختی، مبلغ ۴۶۱۲۲.۰ هزار میلیارد ریال معادل ۸۱.۷ درصد به صاحبان کسب و کار (حقوقی و غیرحقوقی) و ۱۰۳۳۸.۴ هزار میلیارد ریال معادل ۱۸.۳ درصد به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) تعلق گرفته است.

بر این اساس، تسهیلات پرداختی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۴۴۸۵.۳ هزار میلیارد ریال بوده است که با در نظر گرفتن تعدیلات صورت پذیرفته توسط شبکه بانکی به مبلغ ۴۵۲۶۷.۲ هزار میلیارد ریال، افزایش داشته است.

در این گزارش، جدول یک بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۵۲۴۴.۶ هزار میلیارد ریال معادل ۷۶.۴ درصد کل تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار است. همچنین سهم تسهیلات پرداختی در قالب خرید کالای شخصی توسط مصرف کننده نهایی (خانوار) مبلغ ۴۳۱۵.۷ هزار میلیارد ریال معادل ۴۱.۷ درصد از کل تسهیلات پرداختی به مصرف کنندگان نهایی (خانوار) است.

سهم تسهیلات پرداختی جهت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ معادل ۱۳۷۲۸.۸ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۳۹.۰ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۳۵۲۴۴.۶ هزار میلیارد ریال) است. ملاحظه می‌شود از ۱۶۷۴۳.۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۲.۰ درصد آن (مبلغ ۱۳۷۲۸.۸ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال ۱۴۰۲ است.

تسهیلات خرد (کمتر از ۳۰۰۰ میلیون ریال)

از کل تسهیلات پرداختی در دوره یاد شده، مبلغ ۱۳۱۵۰.۹ هزار میلیارد ریال معادل ۲۳.۳ درصد به صورت تسهیلات خرد اعطا شده است. همچنین مبلغ ۱۰۳۲.۹ هزار میلیارد ریال نیز در قالب کارت‌های اعتباری انجام پذیرفته است، که با احتساب این مبلغ، کل تسهیلات پرداختی خرد (کمتر از سه میلیارد ریال) به مبلغ ۱۴۱۸۳.۸ هزار میلیارد ریال معادل ۲۴.۷ درصد کل تسهیلات پرداختی را شامل می‌شود.

شایان ذکر است با توجه به اینکه تسهیلات پرداختی در قالب کارت‌های اعتباری نیز در بخش خانوار پرداخت شده است، با این اوصاف سهم بخش خانوار از ۱۸.۳ درصد در جدول -۱، به ۱۹.۸ درصد کل تسهیلات پرداختی افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری، ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تأمین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم در تأمین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

کد خبر 6080639

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد