Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درخصوص موضوع وجود قرص در برخی کیک‌ها در چند استان کشور گفت: دو سه هفته است در یکی دو تا استان گزارشهای پراکنده ای واصل شده که بعد از بررسی مشخص شد تا امروز مواردی که بوده به نظر می رسد به تولید و خط تولید و در سطح تولید مربوط نبوده است.

وی افزود: اینکه در سطح عرضه چه اتفاقی افتاده است و اینکه چه کسانی دخیل بوده اند و با چه اهدافی این اتفاق افتاده است موضوعی است که ابعاد آن فراتر از موضوع سلامت و سازمان غذا و دارو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانپور گفت: تا امروز نمونه های واصل شده و انبارهایی که نمونه برداری شده و محصولات مشابه بازگشایی شده است حکایت از آن دارد که در سطح تولید و عرضه کلان مشکلی وجود نداشته است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: در بحث عرضه خرد و در مکان‌ها و شهرستان هایی که این مشکل گزارش شده است احتمالاً در این فاصله این اتفاق رخ داده است البته اینکه چه کسانی با چه مکانیسمی این کار را انجام داده اند موضوعی است که باید از سوی مقامات انتظامی و امنیتی انجام گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که این اتفاق در کدام استانها گزارش شده است گفت: در استان هرمزگان به یک شکلی این موضوع رخ داده بود و در جنوب استان سیستان و بلوچستان هم یک نوع دیگری بود و در جنوب کرمان هم مواردی گزارش شده است.

جهانپور با اشاره به این مطلب که محصولات ارزیابی شده مربوط به بیش از 12 شرکت و کارخانه بوده است ادامه داد: نکته جالب این است که هیچ کدام از محصولاتی که با مشکل مواجه شده است تولید این استان‌ها نیست و از سایر استانها ورود پیدا کرده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: یکی از موضوعاتی که ما بر ان تکیه می‌کنیم که این موضوع به خط تولید این کارخانجات ربطی ندارد همین است که اگر در حوزه تولید مشکلی ایجاد شده بود باید در سایر استانها هم شاهد چنین محصولاتی می‌بودیم.

وی ادامه داد: یک موضوع دیگر این است که در یک برهه زمانی کوتاه در محصولات 10 یا دوازده شرکت به صورت پراکنده چنین اتفاقی را ببینیم این مورد به لحاظ فنی قابل توجیه نیست. ممکن نیست که در محصولات چند شرکت در ظرف چند هفته یک موضوع واحد دیده بشود و مشکوک بوده و قابل توجیه نیست.

جهانپور گفت: موردی که ناشی از مصرف این موارد باشد و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو قرص در کیک محصولات غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس سازمان غدا و دارو گفت: برخی عطاری‌ها اقلام غیرمجاز را با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم به فروش می‌رسانند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با بیان اینکه برخی عطاری‌ها اقلام دارویی غیرمجاز را با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم می‌فروشند، اظهار کرد: باید این موضوع مورد نظارت و ساماندهی قرار بگیرد. در عین حال سوق دادن مردم به سوی مصرف داروهای طبیعی و گیاهی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نیاز است که انجمن‌ها و سندیکاها عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به شعار سال، نقطه ثقل حمایت‌های دولت باید در راستای تولید محصولات دارویی باشد به همین دلیل ما موافق واردات محصولات و فرآورده‌های دارویی که تولید داخلی دارند، نیستیم.

محمدی ادامه داد: در سازمان غذا و دارو برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید خواهیم داشت. یکی از سیاست‌های همیشگی سازمان غذا و دارو افزایش مشارکت ذی‌نفعان حوزه دارو است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آنچه برای ما اهمیت دارد نبود تعارض منافع است و در قیمت‌گذاری‌ها نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: در عین حال ما هر اقدامی که برای توسعه صادرات داروها نیاز باشد انجام خواهیم داد. تسریع و تسهیل فرآیندها و صدور پروانه‌ها و حرکت به سوی الکترونیکی شدن فرآیندها از اقداماتی است که باید انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد