Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@02:17:34 GMT

شیراز میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۰۸۰۷

شیراز میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  علی اکبر شاهسونی مدیر مراکز شبانه روزی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در این مراسم گفت: این مسابقات به مدت ۳ روز و با حضور قرآن آموزان ۷ استان در مقطع ۲۰، ۱۰ و ۵ جزء بین یازده مرکز شبانه روزی بیت الاحزان حضزت زهرا (س) برپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهسونی بیان کرد: از ابتدای تأسیس این مراکز شبانه روزی تاکنون شانزده دوره حفظ تخصصی یکساله کل قرآن کریم به صورت متوالی برگزار و نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ نفر از جوانان علاقمند از سراسر کشور و برخی کشور‌های خارجی در این مراکز موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند که در این میان نزدیک به ۷۰۰ حافظ کل و ۴۰۰ حافظ جزتربیت شده است.

او، تصریح کرد: در حال حاضر و در هفدهمین سال برپایی این مراکز، ۸ مرکز شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم (تن‌ها ویژه برادران) در استان‌های فارس (شیراز، فسا و استهبان)، خراسان رضوی (مشهد مقدس)، تهران، خراسان جنوبی (بیرجند) و خوزستان (آبادان) مشغول به فعالیت هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر مراکز شبانه روزی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) ادامه داد: ثبت نام این مراکز از اردیبهشت ماه هر سال در سایت Beytolahzan.ir آغاز و در اواخر خردادماه بعد از انجام مصاحبه داوطلبان، قبول شدگان در مصاحبه به دوره آزمایشی ۴۰ روزه دعوت می‌شوند.

او، ادامه داد: کلاس‌های تفسیر، تجوید، اخلاق، اردو‌های تفریحی، برنامه ورزشی، مراسم بزرگداشت جشن ولادت و مراسم شهادت ائمه اطهار (ع) قرائت ادعیه، تربیت دینی و کاربردی کردن سبک زندگی اسلامی از دیگر برنامه‌های این مراکز شبانه روزی است.

شاهسونی افزود: با توجه به نوع مدل توسعه مؤسسه بیت الاحزان که تمامی اساتید و مربیان، پرورش یافته خود مؤسسه می‌باشند و فضای صمیمانه حاکم بر مراکز شبانه روزی، بسیاری از حافظان مراکز شبانه روزی پس از اتمام دوره حفظ در سمت استاد و فعال قرآنی در سطح کشور به ترویج فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی می‌پردازند.

مدیر مراکز شبانه روزی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اضافه کرد: همه ساله پس از اتمام دوره حفظ کل قرآن کریم، برای تقدیر از حافظان قرآن و به منظور انس عمومی مردم با کلام وحی، مؤسسه بیت الاحزان طی مراسمی از حافظان کل قرآن کریم تجلیل به عمل می‌آورد.

تاکنون بیش از ۵۰ حافظ کل قرآن کریم این مراکز به عنوان استاد و فعال قرآنی در سایر نقاط کشور مشغول به تدریس و فعالیت در زمینه گسترش فرهنگ قرآن کریم هستند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن تفسیر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران

جام جم آنلاین اصفهان؛ این مسابقات در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با حضور ناظر ویژه دارالقران الکریم شرکت ملی گاز ایران ، مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز و جمعی از اعضای هیئت رئیسه و مسئولین در محل شهرک شهید محمد منتظری آغاز شد. 
در آیین افتتاحیه مسابقات اسدالله مهری مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران طی سخنانی از استقبال کم نظیر کارکنان و خانواده‌های آنان از این مسابقات تقدیر کرد و گفت: امید است این جوشش و رویش قرآنی و انگیزه‌های معرفتی، مستمر بوده و از زلال کتاب حکمت و علوم عترت بهره‌مند باشیم. 
وی گفت: سال گذشته شاهد موفقیت کارکنان و خانواده  با کسب رتبه‌های برتر بودیم و انتظار است به قوه الهی در مسابقات پیش رو شاهد درخشش بیشتر عزیزان در این فضای عطرآگین معرفت  باشیم. 
مهرداد هاشمی مسئول دارالقرآن منطقه دو عملیات انتقال گاز در حاشیه این مسابقات اظهار کرد : در مقایسه با سال قبل ۵۲/۵ درصد رشد مشارکت کارکنان و خانواده‌های آنان در این مسابقات را شاهد بودیم. 
گفتنی است این مسابقات در رشته‌های صحیح خوانی،  قرائت تقلیدی،  قرائت تحقیق، قرائت ترتیل،  حفظ تخصصی،  حفظ عمومی،  حفظ موضوعی،  اذان،  مفاهیم قرآن کریم،  مفاهیم نهج البلاغه،  خوشنویسی،  سیره اهل بیت(ع)، عکاسی و نقاشی در بخش‌های کارکنان و همسران کارکنان و فرزندان آنان برگزار شد.
وی ضمن تشکر از کمیته فنی مسابقات، افزود: ننایج نهایی این مرحله به زودی اعلام خواهد شد و نفرات اول تا سوم رشته های قرائت تحقیق، ترتیل و تقلیدی، حفظ تخصصی و اذان، مفاهیم قرآن کریم و مفاهیم نهج البلاغه به مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه و اذان بهار در بهار شرکت ملی گاز ایران راه خواهند یافت.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم