Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه تکنولوژی‌ روز دنیا در بسیاری از عرصه‌ها به دست توانمند فرزندان ملت ایران بومی‌سازی شده است، گفت: سامانه‌ها و تجهیزات دفاعی که امروز در کشورمان تولید می‌شوند و ما را در زمره کشور‌های برتر دنیا قرار داده اند کاملا بومی هستند. تاریخ انتشار: 12:58 - 21 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۶۳۰۸

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده در دومین روز همایش سراسری فرماندهان و مسئولین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه اگر اقدامات ۳۰ ساله قرارگاه نبود امروز شاهد تحریم‌های گسترده‌تری در حوزه‌های گوناگون صنعت، معدن، انرژی و اقتصاد بودیم، گفت: با مجاهدت‌های صورت گرفته در قرارگاه امروز بسیاری از تحریم‌های ظالمانه نه تنها بی اثر بلکه به فرصتی برای رشد و شکوفایی توان و ظرفیت داخلی مبدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

اراده کرده‌ایم الگویی تمام عیار از یک زندگی شرافتمندانه و پیشرفته را به وجود آوریم

وی با اشاره به روند ارتقای توانمندی در عرصه‌های ماموریتی نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: در شروع اقدامات مربوط به حوزه هوافضا شامل حوزه‌های موشکی و پدافندی، با چالش‌ها و موضوعاتی مواجه بودیم که در ابتدا تصور می‌شد اهداف پیش‌بینی شده دست نیافتنی هستند، اما به فضل الهی با باور توانستن و تکیه به ظرفیت‌های بی‌بدیل دانش و انگیزه جوانان انقلابی ایران اسلامی از همه آن‌ها عبور کردیم و به قله‌ها رسیدیم؛ این الگویی است که می‌تواند به عنوان یک روش موفق در دیگر عرصه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه تکنولوژی‌ روز دنیا در بسیاری از عرصه‌ها امروز به دست توانمند فرزندان ملت ایران بومی‌سازی شده است، گفت: سامانه‌ها و تجهیزات دفاعی که امروز در کشورمان تولید می‌شوند و ما را در زمره کشور‌های برتر دنیا قرار داده اند کاملا بومی هستند.

بیشتر بخوانید:

مشکل وقتی بیشتر می‌شود که بعضی مسئولان از جنگ روانی دشمن به هراس آمدند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تاکید کرد: با برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی و الگوی الهام بخش دوران دفاع مقدس می‌توان در حوزه اقتصاد و دیگر عرصه‌ها نیز موفق بود و بر مشکلات غلبه کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروی هوافضای سپاه تجهیزات دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکترمسعود ابراهیمی، معاون رئیس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: دنیا مدت هاست از مدل‌های رشد اقتصادی مبتنی بر کار، صنایع و منابع گذشته است. اکنون رشد اقتصادی مبتنی بر افزایش بهره وری را تجربه می‌کند که از مسیر نوآوری‌ها رخ می‌دهد. 

وی افزود: اکنون گوشی‌های آیفون در بازار‌های خرده فروشی با قیمت هزار دلار یا بیشتر خرید و فروش می‌شود، قیمت قطعات داخل آن ۷۵ دلار است. مابقی ناشی از ارزش افزوده‌ای است که نوآوری‌ها ایجاد کرده اند.

وی گفت: صادرات شرکت لویی ویتون فرانسه در حوزه عطر نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار بود در صورتی که سال گذشته ما به زحمت ۲۰ میلیارد دلار نفت فروخته باشیم. با این نگاه از سال‌های یک تا دو دهه گذشته کشور نیز به واسطه فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری  وارد این فضا‌های مبتنی بر نوآوری شکل گرفته اند. امروز مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها، پارک‌های علم و فناوری از حجم برگشت پذیر گذشته اند و دیگر زمانی فرا رسیده که آنها را به سمت کیفی سازی و کیفیت بخشی سوق دهیم. 

وی تاکید کرد: مراکز نوآوری را می‌توان به عنوان اولین حلقه زنجیره در حوزه زیست بوم و فناوری نام ببریم. 

رئیس سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی طی ۴ دهه گذشته با رویکرد حل مساله در کشور شکل گرفته است و فعالیت‌های پرشماری در حوزه‌های مختلف را داشته است. پژوهشگاه رویان سنبل جهاددانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی و درمان‌های ناباروری فعالیت دارد. در حوزه‌های فنی، مهندسی، کشاورزی و ... نیز دستاورد‌های فاخری مبتنی بر نیاز کشور انجام شده است.

وی عنوان کرد: جهاددانشگاهی مبتنی بر این تجربیات، سازمان تجاری سازی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان این نهاد شکل گرفته است تا تجارب جهانی و ملی ترکیب و به شکل موثرتر در زیست بوم نوآوری و فناوری بکار ببرد. در حال حاضر این مرکز علاوه بر سه پارک علم و فناوری، بیش از ۷۰ مرکز رشد و مراکز رشد و شتاب‌دهی در سطح کشور دارد. حدود ۱۷۰۰ صاحب ایده، تیم پژوهشی و شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این زنجیره فعالیت دارند.

ابراهیمی عنوان کرد: جهاددانشگاهی تمام المان‌های یک زیست بوم نوآوری و فناوری را در خود جذب کرده است. دو مرکز بزرگ دانشگاه و ۱۵۰ گروه پژوهشی داریم. این سازمان به عنوان نهاد واسطه در این اکوسیستم قصد دارد این مراکز و گروه‌ها را به یکدیگر مرتبط سازد.

وی گفت: همکاری بین جهاددانشگاهی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان وجود دارد. به واسطه این همکاری، کار ارزیابی مراکز نوآوری در سطح کشور به جهاددانشگاهی واگذار شده است. بر اساس این ارزیابی‌ها و شاخص ها، خدمات معاونت علمی‌و فناوری به مراکز نوآوری ارائه خواهد شد. در این مسیر تجربیات جهانی و داخلی را تطبیق خواهیم کرد. اکنون شاخص‌های آن استخراج شده و در حال تکامل است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • شاهد آخرین نفسِ پدرم در دنیا
  • بومی سازی قالب پنجره
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است